SR 50, problemer med træk ved optræk
Fra : Jens Jensen

Dato : 23-12-03 20:27

Hej

Jeg har en SR 50 AC fra 1998. Den har et problem ved optræk - den lige som
går i stå eller kvæler sig, når jeg giver gas, og der ingen problemer når
den kommer op i fart. Kan det være stempel og cylinder - den har kun kørt
7500 km, eller er det karburator eller kan det være slyngkobling eller noget
helt andet? Har nogen haft lignede problemer?

Alle svar modtages med tak

Med venlig hilsen Jens

Fra : Kenneth Petersen

Dato : 23-12-03 20:37

Det kunne måske hjælpe at prøve at rense/udskifte afgangsrøret.

Mvh
Kenneth

Fra : Richard Antonsen

Dato : 30-12-03 23:09

Udskift rullerne i variatoren

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 31-12-03 14:01

Lyder somom benzin luft blandinger er forkert. Evt, et stykke skidt i dysen
eller et luftfilter der er stoppet/utæt. Min makker havde lige samme
problem, sit luftfilter var gået løs...

Sker det også når du langsomt skruer op for gassen for at komme op i farten?

Har du ændret noget af din motor i sidste tid?

mvh. C

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 14-01-04 21:08

Hej Jens..
Jeg har en Yamaha Axis og har selv haft lignende problem.. Faktisk nøjagtig
det samme.. Tjek først om alle motordele som kaburator og vario er spændt
ordenligt.. Hvis du stadig har samme problem bør du udskifte rullerne i din
variator..

Mvh
Morten Hejnfelt