Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Defekt 300D err99
Fra : Martin Gleit

Dato : 24-12-03 11:59

Fik mit 300D igår...idag kan det ikke længere tage
billeder...err99...uspecificeret fejl i manualen...nogle der har prøvet det
samme?

Fra : Morten Bested

Dato : 24-12-03 12:15

Det var da træls :| hvilken linse bruger du ?

Fra : Martin Gleit

Dato : 24-12-03 12:16

den medfølgende canon...

Fra : Alex W

Dato : 24-12-03 12:28

Error 99 er objektivfejl
Den kommer når blænden ikke fungere, der er muligvis andre fejl vedr.
objektivet der har error 99

Mvh
Alex W

Fra : Martin Gleit

Dato : 24-12-03 12:33

"Alex W" <alex(fjern_dette)@skriverstuen.dk> wrote in message
> Error 99 er objektivfejl
> Den kommer når blænden ikke fungere, der er muligvis andre fejl vedr.
> objektivet der har error 99

Hvordan ved du at det er objektiv fejl...det er ikke specificeret i
manualen...har lige læst om tilsvarende eksempler på dpreview hvor det
ifølge canon er en fejl i cpuen...den sidder måske i objektivet???

Fra : Alex W

Dato : 24-12-03 12:48

Hej Martin

> Hvordan ved du at det er objektiv fejl...det er ikke specificeret i...

Jeg har lånt et objektiv Sigma 400 mm .
Når jeg blænder ned , kommer error 99 og kameraet låser. Når jeg sætter
objektivet på fuld blænde kommer der ingen fejl. Lige så snart jeg eller
programmet på kameraet (10D) blænder ned såååh...
Den fejl kan undgåes ved at man rechipper pågældende objektiv.
I dit tilfælde vil jeg prøve at rense kontaktfladerne på objektivet og
kamerahuset. Så tror jeg at det virker igen.

Glædelig jul
Alex W

Fra : Martin Gleit

Dato : 24-12-03 13:06

> [...]
> I dit tilfælde vil jeg prøve at rense kontaktfladerne på objektivet og
> kamerahuset. Så tror jeg at det virker igen.

Tak for forslagt Alex...men uanset om jeg blænder om eller ned sker
det....har svært ved at tro at det skulle være nødvendigt at rense kameraet
et en times brug...

Fra : Alex W

Dato : 24-12-03 13:32

Prøv alligevel at rens kontakterne... Der kan jo ikke ske noget ved det.
Bare lidt fedt og kontakterne har ikke forbindelse mellem objektivet og
huset.

Fra : Martin Gleit

Dato : 24-12-03 13:36

> Prøv alligevel at rens kontakterne... Der kan jo ikke ske noget ved det.
> Bare lidt fedt og kontakterne har ikke forbindelse mellem objektivet og
> huset.

må indrømme jeg ikke ved hvad kontakter er eller hvor de sidder og endnu
mindre hvordan man renser dem...tror hellere jeg vil forære det tilbage til
forretningen på lørdag når de åbner, og forlanger noget der virker, så må de
lege med det...

Fra : Mic Holm

Dato : 24-12-03 12:37

Prøv at pille dir CF card ud, og se om det ikke fungere uden. Da jeg havde
err99 på mit 10D, var det CF kortet.

Kameraet kan indstilles til at tage billeder uden CF kort, og så ved du om
det er det der er galt.

--Michael

Fra : Martin Gleit

Dato : 24-12-03 12:42

det er ikke kortet...har prøvet et andet...lortet er vist bare istykker

Fra : Knud Bonke

Dato : 24-12-03 13:16

[...]
:
:
Du har ret, det er ikke en objektivfejl. Hos mig holdt det op da jeg smed mine "skod-Feiya-cf kort" ad h... til.
Du bliver nødt til at benytte noget kvalitetskram o cf-kort, ikke nødvendigvis type II.
Hilsen Knud

Fra : Martin Gleit

Dato : 24-12-03 13:25

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> wrote in message

> [...]
mine "skod-Feiya-cf kort" ad h... til.
> Du bliver nødt til at benytte noget kvalitetskram o cf-kort, ikke

Som sagt Knud er det ikike cf kortet...har brugt et helt nyt kingston og et
af Canons egne...

Fra : Knud Bonke

Dato : 24-12-03 13:29

: Som sagt Knud er det ikike cf kortet...har brugt et helt nyt kingston og et
: af Canons egne...
:
:
Hvad så, har du fået opgraderet firmwaren? Mig bekendt hedder den nyeste 1.1.0. Det kan du tjekke i menuen.
Knud

Fra : Martin Gleit

Dato : 24-12-03 13:33

> [...]
> :
> :
> Hvad så, har du fået opgraderet firmwaren? Mig bekendt hedder den nyeste

Det er heller ikke problemet...objektivet kan være det derimod....men der er
vist ikke andet at gøre end at gå ned i Phototeam og smidde det i hovedet på
dem igen og forlange noget nyt der virker...

Fra : Knud Bonke

Dato : 24-12-03 13:36

[...]
Synd at det er Jul. Kan du ikke låne et andet objektiv hos en eller anden?
Knud

Fra : Knud Bonke

Dato : 24-12-03 13:34

Martin Rosenauer sendte dette link til opdatering af firmware:
www.canoneos.com
og det virkede fint
Knud

Fra : lp@of.dk

Dato : 24-12-03 14:44

On Wed, 24 Dec 2003 11:58:52 +0100, "Martin Gleit"
<martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> wrote:

>Fik mit 300D igår...idag kan det ikke længere tage
>billeder...err99...uspecificeret fejl i manualen...nogle der har prøvet det
>samme?

Der er sandsynligvis ikke noget galt med dit kamera. Hvis det virker
med den medleverede optik er problemet Sigma optikken. Det er et kendt
problem at Sigma optik ofte behøver at blive "rechipped", især hvis
den er et år eller mere gammel. Sigma dstributøren gør det gratis på
ca tre uger.

Mvh
Paul

Fra : Deaster

Dato : 24-12-03 15:52

<lp@of.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problem at Sigma optik ofte behøver at blive "rechipped", især hvis
> den er et år eller mere gammel. Sigma dstributøren gør det gratis på

Har du overvejet at læse hvad han skriver ?

Deaster

Fra : DUG_TEN

Dato : 26-12-03 14:04

Ja som Knud skriver prøv Firmware.

Jeg downloader her fra.

http://www.powershot.com/powershot2/customer/firmware.html

Det er rigtig at jeg også har set denne fejl i forbindelse med linser.. (
sigma )

Hilsen

Henrik

www.fotogruppen.dk