Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konvertering fra smalfilm til DVD
Fra : Otto Dan Stiedl

Dato : 23-12-03 12:39

Er der mulighed herfor?
Jeg synes, at det er tosset at få konverteret til VHS.

Svar venligst gerne direkte til otto@stiedl.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-12-03 19:15

Otto Dan Stiedl <otto@stiedl.dk> wrote:

>Er der mulighed herfor?
>Jeg synes, at det er tosset at få konverteret til VHS.

Prøv at se på www.videocafeen.dk. Det findes også andre, som kan klare
det. Jeg har ikke selv prøvet dem, så jeg kan ikke udtale mig om
kvaliteten.

Peter

Fra : tomov

Dato : 26-12-03 22:58

"Otto Dan Stiedl" <otto@stiedl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der mulighed herfor?
> Jeg synes, at det er tosset at få konverteret til VHS.

Jeg fik konverteret en times super-8 til dvd for kr. 14,- pr. minut.
Det var via den lokale fotohandler. Prisen er sikkert OK, men jeg synes at
det er mange penge. Vi er dog flere der deler. Håber jeg

Kvaliteten er udemærket.

Dog irriterer det mig lidt, at filmene ligger i stumper á 1GB på DVDen. Så
kan jeg ikke selv lave CD-kopier.
Fotohandleren ville have fuld pris for eventuelle kopier. Han må have troet
at jeg var mindrebegavet, idet han fortalte at man ikke kunne kopiere
DVD-en, men skulle konvertere forfra for hver kopi man ville have.
Der er ikke nogen form for kopibeskyttelse på dvd-en. Det ville da også have
været strengt...

Desuden er der lagt baggrundsmusik på. Lidt a la matador. Smag og behag er
forskellig, men det passer egentlig udemærket til billedsiden. Man kan jo
også bare skrue ned.

Hvis jeg skulle have dette gjort igen, ville jeg helt klart bede om at få
filmene lagt i stumper på max 640MB.

venligst
Tom