SQL/convert (Lykkegård)
Fra : Morten Snedker

Dato : 15-12-00 11:29

Peter L,

Kan du huske du hjælp med med noget dato-konvertering ?
Jeg har mistet source-koden og er ved at bygge den igen; men jeg kan
ikke huske hvordan jeg benyttede den T-SQL datokonverting...det
virkede nemlig fint. Kan du huske det? Synes ikke jeg kan finde et
ordentlig eksempel i online-hjælpen...?

--
Morten Snedker
www.access-dk.mobilixnet.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-12-00 11:44

Morten Snedker <access-dk@leave-this-out.mobilixnet.dk> wrote in message
> Peter L,
>
> Kan du huske du hjælp med med noget dato-konvertering ?

Comming to the rescue

Prøv at lege lidt med denne SQL streng

SELECT *, CONVERT(VARCHAR(50), OnlineDate, 120) AS CVNT, CONVERT(DATETIME,
'2000-11-01 14:26:05') AS CVNT1 FROM tOnlineData
WHERE OnlineDAte > CONVERT(DATETIME, '2000-11-01 14:26:06')

Hvor tOnlineDate er en lille tabel med to felter Test (VarChar(50) og
OnlineDate (DateTime Default GETDATE)

det er sgu da godt at man ikke rydder op i sendt post, når newsserverne
fjerne indlæg så hyppigt

mvh/Peter Lykkegaard