Termostat i Mercedes C220 CDI
Fra : Jan

Dato : 23-12-03 17:50

Jeg tror jeg har et problem med min Mercedes C220CDI fra 2000, Den
bliver ikke varmer end ca. 65-70 grader selvom fyret kører. Jeg
forstiller mig at det er termostaten der konstant er lidt åben, men
kan det lade sig gøre ?.
Er det nogen der evt. har et andet forslag.. eller er jeg helt galt på
den..

Jeg har ledt som en gal på nettet for at finde et sted hvor man kan se
tekniske/opbygning tegninger af en C220CDI motor, Ved I om det findes.

Glædig Jul til alle.

Mvh/Jan

Fra : Rene´

Dato : 23-12-03 19:24

Jeg har haft samme problem og det var termostaten der ikke kunne lukke helt
så jeg skiftede den, den koster 238kr hos mercedes og sider på højre side af
motoren, det er hele huset og temperatur føler der bliver skiftet.
Men selv om der kommer ny termostat i så kan det anbefales at sætte et
stykke pap i snuden af bilen hvis der er under 0 gr ellers køre fyret
konstant. og det koster jo diesel.. hvis du lige ligger en mail så skal jeg
sende dig et foto at termostaten.
MHV Rene C220 CDI T-model

Fra : Jan

Dato : 23-12-03 23:23

"Rene´" <virker@ikke.dk> wrote in message news:<vL%Fb.3691$0p1.2629@news.get2net.dk>...
> [...]
> stykke pap i snuden af bilen hvis der er under 0 gr ellers køre fyret
> konstant. og det koster jo diesel.. hvis du lige ligger en mail så skal jeg

Jeg sender en mail på : virker@ikke.dk

Mvh/Jan

Fra : Jan

Dato : 23-12-03 23:30

> [...]
> stykke pap i snuden af bilen hvis der er under 0 gr ellers køre fyret
> konstant. og det koster jo diesel.. hvis du lige ligger en mail så skal jeg

Hej Rene´

Den med pappet brugte jeg også på min Golf, men det syntes jeg ikke
burde være nødvendigt på en Mercedes vel...

Ser termostaten ikke sådan ud ?
Billedet er fundet på denne side::
http://germanstar.net/202c.htm

Som jeg se det må det være den der sidder helt op på toppen af motoren
i højre side set forfra.. Er det rigtigt ?

Tak for hjælpen...

Go´ jul

Mvh/Jan

Fra : Rene´

Dato : 24-12-03 09:48

Det er ikke den som man kan se på fotoet, den se ikke sådan ud men mere som
en firekantet klods, nej bilen kan sagtens holde sig varm uden pap, men det
kræver fyret køre hele tiden. så vil jeg da hellere spare lidt på fyret, og
dieselolien og så sætte pap i snuden. jeg tror enda at man kan købe noget
orginal til at sætte foran køleren, det kan man nemlig på w124. hvis du vil
maile mig skal du bruge rene.rubak@mobilixnet.ok det skal bare bruge ".dk"