/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Min GolfII TD klarede ikke røggastesten ti~
Fra : Kim


Dato : 23-12-03 12:27

Jeg var lige til syn med min Golf II TD årg. 91 og det gik da også fint
intil røggasresten ,som viste 3,8 hvor 3,0 er højeste grænse. Jeg synes ikke
den ryger når jeg kører ,og jeg tror ikke pumpen er skruet op,det føler ikke
sådan, sidst jeg var til syn var den skruet op i pumpen, og der var noget
mere træk i den ,men der klarede den røggastesten.Min motor er næsten lige
renoveret ( har kun kørt 1600 km.siden), så det er ikke fordi den er
slidt.Jeg spekulerer meget på hvad det kan være, og hvad man gør.
1 Kan det være pumpen som skal justeres på een eller anden måde??
2 Kan det være olie fra Turboen som ryger??
3 Kan det være fordi pumpen er justeret så den kan tage ca. 5500 omdr/min
mod normalt 5100 omdr/min
4 Hvis det er mængdeskruen som giver for meget og bliver skruet ned, vil den
blive noget død , men det kan jo være at det er nok,selv om jeg tror der
skal andet til
Mvh. Kim



 
 
Michael Olesen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 23-12-03 13:12


"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fe8269e$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg var lige til syn med min Golf II TD årg. 91 og det gik da også fint
> intil røggasresten ,som viste 3,8 hvor 3,0 er højeste grænse. Jeg synes
ikke
> den ryger når jeg kører ,og jeg tror ikke pumpen er skruet op,det føler
ikke
> sådan, sidst jeg var til syn var den skruet op i pumpen, og der var noget
> mere træk i den ,men der klarede den røggastesten.Min motor er næsten lige
> renoveret ( har kun kørt 1600 km.siden), så det er ikke fordi den er
> slidt.Jeg spekulerer meget på hvad det kan være, og hvad man gør.
> 1 Kan det være pumpen som skal justeres på een eller anden måde??
> 2 Kan det være olie fra Turboen som ryger??
> 3 Kan det være fordi pumpen er justeret så den kan tage ca. 5500 omdr/min
> mod normalt 5100 omdr/min
> 4 Hvis det er mængdeskruen som giver for meget og bliver skruet ned, vil
den
> blive noget død , men det kan jo være at det er nok,selv om jeg tror der
> skal andet til
> Mvh. Kim


Det kan muligvis være massemåleren der skal renses/udskiftes... den sidder
et eller andet sted mellem luftfilter og insugningsmanifolden... Disse har
det med at blive fedtede og det giver en forringet effekt samt dårligere
forbrænding, hvis den måler forkert...

/mic



phk (23-12-2003)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-12-03 13:57


"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
news:bs9b7u$oej$1@sunsite.dk...
>
> "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fe8269e$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kan muligvis være massemåleren der skal renses/udskiftes... den sidder
> et eller andet sted mellem luftfilter og insugningsmanifolden... Disse har
> det med at blive fedtede og det giver en forringet effekt samt dårligere
> forbrænding, hvis den måler forkert...

Sådan en sidder der ikke i en gammel TD´er. Den er for gammel til den slags
narrestreger ;)


--
Per, Esbjerg



Torben Madsen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 23-12-03 14:38


"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
news:bs9b7u$oej$1@sunsite.dk...
> Det kan muligvis være massemåleren der skal renses/udskiftes... den sidder
> et eller andet sted mellem luftfilter og insugningsmanifolden... Disse har
> det med at blive fedtede og det giver en forringet effekt samt dårligere
> forbrænding, hvis den måler forkert...
>
> /mic
>

Alt det fine findes vist ikke på en golf II TD.


mvh
Torben Madsen



Kim (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 23-12-03 14:51


"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3fe844fd$0$24841$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
> news:bs9b7u$oej$1@sunsite.dk...
> > Det kan muligvis være massemåleren der skal renses/udskiftes... den
sidder
> > et eller andet sted mellem luftfilter og insugningsmanifolden... Disse
har
> > det med at blive fedtede og det giver en forringet effekt samt dårligere
> > forbrænding, hvis den måler forkert...
> >
> > /mic
> >
>
> Alt det fine findes vist ikke på en golf II TD.

Nej , kun at de normalt, går fint

Men jeg har tænkt på at justere den til max. 4500 omdr/min., og tage
luftfilter af, samt komme 20% petroleum i tanken, evt. et lille nøk tilbage
på mængdeskruen, Mon ikke den går fra de 3,8% og ned under grænsen på
3,0%????

Dyserne er lige blevet renset og efterset,ved renoveringen af motoren, men
de kan måske godt være lidt slidte aligevel?

Og så er der lige pumpe indsprøjtningstidspunktet, det er måske ikke udført
med måleur, måske det også kan give lidt??

Mvh. Kim



Fam. Olsen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 23-12-03 18:20


"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fe84860$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Dyserne er lige blevet renset og efterset,ved renoveringen af motoren, men
> de kan måske godt være lidt slidte aligevel?

Hvordan renset? Fik de ikke nye spidser?

> Og så er der lige pumpe indsprøjtningstidspunktet, det er måske ikke
udført
> med måleur, måske det også kan give lidt??

Det kan give meget hvis den ikke står til korrekt indsprøjtningstidspunkt.


MVH Niels



bandit (23-12-2003)
Kommentar
Fra : bandit


Dato : 23-12-03 13:50


"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fe8269e$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg var lige til syn med min Golf II TD årg. 91 og det gik da også fint
> intil røggasresten ,som viste 3,8 hvor 3,0 er højeste grænse. Jeg synes
ikke
> den ryger når jeg kører ,og jeg tror ikke pumpen er skruet op,det føler
ikke
> sådan, sidst jeg var til syn var den skruet op i pumpen, og der var noget
> mere træk i den ,men der klarede den røggastesten.Min motor er næsten lige
> renoveret ( har kun kørt 1600 km.siden), så det er ikke fordi den er
> slidt.Jeg spekulerer meget på hvad det kan være, og hvad man gør.
> 1 Kan det være pumpen som skal justeres på een eller anden måde??
> 2 Kan det være olie fra Turboen som ryger??
> 3 Kan det være fordi pumpen er justeret så den kan tage ca. 5500 omdr/min
> mod normalt 5100 omdr/min
> 4 Hvis det er mængdeskruen som giver for meget og bliver skruet ned, vil
den
> blive noget død , men det kan jo være at det er nok,selv om jeg tror der
> skal andet til
> Mvh. Kim
>
> jeg har prøvet det samme med en bmw 524 td osm også røg for meget, men
synsmanden kørte derfor en tur i den sådan at den blev ordentlig varm og tog
så en ny røgtest, hvorefter den blev godkendt, så hvis din er blevet målt på
kold motor kan den godt ose mere
mvh lasse



Dennis Hellan Peders~ (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 23-12-03 15:39

Kim wrote:
> Kan det være fordi pumpen er justeret så den kan tage
> ca. 5500 omdr/min mod normalt 5100 omdr/min


Hej.

5500 !, kan den virkelig komme der op, lyder det ikke som om at den er ved
at eksplumdere,
jeg går ud fra at det er uden belastning, altså i frigear at den kan drejes
derop ?


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25




Kim (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 23-12-03 15:47


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:bs9jm4$e4g$1@news.net.uni-c.dk...
> Kim wrote:
> > Kan det være fordi pumpen er justeret så den kan tage
> > ca. 5500 omdr/min mod normalt 5100 omdr/min
>
>
> Hej.
>
> 5500 !, kan den virkelig komme der op, lyder det ikke som om at den er ved
> at eksplumdere,
> jeg går ud fra at det er uden belastning, altså i frigear at den kan
drejes
> derop ?

Jo den brøler gevaldig Mvh. Kim


> Dennis Pedersen
> Suzuki GSF 1200 N '00
> So many roads.....so little time.....
> http://link.dfmc.dk/25
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408692
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste