Mit dæk det har 3 buler
Fra : Ulf Bang

Dato : 19-04-01 15:59

Hej NG

Jeg har lige fået skiftet mit fordæk fra Michelin pilot sport til Avon AV39.
Efter skiftet oplever jeg at forhjulet nærmest hopper hen over vejen med
kraftige, jeg vill ikke engang kalde det vibrationer. Hvis man finder den
rigtige hastighed omkring 65 km/t, opfører den sig nærmest som en rodeohest
i fuld spring. I ren desperation fik jeg mål min fælge op som havde en meget
lille skævert som han rettede op. Fælgen skulle løbe perfekt nu efter
fælgfyrens udsagn. Jeg har haft forhjulet løftet, og det ser ud til at han
taler sandt. Dæket blev monteret igen, samme resultat. Jeg kan forøvrigt
notere mig at 37 gram til afbancering sidder nøjagtigt modsat hvad jeg tror
er en skævhed på dækket. Jeg kan også se at balanceklodserne skulle sidde et
helt andet sted efter dækket havde været afmonteret. Da jeg fik afbalanceret
pilot sport dækket var 5 gram nok.
På dækradien er der en strækning på ca 20 cm (modsat 37 gram klodserne) som
er op til 3 mm højere end på resten af dækket.

Jeg kan ikke se at det kan være andet end en skævhed i dækket. Er der nogle
her i NG som har oplevet noget tilsvarende eller kan se andre muligheder for
fejl.

mvh
Ulf (GSX750 rodeo)

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 19:39

Ulf Bang <ulfb@post.tele.dk> skrev i en
> [...]
> Jeg kan ikke se at det kan være andet end en skævhed i dækket. Er der
> nogle her i NG som har oplevet noget tilsvarende eller kan se andre

Langs fælgkanten befinder der sig enten en kant, eller en til to
indstøbte riller i siden af karkassen!
Disse er til for at kunne erkende om de flugter 100% med fælgkanten -
Gør de ikke det er dækket endnu ikke helt på plads!

Ellers kan det velsagtens også ske at et dæk kan være en smutter for
fabrikkens side!?
Reklamér og kræv indlevende respons fra din dæk-leverandør/montør!

--
Armand.

Fra : Kom Glad

Dato : 20-04-01 12:23

Hej

Nu ved jeg ikke, om det kan være det samme, som jeg oplevede med min bil på
et tidspunkt, men det kunne jo være.

Bilen hoppede og dansede også, den blev så afbalanceret på et værksted, men
det hjalp ikke. Det viste sig, at jeg havde åbentbart været på en kantsten,
så der var en bule i selve dækket ( i rammen), så nyt fordæk til den.

Jeg tror også, at der er en fejl i dækket, så se at få det byttet.

Hilsen Kom Glad

Fra : Ulf Bang

Dato : 23-04-01 18:55

"Kom Glad" <komglad70@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Jeg tror også, at der er en fejl i dækket, så se at få det byttet.
>
> Hilsen Kom Glad

XXXXXXXXXXXXXXXXX

Her været oppe ved forhandleren og få byttet dækket. Nu er der ingen
problemer. Det er rart at kunne gendkende sin gode gamle GSXF.

mvh
Ulf Suzi GSX750F (tilligere rodeo)

Fra : Armand

Dato : 27-04-01 16:30

> "Kom Glad" <komglad70@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her været oppe ved forhandleren og få byttet dækket. Nu er der ingen
> problemer. Det er rart at kunne gendkende sin gode gamle GSXF.

Rart at kunne opleve lidt kulance ind imellem!

--
Armand.