Sikring af filer (måske OT)
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 23-12-03 14:23

Da jeg skal distribuere ny kode (HTML og JavaScript) på CD-Rom vil jeg gerne
sikre koden.
Findes der ikke en metode / et program til at konvertere HTML til EXE-filer
(ex. til Java2 eller C++) ??

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-12-03 17:48

"Søren Ribergård Møller" wrote:

> [...]
> sikre koden.
> Findes der ikke en metode / et program til at konvertere HTML til EXE-filer

Hvad er det, du prøver på at opnå?

/* Would you like fries with that? */

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 23-12-03 21:24

Kasper Dupont wrote:

> Hvad er det, du prøver på at opnå?
--
At andre ikke stjæler vores kode

Fra : Niels Callesøe

Dato : 23-12-03 21:33

Søren Ribergård Møller wrote in <news:bsa88v$cgo$1@news.cybercity.dk>:

> --
> At andre ikke stjæler vores kode

Det du forsøger, kan du ikke.

Men det er ikke så slemt, din kode er beskyttet af loven om ophavsret,
såfremt den har værkshøjde (svjv).

--
Niels Callesøe - nørd light @work

Endnu en grund til at have skæg: http://www.boycottgillette.com/

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 23-12-03 21:49

On 23 Dec 2003 20:33:00 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

>Men det er ikke så slemt, din kode er beskyttet af loven om ophavsret,
>såfremt den har værkshøjde (svjv).

Det er også ulovligt at stjæle cykler, men derfor er det stadig
populært at låse dem.

/Jesper

Fra : Niels Callesøe

Dato : 23-12-03 22:00

Jesper Juul-Mortensen wrote in

> Det er også ulovligt at stjæle cykler, men derfor er det stadig
> populært at låse dem.

Sammenligningen er desværre ikke ret god.. data har ikke de samme
fysiske begrænsninger som genstande.

(Hvis jeg låner din cykel, kan jeg ikke umiddelbart replikere den
uendeligt og sælge kopierne, for eksempel.)

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 23-12-03 23:12

> [...]
gerne sikre koden. Findes der ikke en metode / et program til at konvertere
HTML til EXE-filer (ex. til Java2 eller C++) ??

Du skal lave et program (.exe fil), som kan fremvise html-koden. Her kan du
enten bruge Internet Explorerens ActiveX komponent, eller også kan du bruge
en helt anden HTML-fremviser. Så kan du lægge html-koden på en måde, så den
ikke er umiddelbar at hive ud.

Lars.

--
GnuPG nøgle: http://dybdahl.dk/lars/gpg/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-12-03 23:59

"Lars B. Dybdahl" wrote:

> [...]
> en helt anden HTML-fremviser. Så kan du lægge html-koden på en måde, så den

Der er indtil flere måder at angribe det system på:
1. Kopier både data og fremvisningsprogram.
2. Kopier data fra fremvisningsprogrammets RAM.
3. Find ud af, hvordan programmet tilgår data, og
brug samme fremgangsmåde til at kopiere data.

Og hvis jeg har forstået lov om ophavsret korrekt, så
er både 2 og 3 lovlig, hvis formålet er at vise data
med et tredjepartsprogram. Det betyder dog ikke, at
data frit må kopieres. Men de indledende skridt til
at omgå beskyttelsen kan være lovlige, da de kan have
et andet formål.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 24-12-03 11:35

Kasper Dupont wrote:
> Der er indtil flere måder at angribe det system på:

Ja - men det gælder vel for stort set al kode, der distribueres? Man kan jo
sagtens læse maskinkodeinstrukserne i f.eks. notepad.exe.

Jeg går ud fra, at Søren ønsker en lige så god beskyttelse af sin html kode
som man får ved f.eks. at kompilere C++ source kode til maskinkode. Og det
kan sagtens lade sig gøre.

Lars.

--
GnuPG nøgle: http://dybdahl.dk/lars/gpg/

Fra : Recs

Dato : 24-12-03 00:06

"Søren Ribergård Møller" <some@ware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gerne
> sikre koden.
> Findes der ikke en metode / et program til at konvertere HTML til

Du kunne evt. bare kryptere html koderne samt scripts..

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=ht
ml+encrypt

/ Recs
/ Ved mail fjern 2600..

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-12-03 00:47

"Recs" == Recs <recs@2600hackermail.com> writes:

[Om at skjule HTML kildetekst]

> Du kunne evt. bare kryptere html koderne samt scripts..

> http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=html+encrypt

Hvilke af de produkter Google finder frem lever op til det
oprindelige ønske?

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 24-12-03 10:33

--
Først tak for de mange svar! - Jeg har først set på at lave det om til
Active-X (men det var ikke lige til at nå her i Julen!) - derudover ser

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 24-12-03 11:07

In article <bsbmgn$228g$1@news.cybercity.dk>, Søren Ribergård Møller wrote:
> [...]
> ProtWare's HTML Guardian lovende ud, jeg har skrevet til dem, og håber på at

snakeoil?

http://www.securityfocus.com/bid/7169/discussion/

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 24-12-03 11:15

Christian E. Lysel wrote:

> snakeoil?
>
> http://www.securityfocus.com/bid/7169/discussion/

Ja ok, tak for linket - dog var det bare meningen at fraholde lægmænd.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-12-03 12:06

In article <bsbovl$25p4$1@news.cybercity.dk>, Søren Ribergård Møller wrote:
> Ja ok, tak for linket - dog var det bare meningen at fraholde lægmænd.

Så fang eventen "view source" i JScript

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-12-03 11:46

"Søren" == Søren Ribergård Møller <some@ware.dk> writes:

> Active-X (men det var ikke lige til at nå her i Julen!) - derudover ser
> ProtWare's HTML Guardian lovende ud, jeg har skrevet til dem, og håber på at
> få et svar jeg kan bruge.

Spar dine penge. Hvis HTML Guardian var så fremragende et produkt,
kan man godt undre sig over at ikke alle protwares sider var "krypterede".