Opdatering af combobokse
Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 24-12-03 17:01

Hej NG

Jeg har et lille problem med opdatering af et par combobokse:

Jeg har to combobokse, som ligger på hver sin tabpage. Begge combobokse
henter data fra hver sin tabel i et dataset. Som udgangspunkt viser
comboboksen jo den første værdi i tabellen. Jeg har dog en anden ide om
hvilken item der skal vises og beder derfor comboboksen om at vise denne.
Sålangt så godt, ingen problemer. Hvis det ikke lige var for at værdien på
tabpanel 2 ikke bliver opdateret før denne side blever lagt forrest ( af
brugeren) indtil da bibeholder den sin oprindelig udgangsværdi. Først når
brugeren aktivere Tabpanel 2 ændres værdien i Selected... Det betyder at
hvis Tabpanel 2 ikke bliver aktiveret får programmet en forkert værdi retur
(udgangsværdien).

Er der nogen som er løbet ind i dette problem og hvad er løsningen?
Det vil jo selvfølgelig være muligt at fjerne TabControl-systemet og lægge
alle Comboboksene på en 'side', men det koster på kontoen for
overskuelighed.

God Jul
Poul Erik Nikolajsen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-01-04 12:39

Du burde kunne lave en
tabPage1.tabs(2).combobox1.refresh

eller noget i den stil. Enten på form.load eller på tabPage1.tabs(1)
..gotfocus

Eller hvis du bruger kode til at placere den rette værdi i comboboksen, så
læg den kode i en procedure
opdaterComboboxPaaTab2.
Så bliver koden

    opdaterComboboxPaaTab2