Første gang!!!
Fra : Furli

Dato : 19-04-01 15:37

PUHA, hvor er jeg nervøs, for om 2 1/2 time skal jeg til mit første møde hos
vægtkonsulenterne. Jeg har prøvet at tabe mig på 1000 forskellige måder, med
jeg har altid taget alle kg på igen, plus et par ekstra. Jeg har før snakket
om, at starte hos dem, men er altid blevet enig med mig selv om ,at det
skulle jeg nok klare selv ,hvis jeg bare tog mig sammen, men det kunne/kan
jeg bare ikke. Jeg har brugt en stor del af de sidste 10 år, til at tænke på
mad, fedt, motion og vægten. Jeg har skammet mig, jeg har grædt, jeg har
prøvet at fortælle mig selv ,at jeg kunne lide mig selv som jeg er, men den
holder bare slet ikke. Jeg har ikke styr på maden, men den styre mig. Jeg
håber ,at de her møder kan være hjælpen til at vinde slaget en gang for
alle. Det jeg har brug for er støtte, og motivation. Jeg glæder mig....

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-04-01 21:45

On Thu, 19 Apr 2001 16:36:57 +0200, "Furli" <Furli@hotmail.com> wrote:

>Det jeg har brug for er støtte, og motivation. Jeg glæder mig....

Det samme her. Jeg vil starte på mandag hos Vægtkonsulenterne...

Håber der er andre unge (gerne mænd), og ikke kun "forvirrede"
kvinder i overgangsalderen. Ikke at der er noget i vejen med dem, men
det er jo lissom lidt svært at identificere sig med dem...

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : ZUM

Dato : 22-04-01 17:55

Kiggede lidt på http://www.vaegtkonsulenterne.dk/ og den ligner de andre...
Før og efter billeder som JEG ikke rigtigt kan relatere til.

Jeg vejer 5-10 kg for meget.... (nok 5, men det stiger).
Jeg har altid været slank og spinkel, men min mave er en pestilens.
5 kg lyder måske ikke af meget, men når det er koncentreret på maven alene er det rigeligt.

Jeg dyrker motion.. når det er godt vejr og jeg har lyst.. hvilket kun bliver 1-2 gange om ugen (1-2 timer ad
gangen).

Problemet er nok mest mine spisetider/vaner.... der er ingen.
Om morgenen har jeg sjældent tid til at spise morgenmad.
Når jeg arbejder, glemmer jeg ofte at spise frokost... eller det der bliver serveret er ikke særlig
appetitligt. Mange dage arbejder jeg sent, så aftensmaden bliver pizza omkring kl. 21 eller rugbrød når jeg
kommer hjem 18.
Jeg kan/gider ikke lave 'rigtig' mad og har heller ikke tid/overskud til det.

Spørgsmålet er så om Vægtkonsulenterne kan gøre noget for at hjælpe... det meste af min livsstil har jeg jo
ikke lyst til at omlægge.

Det jeg ikke kan gennemskue på http://www.vaegtkonsulenterne.dk/ er selve forløbet.
Der er et indmeldelsesgebyr og en ugeafgift...
Nogle steder virker det som om man får ene-undervisning af en konsulent.
Andre steder virker det som om, at en gruppe skal sidde i rundkreds og holde hinanden i hånden...

Hvem ved hvad der sker?

mvh Jan

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-04-01 17:20

On Sun, 22 Apr 2001 18:55:22 +0200, ZUM <zum@mail.flashmail.com>
wrote:

>Hvem ved hvad der sker?

Ja, jeg kan desværre ikke berette noget endnu, dersom jeg er hamrende
snottet idag, hvor de holder møde her i Esbjeg...

Men jeg er ret sikker på, at det er noget gruppe-tam-tam, og det er jo
for så vidt også det bedste. Men jeg håber ikke, det er noget a la AA,
med: "Hej jeg hedder Hans. Jeg er fed!" "Heeej Hans!"

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 23-04-01 18:11

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>Men jeg håber ikke, det er noget a la AA,
> med: "Hej jeg hedder Hans. Jeg er fed!" "Heeej Hans!"

LOL

Henrik

Fra : ZUM

Dato : 23-04-01 20:12

Lad os høre, når du ved noget...

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-04-01 20:25

On Mon, 23 Apr 2001 21:12:02 +0200, ZUM <zum@mail.flashmail.com>
wrote:

>Lad os høre, når du ved noget...

Jeg skal da gerne berette om mit første møde... Men er der slet ikke
nogen i denne gruppe, der har erfaringer med etablisimentet?

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : Anja

Dato : 23-04-01 22:01

ZUM <zum@mail.flashmail.com> skrev

> [...]
> Nogle steder virker det som om man får ene-undervisning af en konsulent.
> Andre steder virker det som om, at en gruppe skal sidde i rundkreds og

Jeg fulgte programmet sidste forår (den bedste beslutning jeg har taget). Et
møde starter med kontrolvejning hos konsulenten. Herefter sidder man på
stolerækker (ikke i rundkreds) mens konsulenten fortæller om nye opskrifter
og ideer. Derefter kan man stille spørgsmål om regler eller opskrifter mv.
og til sidst læser konsulenten ugens vægttab op på de fremmødte. Det er ikke
obligatorisk at deltage i denne del. Jeg gik som regel efter vejningen da
jeg havde programmet på rygraden. Efter mødet gennemgår konsulenten
programmet for nye medlemmer (men kun på de tidspunkter hvor det er muligt
at melde sig ind, på Frederiksberg er det f.eks. ikke muligt på alle
tiderne).

Jeg synes møderne er en fin service hvor man får ideer og inspiration og
selve kontrolvejningen benyttede jeg mig af for at holde hånd i hanke med
vægttabet og føle at jeg stod til regnskab over for andre end mig selv. Jeg
ved dog at nogle har det svært med at blive spurgt ud hvis de f.eks. har
taget på, og føler at konsulenterne blander sig for meget, men det står dem
jo frit for at komme.

Betalingen sker som indmeldelsesgebyr første gang, og derefter betales
ugeafgift hver uge (også selv om man springer et møde over). Når man har
været fraværende X antal gange (jeg tror det er 4) er man automatisk udmeldt
(og skylder ikke noget), og man skal så betale gebyr for at melde sig ind
igen.

Jeg holder stadig vægten som er 30 kilo lavere end i januar sidste år. Det
er bare skønt. Held og lykke til alle jer nye.

--
mvh Anja

Fra : Furli

Dato : 24-04-01 10:33

Jeg var jo i torsdags til mit første møde, og jeg var positiv overrasket,
for et eller andet sted havde jeg den frygt, at det var lidt som AA, men
NEJ.
Jeg vil lige tilføje, at man har 5 ugers "ferie" fra møderne hvor der ikke
betales. Hvis du ellers kan komme med bevis på din sygdom, hvis du har været
væk, skal du heller ikke betale, men en lægeerklæring er nu lidt mere
kostbar end 40 kr.*SS*