k. raidkontroller
Fra : Niels B Johansen

Dato : 25-12-03 08:59

hejsa
nogen der skulle ligge inde med en raidkontroller til en proliant 1200
server så er jeg intresseret hvis prisen passer :)

--
Med Venlig Hilsen

Niels Brinch Feldberg
NBJ@VESTJYSK.DK

_______________
Vi gør opmærksom på, at denne e-mail kan indeholde fortrolig information.
Hvis De ved en fejltagelse modtager e-mailen, beder vi Dem venligst
informere afsender om fejlen ved at bruge svar-funktionen. Samtidig beder vi
Dem slette e-mailen i Deres system uden at videresende eller kopiere den.
Selv om e-mailen og ethvert vedhæftet bilag efter vores overbevisning er fri
for virus og andre fejl, som kan påvirke computeren eller it-systemet, hvori
den modtages og læses, åbnes den på modtagerens eget ansvar. Vi påtager os
ikke noget ansvar for tab og skade, som er opstået i forbindelse med at
modtage og bruge e-mailen.
_______________
Please note that this message may contain confidential information. If you
have received this message by mistake, please inform the sender of the
mistake by sending a reply, then delete the message from your system without
making, distributing or retaining any copies of it.

Fra : Morten L.

Dato : 25-12-03 13:24

"Niels B Johansen" <nbj@vestjysk.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa
> nogen der skulle ligge inde med en raidkontroller til en proliant 1200
> server så er jeg intresseret hvis prisen passer :)
>
> --

Vil du gi 10% af nypris, eller er det for meget?

Hvilken type controller ønsker du dig?
/Morten

Fra : Niels B Johansen

Dato : 25-12-03 16:34

tja nu er jeg ikke den store ekspert i raidcontroller såe jeg ved faktisk
ikke hvilke der kan bruges !!!!
og angående prisen så kommer det helt anpå nyprisen ik ?

Fra : Niels B Johansen

Dato : 25-12-03 16:38

angående type tja til raid5 andet ved jeg ikke :(

Fra : Morten L.

Dato : 25-12-03 19:00

Hvad skal controlleren bruges til, hvilke diske skal den køre med, og hvad
spec. har serveren?

Så skal jeg se, om dem jeg i det hele taget er værd at rode med.

/Morten

Fra : Niels B Johansen

Dato : 25-12-03 19:44

controlleren skal brugesss til raid 5, 3 scsi diske
http://h18000.www1.hp.com/products/servers/ProLiant1200/newview.html
for mere info.

Fra : Djurhuus

Dato : 26-12-03 20:33

Du skal bruge en Compaq SmartArray 2 (P/SL/DH) controller.
Jeg ligger muligvis inde med en SmartArray 2 /P m. 4mb cache.
Den vil jeg kunne sælge dig for 500 kr.

Venligst
Djurhuus

Fra : Morten L.

Dato : 27-12-03 09:24

Sådan een har jeg da også

400 excl. kabel, 500 incl.
+ porto

/Morten

Fra : Niels B Johansen

Dato : 28-12-03 11:45

i må da have trået i et eller andet 200.- max

Fra : Morten L.

Dato : 28-12-03 18:12

Så må du meget undskylde

Se om du kan finde en gammel Adaptec et eller andet for 200,- incl. kabel -
selv det kan vel komme til at knibe. Hardware RAID-5 kommer i særdeleshed
til at knibe.
Du har jo også MASSER af CPU-kraft til at køre software RAID på den server.
*LOL*

Jeg har da vist en ældre promise IDE-kontroller - der passer prisen -
men... Compaq servere har en udpræget tendens til IKKE at kunne boot'e på
IDE diske.

Mvh
Morten

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-12-03 14:50

Niels B Johansen wrote:
> nogen der skulle ligge inde med en raidkontroller til en proliant 1200
> server så er jeg intresseret hvis prisen passer :)

Vi gør opmærksom på at dette ikke er en markedsgruppe, og at du bør
holde din signature på 2-3 linier, og ikke som nu en 15-20 linier ..

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)