Refresh rate under spil
Fra : Bach|DK|

Dato : 25-12-03 13:12

Ved ikke om det hører til her eller under windows men allivel:

Når jeg er i windows har jeg sat min refresh rate til 85Hz. Det virker
også fint, billedet er roligt. Men når jeg går ind i et spil så begynder
skærmen at flimre. Det er altså tydeligt at den nedsætter refresh raten.
Hvorfor og hvordan ændrer man på det?

--
Michael Bach

ICQ#: 56140045
OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-12-03 14:02

Bach|DK| wrote:
> Hvorfor og hvordan ændrer man på det?

Det er en bug i WinXP. Du skal have fat på en refreshrate lock. Mener ATi og
nVidia selv har nogen på deres respektive websites. Jeg bruger selv en
freeware program der hedder MultiRes 1.4 (find det evt. på google)...

--
Martin K

Fra : Anders Lund

Dato : 25-12-03 14:05

Jeg bruger http://www.pagehosting.co.uk/rl/

--
Anders Lund
spam2003@andersonline.dk

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-12-03 14:30

Anders Lund wrote:
> Jeg bruger http://www.pagehosting.co.uk/rl/

Jeg kan da også komme med links

Homepage: http://www.entechtaiwan.com/
Direkte: http://www.entechtaiwan.com/files/multires.exe

--
Martin K

Fra : Bach|DK|

Dato : 25-12-03 14:53

Takker for det hele. Det var lækkert med et roligt billede så man ikke
får ondt i ægget i længden...

Fra : HKS

Dato : 25-12-03 23:44

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> [...]
> nVidia selv har nogen på deres respektive websites. Jeg bruger selv en
> freeware program der hedder MultiRes 1.4 (find det evt. på google)...

Nu vi er ved emnet har jeg samme problem.

Har prøvet med både Multires (kører jeg med nu) og med refresh force med
samme resultat. Mit billede står roligt i windows xp, men flimrer en del når
jeg starter et eller andet spil.

Ingen af dem ser ud til at virke, er der noget andet jeg kan gøre ?

Kører XPSP1 og bruger Omega drivers...

/HKS...

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-12-03 00:41

HKS wrote:
> Ingen af dem ser ud til at virke, er der noget andet jeg kan gøre ?

Har du husket at sætte hak i "Lock Refreshrates" under About boxen?

--
Martin K

Fra : HKS

Dato : 26-12-03 01:00

> Har du husket at sætte hak i "Lock Refreshrates" under About boxen?

Ikke i første omgang, men har nu med samme resultat, Override under Dxdiag
laver heller ikke nogen ændringer :(

Er osse lige skiftet til de sidste nye driver der er kommet fra ATI osse,
ingen forskel.

Fra : HKS

Dato : 26-12-03 01:09

> [...]
> laver heller ikke nogen ændringer :(
>
> Er osse lige skiftet til de sidste nye driver der er kommet fra ATI osse,

Hmm, nevermind, nu ser det ud til at virke alligevel. Skiftede først til en
anden setting og så tilbage igen og derefter Refresh rate og så virker det.

Men tak alligevel, havde ikke set det flueben der blev nævnt først :)

Fra : Erik Dan

Dato : 25-12-03 20:46

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Når jeg er i windows har jeg sat min refresh rate til 85Hz. Det virker
> også fint, billedet er roligt. Men når jeg går ind i et spil så begynder
Start -> Run (skriv "dxdiag" ) -> More Help -> Override

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-12-03 00:42

Erik Dan wrote:
> Start -> Run (skriv "dxdiag" ) -> More Help -> Override

Men så vil den køre det altid, og i alle opløsninger. Det er ikke sikkert
skærmen kan vise det...

--
Martin K