Radeon 9800 PRO vs. Radeon 9800 SE
Fra : Jawer

Dato : 24-12-03 11:57

Pro kan fås for ca. 2700 mens SE kan fås for ca 1700.
Hvad er den væsentligste forskel?

Kan det anbefales at købe SE?

--
Regards Jawer

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 24-12-03 12:19

> Pro kan fås for ca. 2700 mens SE kan fås for ca 1700.
> Hvad er den væsentligste forskel?

Hastigheden.

> Kan det anbefales at købe SE?

Nej! Døm selv:
http://www.extremeoverclocking.com/reviews/video/Sapphire_9800SE_1.html

> --
> Regards Jawer

Kenneth

Fra : kurt lund

Dato : 24-12-03 12:31

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fe9761a$0$30087$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hastigheden.

> Nej! Døm selv:
> http://www.extremeoverclocking.com/reviews/video/Sapphire_9800SE_1.html

> Kenneth

Og et 9600 Pro kan fåes til 986,00 kr og det er hurtigere

Kurt

Fra : Søren Andersen

Dato : 24-12-03 13:27

> Og et 9600 Pro kan fåes til 986,00 kr og det er hurtigere

Nej da, det har du fået galt fat i.

Fra : kurt lund

Dato : 24-12-03 13:42

"Søren Andersen" <soren@SLETDETTElerskov-andersen.dk> skrev i en meddelelse

> Nej da, det har du fået galt fat i.

Jamen så læs da testen mand
i alle testene får 9800Se klø af 9600 Pro
Og det er ikke de laveste tal der er bedst ;)
Kurt

Fra : Søren Andersen

Dato : 25-12-03 11:45

> Jamen så læs da testen mand
> i alle testene får 9800Se klø af 9600 Pro
> Og det er ikke de laveste tal der er bedst ;)
> Kurt

Gider du smide et link til den test ?
Jeg har selv set en test hvor 9600XT i nogle tilfælde er en tand hurtigere
end 9800se, og i andre tilfælde er det omvendt. Så jeg er da meget
interesseret i at se en test hvor 9600pro giver 9800se klø :)

Fra : kurt lund

Dato : 25-12-03 12:31

> [...]
> end 9800se, og i andre tilfælde er det omvendt. Så jeg er da meget
> interesseret i at se en test hvor 9600pro giver 9800se klø :)

Hej og God Jul
Ja hvis du læse det fra MarlboroMan
der er et link ;)
men for de (dovne)
http://www.extremeoverclocking.com/reviews/video/Sapphire_9800SE_1.html

Forsat God Jul

Kurt

Fra : Jawer

Dato : 24-12-03 14:08

> Og et 9600 Pro kan fåes til 986,00 kr og det er >hurtigere

Men er det ikke et spørgsmål om at åbne for 8 pipes i stedet for de default
4?

--
Jawer

Fra : Søren Andersen

Dato : 25-12-03 11:46

> Men er det ikke et spørgsmål om at åbne for 8 pipes i stedet for de
default
> 4?

Hvis man gør det - og ikke får artifacts - så har man i princippet et 9800 /
9800 pro / 9800 XT afhængigt af hvor meget man kan clocke det.

Fra : Jawer

Dato : 25-12-03 12:26

> [...]

9800 /
> 9800 pro / 9800 XT afhængigt af hvor meget man kan >clocke det.

Ok..Mit spørgsmål er så:
Hvor stor er risikoen for at man får artifacts? Har læst at det er dårlige
9800 pro GPU'er de sælger som SE'er??
Men er det et rygte eller?

Er der nogle der har erfaring med tweeking / overclocking af kortet?

--
Jawer

Fra : Brian Lund

Dato : 27-12-03 16:14

> [...]
>
> Ok..Mit spørgsmål er så:
> Hvor stor er risikoen for at man får artifacts? Har læst at det er dårlige

50% chance har folk talt om tidligere, men der er jo kun tale om softmod,
altså er det bare at fjerne det igen hvis ikke det virker :)

Brian