Andet multimedie
bentjuul 3670
Jeg kan stadig ikke finde ud af det..
Fra : Monty

Dato : 23-12-03 20:45

Jeg sidder stadig med 2 billeder hvoraf det ene er et farvebillede og
det andet et det samme billede bare i sort og hvidt. Jeg ville så gerne
have at det gradvis overlapper hinanden.

Trods flere gode svar kan jeg ikke få det til at lykkes. Er der en som
MEGET pædagoisk kan forklare hvordan det skal gøres? Jeg sidder og
hakker bagved en engelsk version af photoshop så det hjælper ikke med
det danske ord for det bliver det ikke ligefrem nemmere af.

Omvendt kunne jeg også bare få en til at lave det men det lærer jeg det
ikke ved. Er der ikke en der kan hjælpe eller en der kender et godt sted
hvor det er beskrevet med billeder og det hele så siger jeg mange tak.

Monty

Fra : Martin Poll

Dato : 23-12-03 22:20

Monty wrote:
> [...]

> det ikke ved. Er der ikke en der kan hjælpe eller en der kender et
> godt sted hvor det er beskrevet med billeder og det hele så siger jeg

Hej Monty

Kan dette hjælpe:
http://www.clan-fear.dk/subsonicweb/blend_Pic.htm

http://www.depiction.net/?id=psimageblending

http://snake.delvar.com/zero/psdtuts/blend1.php

http://www.bluesfear.com/tutorials/Blending.htm

http://www.psmeg.co.uk/pages/tutorials/merged_trees.htm

Med venlig hilsen

Martin
www.martinpoll.dk

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 23-12-03 22:36

"Monty" skrev:
> Jeg sidder stadig med 2 billeder hvoraf det ene
> er et farvebillede og det andet et det samme
> billede bare i sort og hvidt. Jeg ville så gerne
> have at det gradvis overlapper hinanden.

Jeg tror ikke at jeg kan forklare det nærmere, uden at lave en hel "how to
do" guide med billeder.

Men hvis alt andet glipper, så er du velkommen til at maile mig billedet
(lars snabel-a ladingkaer.com) (fjern mellemrum, og erstat snabel-a med @).
Det tager kun et øjeblik at lave det for dig.

--

Mvh, Lars

www.recordere.dk
Guide til HDD & DVD Recordere

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 23-12-03 23:48

Klip
> [...]
> hakker bagved en engelsk version af photoshop så det hjælper ikke med
> det danske ord for det bliver det ikke ligefrem nemmere af.

Engelsk version:
Vælg _ Layer _ New Adjustment Layer _ Channel Mixer _ klik _ OK. Sæt hak i
Monocrome og klik igen OK.
Kig i Layers palletten nederst til højre, der er nu tilføjet et lag Channel
Mixer 1, med en hvid firkant til højre, (det er masken.
Sørg nu for at standard forgrund og baggrund er valgt ved at taste d, (eller
klikke på _ Default forground and backgroundcolors)
Vælg Gradient i værktøjskassen, (eventuelt ved at taste_Shift+g, eller bare
g, dette afhænger af dine instillinger i preferencer)
Instil din gradient i værktøjsindstillingen foroven, vælg f.eks. her _
Linear Gradient _ Klik på pilen og vælg her _ Foreground to Background.
Træk nu f.eks. fra højre venstre mod højre i billedet med Gradient værktøjet
.. Experimenter videre med forskellige gradienttyper.
En af fordelene ved at bruge adjustmentlayers, er at filstørrelsen ikke
bliver meget større, og originalbilledet forbliver intakt.
Et forslag:
Der er mange muligheder, i dette Karbohæfte: "Avanceret Photoshop" ,
hvorfra ovenstående metode stammer.
Kan købes hos boghandleren,eller her http://www.libris.dk/
Se også eventuelt her http://www.mkdata.dk/photoshop/avanceret/

M.v.h.
EA

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 24-12-03 01:01

"Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.fjernnospam.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3fe8c63e$0$69954$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
Klip

Rettelse

Træk nu f.eks. fra venstre mod højre i billedet med Gradient værktøjet
M.v.h.
EA

Fra : hcma

Dato : 24-12-03 12:19

"Monty" <diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hakker bagved en engelsk version af photoshop så det hjælper ikke med
> det danske ord for det bliver det ikke ligefrem nemmere af.

prøv http://www.prodic.dk Photoshop tutorial 2-billeder-i-1
m v h
HC

Fra : Henning

Dato : 27-12-03 04:27

> [...]
> det andet et det samme billede bare i sort og hvidt. Jeg ville så gerne
> have at det gradvis overlapper hinanden.

Har du fundet ud af det? ellers prøv at følge denne (10 lette trin):

1 - åben billed
2 - ctrl+a (maker alt)
3 - ctrl+c (lav en kopi i hukommelsen)
4 - ctrl+v (lav et nyt lag med kopien)
5 - ctlr+shift+u (fjern farverne fra laget)
6 - alt+l (vælger menuen "Layers")
7 - alt+k (vælger undermenue "Add layers mask")
8 - alt+r (vælger undermenuen "reveal all"
9 - vælg Gradient tool
10 - lav gradient, forsøg dig frem med linie start, længde og retning.

mvh Henning

Fra : Henning

Dato : 27-12-03 04:41

> [...]
> det andet et det samme billede bare i sort og hvidt. Jeg ville så gerne
> have at det gradvis overlapper hinanden.

Har du fundet ud af det? ellers prøv at følge denne (11 lette trin):

1 - åben "sorthvid" billedet
2 - ctrl+a (maker alt)
3 - ctrl+c (lav en kopi i hukommelsen)
4 - åben "farve" billedet
5 - ctrl+v (lav et nyt lag med kopien)
6 - ctlr+shift+u (fjern farverne fra laget)
7 - alt+l (vælger menuen "Layers")
8 - alt+k (vælger undermenue "Add layers mask")
9 - alt+r (vælger undermenuen "reveal all"
10 - vælg Gradient tool
11 - lav gradient, forsøg dig frem med linie start, længde og retning.

mvh Henning