Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt TV men nu uden farve :-(
Fra : Sisu

Dato : 23-12-03 01:38

Hej NG!
Jeg har lige måtte skifte mit TV, da det var gået kaput
Men efter jeg har skiftet TV, er der ingen farve på mit tv-out fra mit
grafikkort (NVIDIA Geforce 2 MX/MX400) Det har virket upåklageligt indtil
jeg skiftede Fjernsyn.
Jeg kører med Scart S-Video til Composit konverter så der skulle ikke være
problemer der, har også kigget efter løse forbindelser uden held.
Det skal lige siges det forrige TV var med 2 scart-Indgange hvor det nye
"kun" har 1.
Der skulle vel ikke være et klogt hoved blandt jer der vidste hvad der er
galt?
På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Sisu

Fra : Sisu

Dato : 23-12-03 01:44

Skal lige siges jeg kører WIN XP pro
og driverene er den sidste nye ver. 53.03

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 23-12-03 07:35

Hvilken PAL?

Fra : SB

Dato : 23-12-03 08:50

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken PAL?

og det er vel et stereo TV du her.
Ved mono taber den farverne

Søren

Fra : Sisu

Dato : 23-12-03 14:05

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >
> og det er vel et stereo TV du her.
> Ved mono taber den farverne
>
> Søren

Ja det er et stereo TV, og den er ligeglad med stereo eller mono, det giver
ingen forskel, mystisk bare ved at skifte TV....hmmmmm

Fra : Sisu

Dato : 23-12-03 14:03

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken PAL?

Ved ikke lige hvad du mener??

Fra : SB

Dato : 23-12-03 14:17

> "Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Ved ikke lige hvad du mener??

der findes Pal60 og Pal samt NTSC format, mit virker i pal

Du kan vælge et eller andet sted på grafikkortet, lidt afhæning af hvilket
kort du har

Søren

Fra : Sisu

Dato : 23-12-03 14:31

> [...]
> Men efter jeg har skiftet TV, er der ingen farve på mit tv-out fra mit
> grafikkort (NVIDIA Geforce 2 MX/MX400) Det har virket upåklageligt indtil

Kan det være fordi det "nye" TV ikke understøtter s-video ?
Så skal man vel bare ha´et stik der går fra s-video kablet fra grafikkortet
til "video" indgangen i scartadapteren??
Ved ikke lige hvad sådan et stk. kabel skal hedde

mvh.
Sisu

Fra : Preben og Anette

Dato : 24-12-03 00:48

Hej

Det det drejer sig om er at du kan afhjælpe dette problem med et color-fix
kabel. Jeg tror ikke du har sådan et
det har art. nr fra sandberg 503-65 vejledende udsalgspris er 99 kr.

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 24-12-03 05:58

> [...]
grafikkortet
> til "video" indgangen i scartadapteren??
> Ved ikke lige hvad sådan et stk. kabel skal hedde

Måske du mangler sådan en her:
http://www.elektronik-lavpris.dk/showinfo.asp?article=108.185&intPage=1

Fra : Brian Lund

Dato : 24-12-03 14:26

> [...]
grafikkortet
> til "video" indgangen i scartadapteren??
> Ved ikke lige hvad sådan et stk. kabel skal hedde

Hvis det er fordi den ikke kan æde S-video skal du bare have en S-video til
Composit adaptor, den følger med til nogen grafikkort... Hvis ikke der var
en med til dit kort kan du her købe et scart-stik med indbygget S-video til
Composit adaptor :)

http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=401&partid=&menuid=&pic=3&bi

Brian