Vindue tvunget størelse
Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 23-12-03 00:59

Hejsa

Hvordan tvinger jeg et vindue til at være i en speciel størelse og uden alle
de knapper?? ligesom de reklame popup vinduer der dukker op...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 23-12-03 01:03

Forresten kan det lade sig gøre at det ligger i den HTML fil som den skal
åbne??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-03 01:23

"jabbe\(4000\)" <jabbe@get2net.dk> skrev :

>Forresten kan det lade sig gøre at det ligger i den HTML fil som den skal
>åbne?

Nej, for at du kan fjerne div. værktøjslinjer, så skal du bruge
et popupvindue.

http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm
--
Knud

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 24-12-03 15:28

> Nej, for at du kan fjerne div. værktøjslinjer, så skal du bruge
> et popupvindue.
>
> http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm

Det virkede sgu meget godt til nogle af mine links men til dette her kan jeg
sgu ikke får kringlet ind....

menu[13][13] = new Item(' I wish',
'http://hjem.get2net.dk/jabbe/lyc/iwish.txt', '_new', 20, 0, 0);
menu[13][14] = new Item(' Elektric',
'http://hjem.get2net.dk/jabbe/lyc/eletric.txt', '_new', 20, 0, 0);
menu[13][15] = new Item(' Remember',
'http://hjem.get2net.dk/jabbe/lyc/remember.txt', '_new', 20, 0, 0);
menu[13][16] = new Item(' Roll with me',
'http://hjem.get2net.dk/jabbe/lyc/rollwithme.txt', '_new', 20, 0, 0);
menu[13][17] = new Item(' Where did our love go',
'http://hjem.get2net.dk/jabbe/lyc/wheredidourlovego.txt', '_new', 20, 0, 0);

Vinduet er "_new" hvis nogle skulle være i tvivl...

Her er det der skal mokkes ind i det...

onClick="MyWindow=window.open('http://www.yahoo.com','MyWindow','toolbar=no,
location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,w
idth=600,height=300'); return false;">PLACE_YOUR_LINKTEXT_HERE</a>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-12-03 15:39

"jabbe\(4000\)" <jabbe@get2net.dk> skrev :

>Det virkede sgu meget godt til nogle af mine links men til dette her kan jeg
>sgu ikke får kringlet ind....

Bliver nok lidt svært, men kom lige med et link til siden, så vi
kan se hele menuen.
--
Knud

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 24-12-03 16:42

> Bliver nok lidt svært, men kom lige med et link til siden, så vi
> kan se hele menuen.

Linket er der sådan set det er den i min signatur...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-12-03 17:18

"jabbe\(4000\)" <jabbe@get2net.dk> skrev :

>Linket er der sådan set det er den i min signatur...

Jeg ved ikke, hvordan det skal laves i den menu.

Men vil du virkelig have at at alle undersiderne skal åbnes i et
popupvindue?

Det er jeg ikke sikker på at dine besøgende ville synes om, det
er slemt nok, at de nu åbner i et nyt vindue.
--
Knud

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 26-12-03 12:26

> Men vil du virkelig have at at alle undersiderne skal åbnes i et
> popupvindue?

Ja det vil jeg da mene, jeg syntes det er meget bedre..

> Det er jeg ikke sikker på at dine besøgende ville synes om, det
> er slemt nok, at de nu åbner i et nyt vindue.

Hvorfor er det så slemt???
Jeg syntes det er rart at men bvare kan lukke vinduet når man er færdig med
det istedet for at skulle tilbage...

> Jeg ved ikke, hvordan det skal laves i den menu.
Hmmm øv, så må jeg prøve om jeg kan rode lidt med det.....
Men tak for kigget ihvertfald...

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-12-03 15:20

On Friday, December 26, 2003 12:26 PM [GMT+1=CET],
jabbe(4000) <jabbe@get2net.dk> skrev:

> Hvorfor er det så slemt???
> Jeg syntes det er rart at men bvare kan lukke vinduet når man
> er færdig med det istedet for at skulle tilbage...

Det drejer sig ikke altid om hvad man selv synes - mere om hvad
brugerne synes er hensigtsmæssigt.

Brugeren kan selv finde ud af at åbne et nyt vindue ud fra et link,
men ikke den anden vej - her er brugeren tvunget til at gøre det
på din måde.

Det samme gør sig gældende med størrelsen på vinduet - det kan
brugeren også selv finde ud af uden din indblanding.

Tænk over det - lad brugeren selv bestemme!

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-03 16:26

"jabbe\(4000\)" <jabbe@get2net.dk> skrev :

>Ja det vil jeg da mene, jeg syntes det er meget bedre..

Popupvinduer er fine, hvis man f.eks. vil vise et billede i stor
størrelse eller lidt ekstra information, men ellers nej tak.

F.eks. de to eksterne links du har, som åbner i et popupvindue er
misbrug.

Hvis man bruge Googlevinduet til at søge med, så kommer man indpå
en side, hvor man ikke kan se adressen, så man ved hvor man er
eller bruge nogle af alle de andre ting, der er i
værktøjslinjerne.
--
Knud

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 27-12-03 16:02

> Hvis man bruge Googlevinduet til at søge med, så kommer man indpå
> en side, hvor man ikke kan se adressen, så man ved hvor man er
> eller bruge nogle af alle de andre ting, der er i
> værktøjslinjerne.

Ok det var lige nogle ting jeg ikke havde tænkt på.....
takker