CSS (box)i stedet for frames
Fra : Frank Visler

Dato : 22-12-03 21:05

Jeg har kigget og læst en del om CSS, men jeg har en brik som jeg
mangler. Hvis man bruger frames kan man lave en menu af link og
åbne disse i en bestemt frame m.h.a. Taget i href-tag, hvordan
går man dette med CSS ? (<div id="main">)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-12-03 21:17

Frank Visler <Visler@image.dk> skrev :

> [...]
>åbne disse i en bestemt frame m.h.a. Taget i href-tag, hvordan
>går man dette med CSS ? (<div id="main">)

Kan du ikke, hvis du har mulighed for det så brug noget
serverside til at inkludere indholm.

På html.dk er der en guide til det.
--
Knud

Fra : Frank Visler

Dato : 22-12-03 21:23

Hvad mener du med at bruge noget serverside ?

Jeg har overvejet at lade siderne være 90% ens og så kun ændre den
del jeg ønsker ændret med det er jo ikke ret smart mht til
vedligeholdelse. Kan man lave noget som f.eks. include i c.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-12-03 22:17

http://www.html.dk/tutorials/ssi/

http://www.html.dk/tutorials/asp/
--
Knud

Fra : Christian

Dato : 22-12-03 22:20

Frank Visler wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> del jeg ønsker ændret med det er jo ikke ret smart mht til
> vedligeholdelse. Kan man lave noget som f.eks. include i c.

Nej det kan man ikke. Men du kan gøre sådan at du lavet designet ens
over det hele includerer banner, menu osv. så du kun skal rette det
et sted, og så lavet forskelligt inhold i din(e) indhold(s)div.

Fra : jopa

Dato : 22-12-03 22:21

Frank Visler <Visler@image.dk> skrev bla:
> Hvad mener du med at bruge noget serverside ?

Kan du køre eks PHP kan du inkludere menuen
a la dette
include("menu.php");

--
Mvh. John www.web-templates.dk
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Frank Visler

Dato : 22-12-03 22:51

ville gerne lave det så det kunne laves uden scripts (PHP er ikke
std hos alle hosting firmaer) så ren "html" foretrækkes, men det
kan jo ende med at det må blive f.eks. php

Fra : jopa

Dato : 22-12-03 23:10

Frank Visler <Visler@image.dk> skrev bla:
> ville gerne lave det så det kunne laves uden scripts (PHP er ikke
> std hos alle hosting firmaer) så ren "html" foretrækkes, men det
> kan jo ende med at det må blive f.eks. php

Tror da nok det kan laves hos alle Hostere specielt hvis man vil hoste op

Fra : Christian

Dato : 23-12-03 11:25

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Tror da nok det kan laves hos alle Hostere specielt hvis man vil hoste op

Og hvis dit host ikke tillader serverside brug JavaScripting.

altså:

<script type="text/javascript" src="menu.js"></script>

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-12-03 12:31

"Frank Visler" <Visler@image.dk> wrote in message
> ville gerne lave det så det kunne laves uden scripts (PHP er ikke
> std hos alle hosting firmaer) så ren "html" foretrækkes, men det
> kan jo ende med at det må blive f.eks. php

Brug JavaScript. Se her:
www.hornesommerland.dk, du kan downloade scriptet med:

www.hornesommerland.dk/menu.js

mvh
Preben

Fra : Frank Visler

Dato : 23-12-03 19:58

Preben Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> mvh
> Preben
>
> Mange tak det er lige som det jeg gerne ville lave

god jul