forsvundet arv.
Fra : Frylle

Dato : 22-12-03 23:02

Håber lige at der er en der kan svare på et lidt underligt spørsmål...

Da min Farfar døde, og boet skulle gøre op, kontaktede vi skifteretten (pr.
Tlf),der sagde de at der var en del penge og noget jord som skulle gøres op.
Da vi så senere mødte op i retten var der lidt penge men ingen jord. dvs.
nået var forsvundet....(penge og jord) vi har efterfølgende prøvet at finde
frem til min farfars advokat for at finde ud af hvad der er sket, men han
kan ikke findes. vi har kontaktet banken og kigget i hans parpirer, uden
held. Vi ved at min farfar havde et lidt for godt øje til til en af plejerne
på plejehjemmet (gris).
Så her er spørsmålet. Hvis retten siger der er nogen penge plus jord, så må
de jo ha haft papirene på det, hvor kan de været blevet af, i kan plejeren
ha fået det uden vi ved det, kan han ha lavet et testermente uden vi ville
blive informeret om det. Kan han ha lavet en aftale med sin advokat om at
der skal gå et vist antal år før vi bliver kontaktet (det ku ligne ham)

Mvh
Jimmy Frydensbjerg

Fra : alexbo

Dato : 22-12-03 23:33

"Frylle" skrev

> Håber lige at der er en der kan svare på et lidt underligt spørsmål...

Næh, men jeg kan stille nogle flere.

Hvem er vi?
Er du/vi de eneste arvinger efter farfar, ingen kone, børn, andre
børnebørn,?
Var skiftet privat, dvs at skifteretten overlod det til arvingerne at
fordele arven?
Hvad foregik der i skifteretten?
Hvis der var et testamente burde skifteretten vide det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frylle

Dato : 23-12-03 00:12

Det er på min Far's vegne/opfordring jeg skriver.

Min Farfar havde ingen kone. min Far har 2 søskende som selvfølgelig også
har arve ret, de var også med i skifteretten, det var en privat skifteret,
for indboet skulle de selv fordele.
I skiftretten sagde de pludseligt at der kun var indboet der skulle deles,
altså ikke noget om den jord og penge de havde oplyst i Tlf om
det kan selvfølgelig have været en fejl, men vi ved at et par år før solgte
han et rækkehus til nogen millioner.

Mvh
Jimmy Frydensbjerg

Fra : Ulrik

Dato : 23-12-03 01:29

"Frylle" <Frylle@SPAMtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:bs7tnt$5uj$1@sunsite.dk...
> [...]
> altså ikke noget om den jord og penge de havde oplyst i Tlf om
> det kan selvfølgelig have været en fejl, men vi ved at et par år før solgte

Hvis I havde været "søde" ved farfar og besøgte ham medens han levede, kunne det være at
han
måske havde været betænkelige og givet jer en portion ca 49.000 kr årligt per person, som
jf
skattelovgivningen er tilladt. (Jeg kender en dame der har 4,2 mio kr og hun får aldrig
besøg af familien)

Det er ikke normalt at skifteretten giver oplysninger til folk der ringer

Fra : Peter M

Dato : 23-12-03 08:48

"Ulrik" <Ubolten@ofir.dk> wrote in message news:bs8289$qev$1@sunsite.dk...
> (Jeg kender en dame der har 4,2 mio kr og hun får aldrig
> besøg af familien)

Hende vil jeg da gerne besøge :) Jeg besøgte altid min mormor, mindst 1 gang
om måneden... Hun var desværre fattig som en kirkerotte, men minderne er
meget mere værd....

God jul!

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 27-12-03 00:46

Før min far døde for snart 4 år siden, efter hans samlever var død 2 mdr.
før, og efter at han havde fået stadfæstet kræft, begyndte der en halvsøster
at komme til ham mange gange om ugen. Jeg havde først 5 år tidligere, i en
alder af 47 år erfaret om hendes eksistens, og i disse 5 år kom hun kun
forbi ham 10 min. 1 gang hvert år, kontra jeg kom hver uge.

Da han de sidste par måneder var mere og mere på piller fik hun en måneds
tid før han døde fralokket ham bankbogen, uden min viden, som han ellers
aldrig tidligere havde givet slip på, og fik den tømt for en 50.000 kr., af
indeståendet på ca. 180.000 kr. brugt til taxakørsler og køb til sig selv.
Da jeg erfarede om dette da han var død, altså at hun stadig havde
bankbogen, fik jeg sat en advokat på sagen. Hans salær blev en 20 - 23.000
kr. men via ham arvede jeg da min part af resten af min fars
formue/ejendele.

Gert Thorgersen

Fra : alexbo

Dato : 23-12-03 12:41

"Frylle" skrev
> Min Farfar havde ingen kone. min Far har 2 søskende som selvfølgelig også
> har arve ret, de var også med i skifteretten,

Det vil sige at din far og søskende har delt boet, så må de også have adgang
til farfars papirer, der må være oplysninger om hussalg, bankforbindelser
og lign.
Ellers henvend jer i farfars bank, og til hans ejendomsmægler for nærmere
oplysninger.
Om ikke andet, så må køberen af ejendommen vide hvem ejendomsmægleren er, og
hvem farfar havde som advokat.

mvh
Alex Christensen

Fra : Godt Nytaar

Dato : 27-12-03 12:11

> Det er på min Far's vegne/opfordring jeg skriver.
>
> Min Farfar havde ingen kone. min Far har 2 søskende som selvfølgelig også
> har arve ret,

Søskende har ingen (automatisk) arveret

Godt Nytår

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-12-03 15:32

In an article of 27 Dec 2003 Godt Nytaar wrote:

> Søskende har ingen (automatisk) arveret

Nej, men de omtalte søskende, der jo er søskende til spørgerens far, er vel
også børn af den omtalte farfar, og skal vel derfor også arve ligesom
spørgerens far.
--
Uffe Holst

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 30-12-03 01:06

"Godt Nytaar" <ntaar@hotmail.com> wrote in message

> "Frylle" <Frylle@SPAMtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Søskende har ingen (automatisk) arveret
>
> Godt Nytår

Jeg studsede lidt over svaret om at søskende har ingen (automatisk) arveret,
og fandt min 8 år gamle lovsamling frem fra HD. Grunden er at jeg selv ikke
har børn og mine forældre er døde, og jeg prøver at forklare min thailandske
kone, her i Thailand, som heller ikke har børn, men måske en mor,
betydningen af et testamente i sammenhæng med hvem af os der først dør.

Men i Arveloven fandt jeg da i de første 2 paragraffer at søskende da arver
hvis ens forældre er døde når man selv dør. Med jeg har derimod selv 2
halvsøskende og undgår via et testamente at de kan arve efter mig; hvis
altså min kone dør før mig.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : alexbo

Dato : 30-12-03 11:35

"Gert Bo thorgersen" skrev

> Men i Arveloven fandt jeg da i de første 2 paragraffer at søskende da
arver
> hvis ens forældre er døde når man selv dør.

Ja, men det er rent teknisk forældrene der arver, og når de er døde træder
deres børn i stedet.
Dette er dog kun en engangsforestilling, sådan at forstå at man går ikke en
generation mere op, hvis forældrene ingen arvinger har.
Jeg er egentlig ikke klar over i hvor høj grad et testamente fra forældrenes
side, kan ændre søskendes arv.
Men som jeg ser det, er et testamente i kraft, hver gang en arv udløses, det
kan jo teoretisk set være mange gange.
Her selvfølgelig forudsat at det er et % testamente og ikke et fastsat
testamentebeløb.

mvh
Alex Christensen