Andet multimedie
bentjuul 3670
Forslag ønskes
Fra : Kim Larsen

Dato : 22-12-03 22:40

Hej i gruppen

Jeg er kommet i et lille dilemma, jeg skal bruge et stilren og designmæssig
flot font som gerne må skille sig lidt ud fra andre fonte. Jeg har kigget
lige ved 3000 fonte igennem på nettet, men der er ikke rigtigt nogen der har
passet ind i mir humør.
Fonten skal bruges på noget grafik til en hjemmeside som også bliver meget
rolig og stilren ikke meget med tingel tangel.
Skulle der være nogle forslag til mit ønske, så hører jeg meget gerne om
det.

Kim Larsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-12-03 23:28

Kim Larsen skrev:

> Fonten skal bruges på noget grafik til en hjemmeside som også bliver
> meget rolig og stilren ikke meget med tingel tangel.

Jeg tror du bliver nødt til at præcisere dine krav yderligere, hvis vi
skal have en chance for at komme med gode forslag.
F.eks.: Hvad er målgruppen? Hvilken type informationer skal der fremgå af
hjemmesiden? Er det et kommercielt site, privat eller en organisation -
og i så fald hvilken type?
Find selv på flere kriterier.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-03 01:11

> [...]
> F.eks.: Hvad er målgruppen? Hvilken type informationer skal der fremgå af
> hjemmesiden? Er det et kommercielt site, privat eller en organisation -

Det er til en hjemmeside for en jeg kender som er hundefrisør, en af de
dygtige og en der ved hvad der skal til. Hun vil gerne have en simpel og
stilren hjemmeside. Jeg har så forsøgt mig med sådan en side der er ret op
og ned, ikke så mange runde sager og krummelurer, og den holdes i meget lyse
farver. Det er lavet med udgangspunkt fra hendes forretning som er lys,
meget lys creme farvet med glas og crome. Forretningen er også bygget meget
sparsomt op, men med masser af stil.
Hvordan fonten skal se ud, det er så det der er mit store problem, det kan
godt være jeg gør det mere svært for mig selv end godt er, men jeg vil jo
gerne lave noget ordentligt, og til det skal der så en pæn, flot, stilet og
på en måde flot font til.

Kim Larsen

Fra : Morten Lind

Dato : 23-12-03 08:11

Kim Larsen <mythos_Target@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> gerne lave noget ordentligt, og til det skal der så en pæn, flot, stilet og

Prøv at kaste et blik på Helvetica Neue Light?
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-03 09:43

> Prøv at kaste et blik på Helvetica Neue Light?
> Morten
> --
> Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Den er lige i øjet, men kender du til et sted hvor man må hente den uden at
skulle betale for den, jeg er en fattig mand ser du.

Kim Larsen

Fra : Morten Lind

Dato : 23-12-03 13:17

> Den er lige i øjet, men kender du til et sted hvor man må hente den uden at
> skulle betale for den, jeg er en fattig mand ser du.
>
> Kim Larsen

Næeh.....det ved jeg ikke.......er det meget tekst det handler
om?.......så kunne jeg måske skrive det for dig, PDF´e det med vedlagte
skrifter....

Bliver måske for bøvlet.....?........Hvad siger hundehandleren.....kan
hun ikke vaske og klippe et par dyr og købe skriften til dig)

Eller har du selv et forslag????

Glædelig jul.
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-03 13:36

> [...]
> M.
> --
> Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Du er godt nok smart, kan du ikke skrive alfabetet til mig i størrelse 18,
så skal jeg nok rode med resten selv, og så kunne du gemme det i photoshop
formatet psd med gennemsigtig baggrund og gerne i farven DFC98D, så kan jeg
selv klippe og klistre, det er jo lige tiden til det
Hvis du ikke gider, så er det ok, du skal ikke høre noget ondt for det.

Kim Larsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-12-03 16:33

Kim Larsen skrev:

> Den er lige i øjet, men kender du til et sted hvor man må hente den
> uden at skulle betale for den, jeg er en fattig mand ser du.

Nu ved jeg jo ikke om det er en vennetjeneste, men ellers burde prisen
for hjemmesiden måske afspejle de faktiske omkostninger - som f.eks.
indkøb af et skriftsnit.
Det er måske bare mig, men underbydning og kunders urealistiske forhold
til hvad tingene koster er med til at gøre livet besværligt for mange,
der producerer hjemmesider, det være sig som fritids- eller
fuldtidsarbejde.

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-03 19:57

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til hvad tingene koster er med til at gøre livet besværligt for mange,
> der producerer hjemmesider, det være sig som fritids- eller

Det er en vennetjeneste, så jeg får skam ikke noget for det. Grunden til min
ønske om en font som beskrevet er mere mig selv, men det er fordi jeg ved
hvad hun vil have, og der er immervæk bedre at forebygge frem for at
helbrede.

Kim Larsen