Skiferie til Sverige
Fra : Usenet.dk

Dato : 22-12-03 13:24

Hej,

Vi har en del år været i Trysil og kunne nu godt tænke os at prøve at tage
til Sverige. Men hvordan er der egentlig i Sverige.
Det som vi umiddelbart syntes ser spændende ud, er: Idrefjäll og Kläppen. Er
der nogen som har været disse steder, som kan sige os, hvordan det er?

Vi har nogle små børn (0 og 1 år) med, så der skulle også gerne være lidt at
se på, udover at stå på ski.

Mange hilsner
Anne

Fra : Rune Simonsen

Dato : 09-01-04 21:40

On Mon, 22 Dec 2003 13:23:42 +0100, "Usenet.dk" <anne@post8.tele.dk>
wrote:

> [...]
> der nogen som har været disse steder, som kan sige os, hvordan det er?

Jeg har været på Idre 1 gang, i Lindvallen 1 gang og i Gesunda 1 gang.
Alle var gode oplevelser, dog er Gesunda meget lille og skiområdet i
Lindvallen er lidt kedeligt. (bare 1 lang bjergside, som der går
pister ned af på den ene side).

Idre er til gengæld godt. Bakkerne er self. ikke så lange som i
alperne, men der er fine variationer fra de stejleste og så til mere
behagelige bakker. Og så den store fordel: Hele familien kan starte
sammen på toppen, tage bakker af forsk. sværhedgrader ned(lige fra
grøn til sort) og så mødes ved den samme lift og køre op sammen. Det
er kanon godt. Begyndere kan færdes i hele området og er ikke
begrænset til en lille bakke nede i dalen, som det er andre steder.

Der er _masser_ af sne i Idre. Jeg var deroppe i påsken og der var der
stadig flere meter at gøre med.

Jeg kan se, at de siden jeg var deroppe (2 år siden) har lavet en del
ændringer på pistekortet. Og det ser rigtig fornuftigt ud!

> Vi har nogle små børn (0 og 1 år) med, så der skulle også gerne være lidt at
> se på, udover at stå på ski.

Der er også et par ting - bl.a. et crazy stort frosset vandfald,
mulighed for at leje heste og så self. den lækre svenske natur.
Jeg kan anbefale Idre. Nok blandt de bedste steder i norden at stå på
ski, vil jeg tro.

--

Rune Simonsen