/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
"Canon Digital IXUS v2 vs. IXUS i" og slør~
Fra : Christian Poulsen


Dato : 22-12-03 16:53

Jeg havde:
http://www.canon.co.jp/Imaging/IXUSv2/index-e.html
og har netop istedet købt:
http://web.canon.jp/Imaging/ixusi/index-e.html

Jeg er meget glad for det nye kamera. Hvilken dejlig fysisk størrelse, og
i det store hele bedre finish end det gamle.

Men jeg har et stort problem :(

Når kameraet skal billeder i 'fest-stemning'. Altså billeder i et mørkt
lokale eller på et diskotek, så har billederne det med at blive sløret.
Dette problem havde jeg slet ikke med mit gamle v2 kamera. De var skarpe
HVER gang.

Problemet er så vidt jeg kan forstå 'låsmålingstilstanden' i kamera. Der
kan man vælge 'evaluerende', 'centervægtet gennemsnit' og 'spot'. Som
standard så den til den evaluerende. Men umiddelbart får man det bedste
resultat med 'spot'. Problemer er blot, man kan _ikke_ gemme at den skal
stå til 'spot'. Den vil _altid_ vende tilbage til 'centervægtet
gennemsnit'. Jeg har prøvet mange gange nu. Samme resultat.

Men det korte af det lange; jeg får flere slørede billeder med det nye
IXUS i end med det gamle IXUS v2-kamera. Hvad kan jeg gøre?

Jeg overvejer ligefrem at sælge mit 'i' og så købe et brugt v2 igen.



 
 
Povl H. Pedersen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 22-12-03 17:14

On 2003-12-22, Christian Poulsen <deep@get2net.dk> wrote:
> Jeg havde:
> http://www.canon.co.jp/Imaging/IXUSv2/index-e.html
> og har netop istedet købt:
> http://web.canon.jp/Imaging/ixusi/index-e.html
>
> Jeg er meget glad for det nye kamera. Hvilken dejlig fysisk størrelse, og
> i det store hele bedre finish end det gamle.
>
> Men jeg har et stort problem :(
>
> Når kameraet skal billeder i 'fest-stemning'. Altså billeder i et mørkt
> lokale eller på et diskotek, så har billederne det med at blive sløret.
> Dette problem havde jeg slet ikke med mit gamle v2 kamera. De var skarpe
> HVER gang.
>
> Problemet er så vidt jeg kan forstå 'låsmålingstilstanden' i kamera. Der
> kan man vælge 'evaluerende', 'centervægtet gennemsnit' og 'spot'. Som
> standard så den til den evaluerende. Men umiddelbart får man det bedste
> resultat med 'spot'. Problemer er blot, man kan _ikke_ gemme at den skal
> stå til 'spot'. Den vil _altid_ vende tilbage til 'centervægtet
> gennemsnit'. Jeg har prøvet mange gange nu. Samme resultat.
>
> Men det korte af det lange; jeg får flere slørede billeder med det nye
> IXUS i end med det gamle IXUS v2-kamera. Hvad kan jeg gøre?
>
> Jeg overvejer ligefrem at sælge mit 'i' og så købe et brugt v2 igen.

Du kan også bare medbirnge noget lys :) Det er manglende lys der
er problemet. Skru op for ISO hvis du kan.

Christian Poulsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 22-12-03 17:20

>> Men det korte af det lange; jeg får flere slørede billeder med det nye
>> IXUS i end med det gamle IXUS v2-kamera. Hvad kan jeg gøre?

> Du kan også bare medbirnge noget lys :) Det er manglende lys der
> er problemet. Skru op for ISO hvis du kan.

Jeg har godt læst et par steder, at den mindre blitz ikke giver lige så
gode billeder. Men kan det virkelig være hele problemet? Hvis ja, så har
jeg et 'IXUS i' til salg med ekstra memory-kort på 128mb.



Pico (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 22-12-03 18:13

Christian Poulsen wrote:
>>> Men det korte af det lange; jeg får flere slørede billeder med det
>>> nye IXUS i end med det gamle IXUS v2-kamera. Hvad kan jeg gøre?
>
>> Du kan også bare medbirnge noget lys :) Det er manglende lys der
>> er problemet. Skru op for ISO hvis du kan.
>
> Jeg har godt læst et par steder, at den mindre blitz ikke giver lige
> så gode billeder. Men kan det virkelig være hele problemet? Hvis ja,
> så har jeg et 'IXUS i' til salg med ekstra memory-kort på 128mb.

Hvis du tager en del "festbilleder" vil jeg råde dig til at anskaffe et
apperat der kan bruge extern bliz.
Canon G5 og G3, men de er noget større og til selskaber skal du så
have den ekstra bliz med. Selv købte jeg et Sony DSC-1V fordi det
er det mindste der umidelbart tager extern bliz og det behåver ikke være
Sony's udgave, jeg kan bruge en af de 4 bliz jeg har, selvfølgelig ikke
med dedikeret bliz men apperatet sættes i manuel mode og så styre
blizen lyset.
--
Med venlig hilsen
Pico


Martin Johansen [600~ (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-12-03 18:59

Pico wrote:

> Hvis du tager en del "festbilleder" vil jeg råde dig til at anskaffe et
> apperat der kan bruge extern bliz.

Lækkert at have med i sine jeanslommer... *GG*

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Pico (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 22-12-03 20:40

Martin Johansen [6000] wrote:
> Pico wrote:
>
>> Hvis du tager en del "festbilleder" vil jeg råde dig til at anskaffe
>> et apperat der kan bruge extern bliz.
>
> Lækkert at have med i sine jeanslommer... *GG*

Ja det er rigtigt, men det er som regel svært at have mel i munden
og puste samtidig Man må gøre op med sig selv hvad der er
vigtigst.
--
Med venlig hilsen
Pico


Martin Johansen [600~ (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-12-03 21:23

Pico wrote:

>> Lækkert at have med i sine jeanslommer... *GG*
>
> Ja det er rigtigt, men det er som regel svært at have mel i munden
> og puste samtidig Man må gøre op med sig selv hvad der er
> vigtigst.

Og der er vi helt enige.. Men forstår bare ikke at hans IXUS giver
slørede billeder.

Mit V3 giver knivskarpe billeder både hjemme i privaten og på det lokale
diskotek når man filmer søde piger.. øhm host.. jeg mener... filmer den
gode stemning!!

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Christian Poulsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 22-12-03 23:37

> Og der er vi helt enige.. Men forstår bare ikke at hans IXUS giver
> slørede billeder.

Nej, det er jeg også ret ked af. Der ligger tre eksempler her:
http://www.agroservice.dk/img_0696.jpg
http://www.agroservice.dk/img_0697.jpg
http://www.agroservice.dk/img_0698.jpg

> Mit V3 giver knivskarpe billeder både hjemme i privaten og på det lokale
> diskotek når man filmer søde piger.. øhm host.. jeg mener... filmer den

Mit v2 var også perfekt til det. Jeg tror desværre jeg sælger det nye, og
går tilbage til det gamle igen. Der var du altid sikker på gode billeder :/

Sådan her skulle de helst se ud:
http://www.agroservice.dk/img_0695.jpg



Martin Johansen [600~ (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-12-03 23:51

Christian Poulsen wrote:

> Nej, det er jeg også ret ked af. Der ligger tre eksempler her:

Kan jeg godt forstå.

> http://www.agroservice.dk/img_0696.jpg
> http://www.agroservice.dk/img_0697.jpg
> http://www.agroservice.dk/img_0698.jpg

Hmm, slørede eller ej, jeg synes jeg kan spotte et par søde piger??

Hvorom alting er, det var dog en kraftig sløring? Tyder på en defekt, eller
også overføres din fuldskab til kameraets AI...

> Mit v2 var også perfekt til det. Jeg tror desværre jeg sælger det nye, og
> går tilbage til det gamle igen. Der var du altid sikker på gode billeder

Kan jeg godt forstå. meen... jeg vil nu mene den form for sløring er en
defekt, for det er jo totalt ubrugeligt.. det er jo ikke engang bare
uskarpt!

> Sådan her skulle de helst se ud:
> http://www.agroservice.dk/img_0695.jpg

Uhm

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Christian Poulsen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 23-12-03 00:35

> Hmm, slørede eller ej, jeg synes jeg kan spotte et par søde piger??

Lad os kalde dem dejlige ;)

> Hvorom alting er, det var dog en kraftig sløring? Tyder på en defekt,
> eller også overføres din fuldskab til kameraets AI...

Ingen hemmelig at jeg ikke måtte køre bil da billederne blev taget. Meeen
det er altså ikke derfor. Jeg har oplevet fejlen i ædru tilstand også :(

> Kan jeg godt forstå. meen... jeg vil nu mene den form for sløring er en
> defekt, for det er jo totalt ubrugeligt.. det er jo ikke engang bare

Jeg tør ikke sige det. Jeg kender ikke andre med det kamera endnu, så jeg
kan ikke finde ud af om det er et problem med mit kamera, eller det bare
ikke er bedre :(



Martin Johansen [600~ (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-12-03 08:31

Christian Poulsen wrote:

>> Hmm, slørede eller ej, jeg synes jeg kan spotte et par søde piger??
>
> Lad os kalde dem dejlige ;)

Indeed

> Ingen hemmelig at jeg ikke måtte køre bil da billederne blev taget. Meeen
> det er altså ikke derfor. Jeg har oplevet fejlen i ædru tilstand også :(

Øv.

> Jeg tør ikke sige det. Jeg kender ikke andre med det kamera endnu, så jeg
> kan ikke finde ud af om det er et problem med mit kamera, eller det bare
> ikke er bedre :(

Det burde sq være bedre..

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Henrik Münster (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-12-03 23:59

Christian Poulsen <deep@get2net.dk> wrote:

> Nej, det er jeg også ret ked af. Der ligger tre eksempler her:
> http://www.agroservice.dk/img_0696.jpg
> http://www.agroservice.dk/img_0697.jpg
> http://www.agroservice.dk/img_0698.jpg

Det kunne du bare have sagt straks. De er ikke "slørede", som du
skriver. De er uskarpe. Kameraet har ikke stillet skarpt på motivet.
Måske var der for mørkt, til at det kunne lade sig gøre. Kameraet har
dog en hjælpelampe til autofokus, når det er mørkt. Jeg kan ikke ud af
anmeldelserne læse, at der skulle være problemer med fokusering i
dårligt lys for dit kamera. Prøv at se, om lampen virker. Den kan jo
være defekt. Er det et generelt problem? Hvis det er, kan kameraet jo
være defekt. Havde dit gamle aldrig problemer i mørke?
Det er altid et problem at få autofokus til at virke i dårlig
belysning. Nogle kameraer er bedre til det end andre. Det kan
naturligvis tænkes, at dit nye kamera kræver lidt mere lys end det
gamle, for at kunne stille skarpt.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Henrik Münster (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-12-03 00:05

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Måske var der for mørkt, til at det kunne lade sig gøre. Kameraet har
> dog en hjælpelampe til autofokus, når det er mørkt. Jeg kan ikke ud af
> anmeldelserne læse, at der skulle være problemer med fokusering i
> dårligt lys for dit kamera. Prøv at se, om lampen virker. Den kan jo
> være defekt. Er det et generelt problem? Hvis det er, kan kameraet jo
> være defekt. Havde dit gamle aldrig problemer i mørke?

For forklaringen er vel ikke, at du holder fingeren foran lampen med
hjælpelyset til autofokus? Det er jo et meget lille kamera, så man skal
passe lidt på med, hvor man sætter fingrene.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Christian Poulsen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 23-12-03 00:33

> Det kunne du bare have sagt straks. De er ikke "slørede", som du
> skriver. De er uskarpe. Kameraet har ikke stillet skarpt på motivet.
> Måske var der for mørkt, til at det kunne lade sig gøre. Kameraet har

Jeg er kommet frem til den konklusion, at kameraets blitz er for lille
til 'festbrug' på billeder fra diskoteker osv. Det mener jeg også at jeg
har læst i en anmeldelse af kameraet engang.

> dog en hjælpelampe til autofokus, når det er mørkt. Jeg kan ikke ud af
> anmeldelserne læse, at der skulle være problemer med fokusering i

Altså der er jo det der AIAF mener jeg det er. Det er aktiveret, og jeg
plejer at bruge det lys det udsender til at centrere med. Så jeg tror nu
det virker som det skal. Så kan problemet være hvordan den skal fokusere.
Om det skal være 'centervægtet gennemsnit' eller 'spot'. Generelt syntes
jeg dog at jeg får det bedste resultat med 'spot'. Men den indstilling
kan kameraet _ikke_ gemme. Den vil altid /hoppe/ tilbage til 'centervægtet gennemsnit'. Mystisk. Det er jo uden tvivl en fejl i
kameraet.

> Havde dit gamle aldrig problemer i mørke?

Nej. Stortset aldrig. Der kunne du altid regne med perfekte billeder.

> For forklaringen er vel ikke, at du holder fingeren foran lampen med
> hjælpelyset til autofokus? Det er jo et meget lille kamera, så man

Nej. Jeg holder kameraet med højre hånd. Og på den måde skygger jeg hverken
for blitz eller hjælpelyset til autofokus.

Nu giver jeg kameraet en ekstra chance her til festerne i mellem jul og
nytår, plus selvfølgelig nytårsaften.



Henrik Münster (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-12-03 01:06

Christian Poulsen <deep@get2net.dk> wrote:

> Jeg er kommet frem til den konklusion, at kameraets blitz er for lille
> til 'festbrug' på billeder fra diskoteker osv. Det mener jeg også at jeg
> har læst i en anmeldelse af kameraet engang.

Jeg kan bare ikke rigtig se, at det har noget med de uskarpe billeder at
gøre. Men det er rigtigt, at blitzen ikke rækker så langt.

> Altså der er jo det der AIAF mener jeg det er. Det er aktiveret, og jeg
> plejer at bruge det lys det udsender til at centrere med. Så jeg tror nu
> det virker som det skal. Så kan problemet være hvordan den skal fokusere.
> Om det skal være 'centervægtet gennemsnit' eller 'spot'. Generelt syntes
> jeg dog at jeg får det bedste resultat med 'spot'. Men den indstilling kan
> kameraet _ikke_ gemme. Den vil altid /hoppe/ tilbage til 'centervægtet
> gennemsnit'. Mystisk. Det er jo uden tvivl en fejl i kameraet.

Fejl og fejl. Kameraet behøver ikke så sådan at være i stykker. Men alle
kameraer har en grænse for, hvor meget lys der skal til, for at det kan
fokusere. Måske skal der være lidt mere lys til dit. Det kan man vel
ikke kalde en fejl, men en egenskab. Ellers er det jo også en fejl, at
et Canon G3 er så stort og tungt.
Alt det der med spot og centervægtet, det har da ikke noget med
afstandsindstillingen (autofokus) at gøre. Det er da lysmålingen. AiAF
har fem punkter, det kan stille skarpt på. Kameraet søget så at vælge de
punkter, der er bedst ved det pågældende motiv.
I Manual mode kan du slå AiAF fra. Det tvinger kameraet til at
stille skarpt på centrum af motivet. Det er netop her, fokuslampen
lyser. Prøv det. Prøv også først at trykke udløseren halvt ned, så
kameraet kan stille skarpt, og tag derefter billedet. Det er bedst ved
næsten alle autofokuskameraer. Dit har dog også en Quick Shot
indstilling, hvor det ikke er nødvendigt. Men den skulle virke bedst
over 1,5 meter.

> Nej. Jeg holder kameraet med højre hånd. Og på den måde skygger jeg hverken
> for blitz eller hjælpelyset til autofokus.

Og du er ikke kommet til at slå hjælpelampen fra? Du kan se, at den
lyser? Nu har jeg set i et par anmeldelser på nettet. De skriver begge,
at dit kamera er godt til at stille skarpt i dårligt lys, takket være
hjælpelampen. Det er derfor underligt, at du har problemer.
Prøv mine forslag: Tryk knappen halvt ned og lad kameraet
fokusere, før du tager billedet. Prøv at slå AiAF fra, så kameraet
stiller skarpt på centrum. Se efter, at lampen rent faktisk lyser. Den
kan være slået fra eller defekt.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Christian Poulsen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 23-12-03 01:15

> Prøv mine forslag: Tryk knappen halvt ned og lad kameraet fokusere, før
> du tager billedet. Prøv at slå AiAF fra, så kameraet stiller skarpt på
> centrum. Se efter, at lampen rent faktisk lyser. Den kan være slået fra

Jeg vil prøve dine forslag så snart det er muligt. Siger hvert i fald mange
tak for alle dine forslag.

Jeg skriver resultatet herinde, og poster evt. et par links til et par
skarpe billeder af nogle dejlige damer ;)



nyrup (23-12-2003)
Kommentar
Fra : nyrup


Dato : 23-12-03 10:09

Du har vel ikke stillet fokuseringen på makro eller uendelig? Det ser ud som
om den fokuserer aldeles ved siden af; nærmest makro! - Baggrunden er f.eks.
heller ikke skarp.
mvh,
Lars-Peder

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bs7rmp$icq$1@sunsite.dk...
> > Og der er vi helt enige.. Men forstår bare ikke at hans IXUS giver
> > slørede billeder.
>
> Nej, det er jeg også ret ked af. Der ligger tre eksempler her:
> http://www.agroservice.dk/img_0696.jpg
> http://www.agroservice.dk/img_0697.jpg
> http://www.agroservice.dk/img_0698.jpg
>
> > Mit V3 giver knivskarpe billeder både hjemme i privaten og på det lokale
> > diskotek når man filmer søde piger.. øhm host.. jeg mener... filmer den
>
> Mit v2 var også perfekt til det. Jeg tror desværre jeg sælger det nye, og
> går tilbage til det gamle igen. Der var du altid sikker på gode billeder
:/
>
> Sådan her skulle de helst se ud:
> http://www.agroservice.dk/img_0695.jpg
>
>



Christian Poulsen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 23-12-03 14:52

> Du har vel ikke stillet fokuseringen på makro eller uendelig? Det ser ud
> som om den fokuserer aldeles ved siden af; nærmest makro! - Baggrunden er
> f.eks. heller ikke skarp.

Hvad skal fokuseringen da stå på?



Jesper Hedegaard (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 22-12-03 21:24


"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bs7hle$aggat$1@ID-184913.news.uni-berlin.de...
> Martin Johansen [6000] wrote:
> > Pico wrote:
> >
> >> Hvis du tager en del "festbilleder" vil jeg råde dig til at anskaffe
> >> et apperat der kan bruge extern bliz.
> >
> > Lækkert at have med i sine jeanslommer... *GG*
>
> Ja det er rigtigt, men det er som regel svært at have mel i munden
> og puste samtidig Man må gøre op med sig selv hvad der er
> vigtigst.
> --
> Med venlig hilsen
> Pico
>
Sving ind forbi en af byens snart mange butikker med det hippeste, nye tøj
og køb dig et par ægte Skater-bukser.
Så kan du have alle dine 5 blitz med - og fylde hænger... op med batterier


--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Martin Johansen [600~ (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-12-03 21:31

Jesper Hedegaard wrote:

> Sving ind forbi en af byens snart mange butikker med det hippeste, nye tøj
> og køb dig et par ægte Skater-bukser.
> Så kan du have alle dine 5 blitz med - og fylde hænger... op med batterier

Og med indbygget fare for, at få et par på kassen for at se dum ud

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Pico (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 22-12-03 22:13

Jesper Hedegaard wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:bs7hle$aggat$1@ID-184913.news.uni-berlin.de...
>> Martin Johansen [6000] wrote:
>>> Pico wrote:
>>>
>>>> Hvis du tager en del "festbilleder" vil jeg råde dig til at
>>>> anskaffe et apperat der kan bruge extern bliz.
>>>
>>> Lækkert at have med i sine jeanslommer... *GG*
>>
>> Ja det er rigtigt, men det er som regel svært at have mel i munden
>> og puste samtidig Man må gøre op med sig selv hvad der er
>> vigtigst.
>> --
>> Med venlig hilsen
>> Pico
>>
> Sving ind forbi en af byens snart mange butikker med det hippeste,
> nye tøj og køb dig et par ægte Skater-bukser.
> Så kan du have alle dine 5 blitz med - og fylde hænger... op med
> batterier

Ikke lige min stil, jeg er immervæk 64 år, så jeg klare mig med en
taske og gode billeder
--
Med venlig hilsen
Pico


Jesper Hedegaard (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 22-12-03 22:37


"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bs7mui$agflo$1@ID-184913.news.uni-berlin.de...
> Jesper Hedegaard wrote:
> > "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:bs7hle$aggat$1@ID-184913.news.uni-berlin.de...
> >> Martin Johansen [6000] wrote:
> >>> Pico wrote:
> >>>
> >>>> Hvis du tager en del "festbilleder" vil jeg råde dig til at
> >>>> anskaffe et apperat der kan bruge extern bliz.
> >>>
> >>> Lækkert at have med i sine jeanslommer... *GG*
> >>
> >> Ja det er rigtigt, men det er som regel svært at have mel i munden
> >> og puste samtidig Man må gøre op med sig selv hvad der er
> >> vigtigst.
> >> --
> >> Med venlig hilsen
> >> Pico
> >>
> > Sving ind forbi en af byens snart mange butikker med det hippeste,
> > nye tøj og køb dig et par ægte Skater-bukser.
> > Så kan du have alle dine 5 blitz med - og fylde hænger... op med
> > batterier
>
> Ikke lige min stil, jeg er immervæk 64 år, så jeg klare mig med en
> taske og gode billeder
> --
> Med venlig hilsen
> Pico
>
- ville sgu osse selv være bange for at skvatte i den hænger.. !

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste