Godt rød til hul i udstødning ?
Fra : stillcruising

Dato : 22-12-03 13:58

De fleste værksteder er nu lukket og der er kommet et hul/revne i min
udstødning lige efter manifolden.

Kan jeg lappe det med et eller andet rent midlertidigt ?

Hvad gør man og hvad bruger man ?

Kenneth

Fra : Tom

Dato : 22-12-03 14:05

> De fleste værksteder er nu lukket og der er kommet et hul/revne i min
> udstødning lige efter manifolden.
>
> Kan jeg lappe det med et eller andet rent midlertidigt ?
>
> Hvad gør man og hvad bruger man ?

Bilka og A-Z har vist noget lappesæt til udstødninger. Der er tale om noget
pasta der skal smøres på og så skal der vikles en slags bandage rundt om
røret. Varmen vil så få det hele til at størkne så og du kan køre i bilen i
noget tid endnu.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-12-03 14:48

> [...]
> røret. Varmen vil så få det hele til at størkne så og du kan køre i bilen

Og i en helt snæver vending kan man komme langt med en konservesdåse, en
pladesaks og et par store metalspændebånd.
Al form for reparation på et udstødningsrør er dog at betragte som en
nødløsning, og skal så snart det er belejligt følges op af en udskiftning af
røret.

mvh

Andreas M. Hansen