RMI pakker
Fra : Hansen

Dato : 22-12-03 16:30

Hej gruppe

Vi har lige lavet nogle test af Java RMI for at se hvor meget overhead der
er forbundet med pakkerne. Til vores store overraskelse viste det sig at RMI
udover at sende en request-pakke og en response pakke også sender to pakker
før det der har en længde på 1 byte (en TCP pakke med 1 bytes data)
Er der nogen der ved hvad det er for to pakker der bliver udvekslet mellem
klient og server? Er det noget keepalive?

Et screenshot af en snifning kan ses her på www.sthansen.dk/test/rmi.bmp

Mvh
Søren

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 22-12-03 18:51

"Hansen" <bluesboys@-remove.me-hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Er der nogen der ved hvad det er for to pakker der bliver udvekslet mellem
> klient og server? Er det noget keepalive?

Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, og hvis der heller ikke er
andre der kan, kan du sikkert selv finde hjælp her:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/guide/rmi/spec/rmiTOC.html

Specielt afsnit 10 om RMI Wire Protocol burde kunne forklare hvad der sendes
over nettet.

God jul.

/Anders