Sortering i listfelt af tal
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 19-04-01 13:28

Hej
er der nogen der kender en smart og nem måde at sortere tal efter størrelse
altså værdi i et listfelt så det mindste tal er øverst og det største
nederst.

Jeg kan kun få sorteringen i listfeltet til at virke alfabetisk. men det
giver jo ingen mening med talværdier.

Bjarne Østergård
Gigasoft Danmark
www.gigasoft.dk
boe@gigasoft.dk
Tlf: 86 49 64 04

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-04-01 20:21

Bjarne Østergård skrev:
> er der nogen der kender en smart og nem måde at sortere tal efter
størrelse
> altså værdi i et listfelt så det mindste tal er øverst og det største
> nederst.

Hvis ikke du er glad for foranstillede nuller (00000001, 00000002, ...) er
du nok nødt til at sortere "på egen hånd".

-------
Tomas

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 19-04-01 20:30

Hej Bjarne

> [...]
> nederst.
>
> Jeg kan kun få sorteringen i listfeltet til at virke alfabetisk. men det

Du skal lave din egen sorteringsrutine for at få dette til at virke. Det er
nu ikke ret svært, men mangler du inspiration er der et godt eksempel på
www.mvps.org/vbnet der benytter bubble sort algoritmen. Det du så skal gøre
er at lade sorteringsfunktionen sortere et array og derefter tilføje alle
elementer i arrayet til listboksen.

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 20-04-01 13:47

"Kim Pedersen [vbCode Magician]" <codemagician@nospam.get2net.dk> wrote in
message news:9bne83$fft$1@sunsite.dk...
> [...]
gøre
> er at lade sorteringsfunktionen sortere et array og derefter tilføje alle

Tak for jeres svar
Tænkte nok at den ikke kunne, så jeg laver nok en sortering selv, men det er
egentligt underligt at vb. ikke på en nem måde kan sortere tal i stigende
og faldende værdier..

Bjarne Østergård
Gigasoft Danmark
www.gigasoft.dk
boe@gigasoft.dk
Tlf: 86 49 64 04

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 21-04-01 19:53

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> skrev i en meddelelse news:9bmln5$2gld$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> nederst.
>
> Jeg kan kun få sorteringen i listfeltet til at virke alfabetisk. men det

Lav en liste med ("n" + [tal]) og en bredde på 0 twip
Brug ListView fra Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP4) (mscomctr.ocx)