Hjælp - Hichtech ATI 9600 pro
Fra : Brian og Charlotte

Dato : 22-12-03 17:41

Jeg har netop fået mit nye grafikkort hjem og prøver i øjeblikket at
installerede det på min computer.

Mit problem er imidlertid, at computeren ikke booter og skærmen ikke
reagerer. Den forbliver sort. Computeren starter op, blæserne kører ellers
intet - der bootes ikke på hardiskene - den hænger bare.

Mit system er Pentium 4 - 2400MhZ på et Soltek SL-85MR3
512 MB DDR ram.

Jeg skifter fra et Geforce4MX440 - sætter jeg det gl. i igen virker
computeren som sædvanligt.

Er der noget jeg har overset og som jeg skal være opmærksom på?
Lugter det af defekt grafikkort, bios-uddate eller noget helt tredje????

Mvh,
Brian

Fra : jk

Dato : 22-12-03 20:31

"Brian og Charlotte" <no@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der noget jeg har overset og som jeg skal være opmærksom på?
> Lugter det af defekt grafikkort, bios-uddate eller noget helt tredje????

Det her er kun et gæt, men har du også tilsluttet et Video-out stik - f.eks.
et SVHS stik til kortet ? - i så fald prøv at fjerne dette stik og start
igen.

/JK

Fra : Brian R.

Dato : 23-12-03 12:53

Desværre nej - tv er ikke tilsluttet, men i mellemtiden er mit bundkort
brændt helt af ;-(.

Det bliver heldigvis byttet på garantien, der var et par kondensatorer, der
var stået af. Så forhåbentlig kører det når jeg får det nye budkort.

Mvh,
Brian