grafikkort til tv
Fra : kms

Dato : 22-12-03 11:23

Hej

jeg har fået købt en kabel som kører til tv'et med signalet fra grafikkortet
det virker også fint
men når det går gennem min video bliver signalet sort/hvid og det gør det
også når jeg optager billedet.
hvordan kan det løses ?

Fra : Kispus

Dato : 22-12-03 15:43

"kms" <ggg@werufs.virkerikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> også når jeg optager billedet.
> hvordan kan det løses ?
>
> Du kan købe et kabel med stik c. 10 cm. langt
hvad det gør ved jeg ikke, med der står
noget med "Color" på.
Hilsen John

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 22-12-03 22:02

In news:3fe6c62c$0$132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,
kms <ggg@werufs.virkerikke> typed:
> [...]
> grafikkortet det virker også fint
> men når det går gennem min video bliver signalet sort/hvid og det gør

Det er 100 post på div. hardware sites og også her på usetnet(google kan
finde begge dele)
Men ellers køb sådan en fætter:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=401&partid=&menuid=&pic=3&billedeid=24
virker fint.

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : kms

Dato : 23-12-03 07:42

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.invalid> wrote in message
> In news:3fe6c62c$0$132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,

> Det er 100 post på div. hardware sites og også her på usetnet(google kan
> [...]

Hej
Sådan en fætter var der med i det dvd kabel sæt (som det hedder ?) - stadig
sort/hvid
billed når den kører gennem video'en.
andre foreslag.

Fra : Brian Lund

Dato : 23-12-03 09:24

> [...]
> lledeid=24
>
> Hej
> Sådan en fætter var der med i det dvd kabel sæt (som det hedder ?) -

Du skal bruge en S-video til composit adaptor...

Hvis du læser produktbeskrivelsen står der et sted;

"Vi er gået over til at indbygge konverteren i vores en speciel version af
vores scart adaptere, da vi har fundet at dette giver det bedste billede."

Og jeg er ret sikker på der ikke er sådan en indbygget i din adaptor, men
måske fulgte der en med til dit grafikkort? - Det gjorde der til mit
Sapphire Radeon 9500 Pro, en gul lille tingest med S-video i den ene side og
Composit hun-stik i den anden side... Så skal man så bruge et Composit
videokabel (Phono kabel) istedet for S-video kablet...

Brian-

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 23-12-03 09:55

In news:3fe7fba2$0$95003$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,
Brian Lund <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> typed:

> [...]
> ene side og Composit hun-stik i den anden side... Så skal man så
> bruge et Composit videokabel (Phono kabel) istedet for S-video

Nemlig... Var det også med mit gfx kort, de går tit under navnet "colorfix
cable" Men det kræver jo så igen at du har en composit indgang på tv'et, den
første jeg linkede til, kræver bare en scart indgang, og har også den fordel
at man også kan hive lyd med ind den vej.

Fra : Brian Lund

Dato : 23-12-03 11:42

> [...]
fordel
> at man også kan hive lyd med ind den vej.

Nu synes jeg også efterhånden at det er mere nomalt at have en composit ind
end en S-video ;) (Faktisk har jeg kun set ét TV med S-video ind, det var et
(ca.) 20 år gammelt B&O)...

Og nu har han som han siger allerede en scart adaptor, så den er der
sandsynligvis en composit indgang i... Men jeg har nu også tænkt mig at købe
den adaptor du linkede til, for så kan jeg nøjes med at bruge ét kabel,
sitedet for 2 :)

(Jeg har 2 stk 10 meter lydkabler, et til video og et til lyd, men på det
ene er der et S-video kabel, som jeg ikke bruger

Brian

Fra : Lars Pedersen

Dato : 23-12-03 13:52

www.frip.dk/caleb sig til om det er noget som kan bruges :D