retsinfo og sidste nye
Fra : Leonard

Dato : 17-12-03 20:11

Når jeg søger på retsinfo.dk og finder fx bygningsreglementet (BR95)
så står der Gældende i toppen og nedenunder er der en liste af links
med rettelser osv. Det er et hestearbejde at skulle tjekke alle disse
links for at se om der er rettelser til de punkter jeg skal bruge, så
mit spørgsmål er om der ikke findes et sted hvor jeg kan finde love og
regler, der er skrevet sammen til at være den udgave der gælder
ligenu?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 17-12-03 22:59

"Leonard" skrev 17.12.2003 20:11:

> [...]
> mit spørgsmål er om der ikke findes et sted hvor jeg kan finde love og
> regler, der er skrevet sammen til at være den udgave der gælder

Det er det man betaler i dyre domme for som abonnent hos fx. Schultz eller
Thomson

Men ud over det, så findes en del steder på nettet, hvor en række love er
sammenskrevet. Fx. har nogle ministerier sammenskrevne love på deres
hjemmesider. Ellers kunne det være at en brancheorganisation eller lignende
havde lavet denne service?

Hvis ikke du har adgang til et af de "professionelle systemer", så er der
vist kun at søge på nettet.

/kristian

Fra : Jonas Hansen

Dato : 17-12-03 23:20

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> Det er det man betaler i dyre domme for som abonnent hos fx. Schultz eller
> Thomson

Aj dyre domme - det ved jeg nu ikke. Jeg betaler 299,- for et helt år med
Karnov Online, UfR Online og EU-Karnov Online. Men det er også nogle gode
produkter.
Det kræver dog at man er tilmeldt som studerende ved et juridisk institut
eller fakultet.

Mvh
Jonas

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 17-12-03 23:31

"Jonas Hansen" <ugyldig@> skrev:

> Aj dyre domme - det ved jeg nu ikke. Jeg betaler 299,- for et helt år med
> Karnov Online, UfR Online og EU-Karnov Online. Men det er også nogle gode
> produkter.

Jeps - det er en fantastisk måde at vænne de kommende brugere til produktet.
Man bliver jo afhængig af det skidt.... Og så kan man - med sit
kandidatbevis i baglommen - betale omkring 7.000 pr. produkt bagefter.

> Det kræver dog at man er tilmeldt som studerende ved et juridisk institut
> eller fakultet.

....og det tror jeg ikke at Leonard er.

/kristian

Fra : Leonard

Dato : 18-12-03 00:11

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>...og det tror jeg ikke at Leonard er.

og det har du ganske ret i
- jeg har læst til socialrådgiver engang og der havde jeg også abb. på
lovsamlingen, men i dag er det nogle helt andre regler jeg søger og
skal bruge, så jeg har nu fundet noget af det ved at lede lidt på de
forskellige instansers hjemmesider. De kunne så godt være mere
pædagogiske i deres opbygning osv., men det gælder jo næsten alle
informationssamlinger.

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Emil

Dato : 18-12-03 00:37

Leonard skrev:

> [...]
>mit spørgsmål er om der ikke findes et sted hvor jeg kan finde love og
>regler, der er skrevet sammen til at være den udgave der gælder

Ang. BR-S95 m.v er det lidt lettere på
http://www.rockwool.dk/tekniskservice/bygbib.asp

Jeg aner dog ikke hvor opdaterede siderne er.

m.v.h. Emil