Åger rente loven
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-12-03 12:09

er der en der ved hvad den siger .... ? jeg er lige krøbet til korset
og betaler alt mig klat gæld .... det er såre enkelt impoerende jeg
lånte 10100 kr i feb 2001 som jeg har afdraget 9868 kr på - dem
skyllder jeg pr dags dato 10052 kr

de har sleveføligt smidt nogen rygger gebyere på ....hwa de også må
.... men det er da godt nok mange penge ...

kort og godt kan man det ? lovligt !
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : rasmus

Dato : 16-12-03 12:35

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> de har sleveføligt smidt nogen rygger gebyere på ....hwa de også må
> ... men det er da godt nok mange penge ...

- det ´ved jeg faktisk ikke, men der er jo et lovkrav, at de skal oplyse dig
ordenligt om de reelle omkostninger (aop). Hvad står der i dine lånepapirer
om renter, gebyrer mv.? Måske kan det betale sig for dig at få et nyt lån
(et andet sted - f.eks. i banken) og indfri dit dyre lån (hvis det ellers
kan lade sig gøre ...)

ras

Fra : Mcisten

Dato : 16-12-03 13:13

Jeg tror du har haft et kontokort.

På nogle af dem er de årlige omkostninger incl gebyrer op til 29 %,.

Det bliver oplyst men folk fokuserer ikke så meget på prisen for de penge de
låner, men mere på at få cash i hånden.

Det er Stort set ALTID billigst at låne i banken og vil banken ikke låne
dig, så prøv en anden.

Vil ingen banker låne dig, så er det nok fordi du ikke har råd

Mvh MCisten

Fra : rasmus

Dato : 16-12-03 13:28

"Mcisten" <mcisten@fjerndettesenat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På nogle af dem er de årlige omkostninger incl gebyrer op til 29 %,.
>
> Det bliver oplyst men folk fokuserer ikke så meget på prisen for de penge

- yeps ... men de senere år er der strammet op på den del af balladen. Man
må ikke længere bare skrive med meget små bostaver nede i hjørnet, at de
årlige omkostinger i procent er 29, hvis slagtilbuddet lyder på "normal
bankrente". Sælgeren skal oplyse om de faktiske omkostninger ...

ras

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-03 15:34

On Tue, 16 Dec 2003 13:27:32 +0100, "rasmus"
<rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> wrote:

> [...]
>årlige omkostinger i procent er 29, hvis slagtilbuddet lyder på "normal
>bankrente". Sælgeren skal oplyse om de faktiske omkostninger ...

jow men de har afligvel fået .......ca 21 000 kr på 2 år 10 mdr når
jeg nu har betalt i morgen på 10100 kr dvs der er røget ca 11 000 kr
på i reneter & gebyere på .......34 md det er da over de 29 % s¨å
hvis jeg kan regne mig frem til ??

joken er de slet ikke skulle have haft dem men så tog jeg fejl af 2
giro kort ........... da de så afligevel havde fået 5000 så ku de lige
så godt få resten ........
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 17-12-03 17:20

> [...]

> jeg nu har betalt i morgen på 10100 kr dvs der er røget ca 11 000 kr
> på i reneter & gebyere på .......34 md det er da over de 29 % s¨å

De 29% lyder da ca. rigtigt. Hvis du har afdraget ca. 3000 om året, så
passer det jo med de ca. 3000 der vil løbe på i renter om året.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-12-03 18:26

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> writes:

> [...]
>jeg nu har betalt i morgen på 10100 kr dvs der er røget ca 11 000 kr
>på i reneter & gebyere på .......34 md det er da over de 29 % s¨å

10.000 * 1,29 * 1,29 * 1,29 = 21.466,89 kr. Så skal du trække to
måneder fra (udregningen er jo for tre år), og så passer pengene
ganske godt.

Men det er en grum rente.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-03 23:19

On Wed, 17 Dec 2003 17:25:59 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>10.000 * 1,29 * 1,29 * 1,29 = 21.466,89 kr. Så skal du trække to
>måneder fra (udregningen er jo for tre år), og så passer pengene
>ganske godt.
>
>Men det er en grum rente.

Det må man sige .... det er nomalt sådan nogen med rygmærker der for
den slags renter men OK .......... fidussen var go nok - jeg har
sgu spundet meget guld på at tage røwen på div åger karle firmaer -
men jow som du siger så passer pengen faktisk jeg havde ikke lige
regne det på den måde ... men jeg er faktsik ved at gøre rent bord og
blive helt legal
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-03 12:09

On Tue, 16 Dec 2003 12:35:18 +0100, "rasmus"
> [...]

>(et andet sted - f.eks. i banken) og indfri dit dyre lån (hvis det ellers

indrømmet det ikke kommer sagen ved men jeg ringede til en af mine
venner der rente frit sendte mig 20 000 også var den sag ude af verden

fut : dk.snak.snik
--

Mv.
Bo M Mogensen