Hvor står jeg i denne sag ?
Fra : Morten Juel

Dato : 16-12-03 11:15

Hejsa Alle

Jeg har brug får lidt vejledning..

Jeg havde burgerking.dk domainet som så blevet taget fra mig i "klagenævnet
for domaine navne", afgørelsen kan ses her:

http://www.domaeneklager.dk/uploads/338-burgerking-dk.pdf

Men de har ikke taget det igennem dkhostmaster, så domainet har kørt hele
tiden, jeg har ikke kunne forstå at DKhostmaster ikke har ændret DNS ol. men
det har de ikke, jeg fik så idag et brev fra brugerkings advokat, hvor der
står at jeg har modstridt klagenævnets kendelse, og jeg nu skal betale
advokat sælær til advokaten, på 44.075,- WHAT !! jeg ringer med det samme
til advokaten, og forklarer at jeg ikke fatter at dkhostmaster ikke har
taget domainet, og at det skal jeg vel ikke straffes for, jeg lukker for min
server imens jeg snakkede med advokaten, så han kunne se at det ikke var for
at holde på domainet at min server havde kørt.. jeg forklarede at det da
ikke kunne være min hovedpine at dkhostmaster ikke har ændret domainet..

Hvor står jeg i denne sag ??

Er jeg presset til at skulle betale de 44.075,- !?!?! det har jeg jo ikke en
jordisk chance for at kunne !

Håber en kan sige et eller andet positivt !

Mvh
Morten

Fra : David T. Metz

Dato : 16-12-03 11:28

Morten Juel skriblede:
> Jeg har brug får lidt vejledning..

Henvend dig i advokatvagten.

> jeg fik så idag et brev fra brugerkings
> advokat, hvor der står at jeg har modstridt klagenævnets kendelse, og
> jeg nu skal betale advokat sælær til advokaten, på 44.075,- WHAT !!

I afgørelsen står at du skal "anerkende, at den foreliggende registrering og
brug af domænenavnet "burgerking.dk" er i strid med gældende dansk ret, og
at registreringen af domænenavnet overføres til klageren,"

Har du gjort det (altså anerkendt afgørelsen)?

Mht. salæret kan du lade dem stævne dig - de har rejst et krav og begynd med
at svare at du ikke anser at du skal betale. Jeg er dog ikke jurist og det
kan være det er vigtigt at formulere det præcist, så få noget professionel
hjælp til det.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 16-12-03 11:49

"David T. Metz" <dtm@vip.cybercity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> at registreringen af domænenavnet overføres til klageren,"
>
> Har du gjort det (altså anerkendt afgørelsen)?

Hvordan kan han anerkende afgørelsen udover at underskrive
redelegeringpapirerne, når de ankommer med posten?

Skal man skrive tilbage af egen drift og starte redelegeringssagen?

Carsten Overgaard

Fra : Henrik

Dato : 16-12-03 22:18

On Tue, 16 Dec 2003 11:49:08 +0100, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

>Hvordan kan han anerkende afgørelsen udover at underskrive
>redelegeringpapirerne, når de ankommer med posten?

Der kommer ingen papirer.

>Skal man skrive tilbage af egen drift og starte redelegeringssagen?

Du mener nok "overdragelse" - eller ejerskifte som det hed:)

"
Hvordan overdrager man sin brugsret til et domæne til en ny
registrant?

For at overdrage sin brugsret til trediepart skal begge involverede
parter udfylde og underskrive denne formular til overdragelse af et
..dk domæne.
"

Mvh
Henrik

Fra : Henrik

Dato : 16-12-03 22:06

On Tue, 16 Dec 2003 11:28:15 +0100, "David T. Metz"
<dtm@vip.cybercity.dk.invalid> wrote:

>Har du gjort det (altså anerkendt afgørelsen)?

Underligt spørgsmål - man skal ikke noget som helst, de napper det
bare.

Mvh
Henrik

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-12-03 11:44

"Morten Juel" <hehe(indsæt selv@her)starchild.dk> skrev:

> Hvor står jeg i denne sag ??

Jeg kender ikke praksis i den slags sager, men for mig at se er afgørelses
ordlyd klar:
"Indklagede, Morten Juel, skal anerkende, at den foreliggende registrering
og brug af domænenavnet "burgerking.dk" er i strid med gældende dansk ret,
og at registreringen af domænenavnet overføres til klageren, Burger King
Corporation. Overførslen gennemføres 4 uger efter nedenstående dato."

Du skal således *anerkende* at du ikke længere kan benytte domænenavnet. Du
skal for så vidt ikke foretage dig noget aktivt. Man kan sammenligne lidt
med denne sag:
http://www.stiften.dk/aarhus/artikel:aid=141013
Et stakkels ægtepar har vundet en sag over deres i retten vedrørende deres
indkørsel. Desværre har advokaten ikke fået formuleret påstanden ordentlig,
så de kan ikke få tvunget naboen til at fjerne en bil der blokerer.
Din sag er ikke helt den samme, men du må jo forklare advokaten at det må
være ham, der - med afgørelsen i hånden - skal kontakte DK-hostmaster og få
redelegeret domænet og rettet oplysningerne.

> Er jeg presset til at skulle betale de 44.075,- !?!?! det har jeg jo ikke
en
> jordisk chance for at kunne !

Hvordan hænger det krav sammen med din passivitet?

Som David siger, så søg hjælp. Ud fra det du har fremlagt ser det ud til at
du har en ok sag.

/kristian

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-12-03 15:58

"Morten Juel" <hehe(indsæt selv@her)starchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde burgerking.dk domainet som så blevet taget fra mig i "klagenævnet
> for domaine navne", afgørelsen kan ses her:

Det virker godt nok mystisk.

Hvis jeg på et tidspunkt havde valgt at registrere www.beyer.dk, kunne Beyer
mikrofoner i Tyskland så også bare komme og stjæle mit domæne med
KLAGENÆVNET FOR DOMÆNENAVNEs mellemkomst?

Om ikke andet så burde Burger King have tabt sagen på, at de endnu i 2002 ikke
havde registreret www.burgerking.dk - det kunne jo tyde på at de ikke var
interesserede i det.

Claus

Fra : JS

Dato : 16-12-03 17:06

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Beyer
> mikrofoner i Tyskland så også bare komme og stjæle mit domæne med
> KLAGENÆVNET FOR DOMÆNENAVNEs mellemkomst?

Forskellen ligger vel i at Morten ikke hedder Burgerking til mellemnavn. Det
er svjh ikke tillade at spekulere i køb af domænenavne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-12-03 19:12

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in

> Om ikke andet så burde Burger King have tabt sagen på, at de
> endnu i 2002 ikke havde registreret www.burgerking.dk - det
> kunne jo tyde på at de ikke var interesserede i det.

At de (tilsyneladene) ikke er intereserrede betyder ikke at andre må
benytte deres varemærke.

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Peter G C

Dato : 16-12-03 18:08

"Morten Juel" <hehe(indsæt selv@her)starchild.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvor står jeg i denne sag ??

Du bør rette dig efter afgørelsen fra nævnet - du har næppe ret til at
beholde domænet.

> Er jeg presset til at skulle betale de 44.075,- !?!?! det har jeg jo ikke
en
> jordisk chance for at kunne !

Næh - hvorfor skulle du betale?

Men overlad da domænet til modparten og glem det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Henrik

Dato : 16-12-03 22:01

On Tue, 16 Dec 2003 11:14:59 +0100, "Morten Juel" <hehe(indsæt
selv@her)starchild.dk> wrote:

>Men de har ikke taget det igennem dkhostmaster, så domainet har kørt hele
>tiden

Det må være en fejl:

"Overførslen gennemføres 4 uger efter nedenstående dato."

De napper din ejendom helt automatisk.

>Hvor står jeg i denne sag ??

Foreløbig godt - ifølge Landsretten har du ejendomsretten til domænet,
og DIFO kan ikke bare tage det.

Måske advokaten ved det, og vil have dig til at overføre domænet
frivilligt, med trusler om sagsanlæg hvis det ikke sker?

DIFO har dog anket sagen til Sø- og handelsretten.

Hvad der sker med de fratagne domæner, hvis de kommer frem til samme
resultat, ved jeg ikke.

Nogen bud her i gruppen?

Mvh
Henrik