lokalplansdiktatur
Fra : Øhhh_NOT

Dato : 15-12-03 19:21

Hej, vi bor på landet.
Vi har en gris.
Så laver kommunen en lokalplan.
Nu må grisen ikke være der.
Kan det være sandt.

VH Pia

Fra : Peder Porse

Dato : 15-12-03 19:44

Det kommer an på mange ting..blandt andet:

Hvad er formålet med lokalplanen.

At overføre et areal til byzone....?

Er lokalplanen vedtaget?

Gjorde I indsigelse mod planen.

Hvad siger planen NØJAGTIGT om dyrehold?

pp

Fra : Øhhh_NOT

Dato : 15-12-03 20:08

"Peder Porse" <pp@pederporse.dk> skrev i en meddelelse
> Det kommer an på mange ting..blandt andet:
>
> Hvad er formålet med lokalplanen
Helhedsbevarende.

> At overføre et areal til byzone....?
vi er vistnok blevet byzone

> Er lokalplanen vedtaget?
ja

> Gjorde I indsigelse mod planen.
Nej, lokalplanens stykke 15,2 siger at tidligere lovlige forhold kan
fortsætte som hidtil.
Men det er en konsekvens at "ikke erhvervsmæssigt dyrehold i byzonen ikke er
lovligt"
efter nogle andre love.

> Hvad siger planen NØJAGTIGT om dyrehold?
vistnok ingenting.

Kommunen vil have vi skal søge dispensation, men det vil vi ikke, for så
sætter de to
a4 sider med regler op, omkring gødning skal indsamles O.S.V.

VH Pia

Fra : Peder Porse

Dato : 15-12-03 21:06

Du skriver at I bor på landet..men også at I vistnok er blevet byzone.

Et område bliver kun byzone hvis det sker i en lokalplan.

Det står så i lokalplanen at et givet område efter planens vedtagelse er
byzone.

Lad os høre..
pp

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-12-03 20:11

On 2003-12-15, Peder Porse <pp@pederporse.dk> wrote:
> [...]
>
> Et område bliver kun byzone hvis det sker i en lokalplan.
>
> Det står så i lokalplanen at et givet område efter planens vedtagelse er

Der er vel også andet der spiller ind. Er der gjort indsigelse ?

Kan man i det hele taget forbyde almindelige husdyr i byzone ?
Dvs hund, kat, gris, høns ?

Fra : Peder Porse

Dato : 18-12-03 22:05

Næh, når en lokalplan er vedtaget endeligt giver det ikke særlige
begunstigelser, hvis man som nabo f.eks. er fremkommet med indsigelser i
offentlighedsfasen.
pp

Fra : Peder Porse

Dato : 18-12-03 22:23

Povl H. Pedersen wrote:

> Kan man i det hele taget forbyde almindelige husdyr i byzone ?
> Dvs hund, kat, gris, høns ?

Ja, bekendtgørelsen om ikke-erhvervsmæssigt dyrehold:

§ 4. I byzone- og sommerhusområder og områder i landzone, der ved
lokalplan er overført til boligformål eller blandet erhverv, er de under
§ 3, stk. 1, nr. 1, nævnte svine-, kvæg-, fåre-, gede- og hestehold ikke
tilladt. Dispensation kan meddeles af kommunalbestyrelsen særligt til
ejendomme med bestående stalde, møddinger m.v. på vilkår om særlige krav
til dyreholdet, til indretning af stalde o.lign. samt møddinger m.v.
udover de i denne bekendtgørelse omhandlede krav.

§ 5. Kommunalbestyrelsen kan fastsætte nærmere regler om dyrehold som
nævnt under § 3, stk. 1, nr. 2, 3 og 4 i byzone- og sommerhusområder,
herunder eventuelt forbyde visse former for dyrehold i visse områder.

Fra : Øhhh_NOT

Dato : 24-12-03 11:00

Lige nøjagtigt.den bekendtgørelse.
Men er det rimeligt at vi efter kommunen har lavet det til by, ikke må holde
gris.
Hvis jeg søger dispensation, kan de jo afvise den.
Hvis de bevilger tilladelse er der krav om at jeg skal løbe efter grisen med
en pose, for at fange afføringen.

(det er en bevarende helhedsorienteret lokalplan, hvor bla. grønne kiler og
hestefolde skal bevares, men man må ikke holde hest, kun erhvervsmæssigt)

Kommunen eksproprierer vores brugsret over ejendommen ???

Hvad kan man gøre ????

Fra : Pia

Dato : 26-12-03 20:52

Der må da være nogen der kan hjælpe.

Er teknisk udvalg iøvrigt ikke inhabile, efter forvaltningsloven.
De sidder i byrådet der har vedtaget lokalplanen, som frembringer
konflikten.

Brug fantasien og hjælp grisen.

Pia

Fra : Pia