Installere ekstra HD i G4...?
Fra : Thomas

Dato : 19-04-01 12:53

Kan man bare installere en hvilken som helst IDE HD i sin G4? Jeg påtænker
at installere en 60GB disk i maskinen, da jeg er ved at løbe tør for plads.

Hvordan med formatering af sådan en fætter, det er jo typisk en PC-ting,
hvordan formatter man den til Mac?

Er der nogle ting man skal være opmærksom på i forbindelse med installering
af sådan en? Jeg har installeret mange på PC'ere men aldrig på en Mac.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-01 13:27

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Kan man bare installere en hvilken som helst IDE HD i sin G4? Jeg påtænker
> at installere en 60GB disk i maskinen, da jeg er ved at løbe tør for plads.

ja

> Hvordan med formatering af sådan en fætter, det er jo typisk en PC-ting,
> hvordan formatter man den til Mac?

Apples Drive Setup

> Er der nogle ting man skal være opmærksom på i forbindelse med installering
> af sådan en? Jeg har installeret mange på PC'ere men aldrig på en Mac.

Kabel længden samt at du skal sætte den ene af diskene som slave.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-04-01 13:50

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Kan man bare installere en hvilken som helst IDE HD i sin G4? Jeg påtænker
> at installere en 60GB disk i maskinen, da jeg er ved at løbe tør for plads.

Umiddelbart ja! Men måske du lige skulle lufte fabrikanten af 60GB
drevet, her i gruppen, først for at høre om evt erfaringer.

> Hvordan med formatering af sådan en fætter, det er jo typisk en PC-ting,
> hvordan formatter man den til Mac?

Brug "Drive Setup"!

> Er der nogle ting man skal være opmærksom på i forbindelse med installering
> af sådan en? Jeg har installeret mange på PC'ere men aldrig på en Mac.

Nej, det er lige til og ikke anderledes end på en PC. Med mindre du ikke
kan finde ud af at skille din G4 ad!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Thomas

Dato : 19-04-01 15:23

"Michael Tysk-Andersen" <mta@mac.com> skrev i en meddelelse

plads.

Har lige købt en Western Digital 40 GB i stedet for.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 19-04-01 15:29

> Har lige købt en Western Digital 40 GB i stedet for.

Da jeg står i samme situation som dig... Hvor meget kostede den? Hvorhenne
købte du den? Virker den tilfredsstillende?

Mark

Fra : Thomas

Dato : 19-04-01 17:00

> Da jeg står i samme situation som dig... Hvor meget kostede den? Hvorhenne
> købte du den? Virker den tilfredsstillende?

Købt hos shg.dk til 1425,- det er 7200rpm modellen.

Vi ved endnu ikke om den kører eller ej, har ikke installeret den, men skal
nok give en melding.

Fra : Thomas

Dato : 19-04-01 18:43

> Vi ved endnu ikke om den kører eller ej, har ikke installeret den, men
skal
> nok give en melding.

Et stykke kage at installere, det ser ud til at fungere glimragende.