Toscana
Fra : Christian

Dato : 21-12-03 20:14

Hej,

Vi er ved ferieplanlægning for 2004, 2 familier med ialt 4 børn. Vi vil
gerne til Toscana, leje hus eller lign. Er der nogen, som kan anbefale en
fremgangsmåde, eller har noget af interesse. Gerne nær vand, max 30km.

Christian

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 21-12-03 21:15

"Christian" <chn@ecolight.info> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne til Toscana, leje hus eller lign. Er der nogen, som kan anbefale en
> fremgangsmåde, eller har noget af interesse. Gerne nær vand, max 30km.

Vi har været dernede en enkelt gang hvor vi lejede et hus gennem
www.danitalia.com.
Dem kan jeg kun anbefale.

mvh
Bendt

Fra : Michael Christensen

Dato : 21-12-03 23:54

Vi er også to familier med ialt 5 børn, som skal en tur til Toscana til
sommer. Og vi har bestilt. Vi har valgt, efter gode erfaringer i Frankrig i
sommers, at benytte Eurocamp/Keycamp: http://www.eurocamp.dk/
Det drejer sig om luksustelte med seks sovepladser med rigtige senge og med
veludrustet køkken. Vi skal give omkring 4.500,- kr. ialt for 13 nætter.

Michael

Fra : Claus Larsen

Dato : 30-12-03 12:59

Christian skrev:
> [...]
> gerne til Toscana, leje hus eller lign. Er der nogen, som kan anbefale en
> fremgangsmåde, eller har noget af interesse. Gerne nær vand, max 30km.

Rigtig god ide.

Vi har været dernede flere gange ( med børn). 2 gange var vi der med:

www.in-italia.dk

Det var rigtigt godt. Optimalt er det at holde ferien oppe i nærheden af
de store byer firenze, piza osv, men bo ude ved stranden i fred og ro.
Det giver en god balance med fred og ro kombineret med de meget
spændende oplevelser byturerne kan give.

Man kommer hurtigt frem på de gode motorveje.

Der er man så også i chianti-vinområdet, hvis man vil have mærkevare med
hjem. Men øhh,

Der er god vin overalt i italien kendt som ukendt, dyr som billig :)

En lille ting: Husk at de holder siesta og at det forventes at alle i
det tidspunkt forholder sig stille og at man f.eks ikke bruger
svømmebasinget. Det skal vi heroppe fra lige vænne os til.

Det skal siges at vi kører i bil på ferie.

Sidste gang planlagde vi selv ferien med søgning på internettet, men det
skal man måske holde sig fra første gang man tager derned.

Hilsen Claus

Fra : Michael Christensen

Dato : 30-12-03 17:26

Vi skal også en tur til Toscana til sommer, men jeg kunne godt tænke mig at
høre om erfaringer vedr. overnatning omkring sydtyskland/Østrig. Vi har før
benyttet os af hotelkæden Fomule1, men de har ikke rigtig noget i området.
Det skal også siges at vi er to familier på ialt 9 personer, så 'Zimmer
Frei' er måske ikke løsningen????

Michael

news:bsrqbb$1bkn$1@news.cybercity.dk...> Rigtig god ide.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 30-12-03 18:12

"Michael Christensen" <michrist61@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal også siges at vi er to familier på ialt 9 personer, så 'Zimmer

Vi har overnattet på gasthaus traube i Pfunds - Østrig.
<http://members.aon.at/gasthof.traube/englisch/set.htm>
Jeg kan kun anbefale stedet. Vi var 2 voksne og 2 børn (2 + 5 år).

Ikke så langt fra Pfunds ligger Samnaun, som er et toldfrit område i
Schweiz.

Vi har normalt ikke haft problemer med at finde overnatning undervejs, men
hvis I er 9 ville jeg nok bestille noget hjemmefra.

mvh
Bendt

Fra : Lhs

Dato : 30-12-03 22:20

Hej

Vi kørte til Toscana forrige år, området omrking Lucca, Pisa Via Reggio og
så lidt op i bjergene, herligt. Vi kørte første træk til Munchen (startede
kl. 5 om morgenen og var i Munchen ved 16.00 tiden) kørte videre fra Munchen
næste dag - skulle havde været afsted kl. 6.00 men pga. bilproblemer kom vi
først afsted 10.30, hvilket betød at vi sad i stau om Munchen til kl. 12.30,
men var ved destinationen Via Reggio og så lidt op i bjergene kl. 21.00. Vi
overnattede på Etap ved Munchen Nord, nemt at finde tæt på hovedvejen - vi
kørte ikke vildt stækrt da vi havde to biler med børn og kvindfolk.. Etap
er samme formular som Fomule one, vi bookede ud og hjemrejse over nettet
uden problemer http://www.etaphotel.com/etaphotel/index.html

God ferie

Lars Hs

Fra : Line Traugott Larsen

Dato : 19-01-04 00:17

Michael Christensen wrote:

Vi har aldrig haft problemer med overnatning. Sidste gang lå vi to dage
i puck , Østrig for at holde en lille miniferie der undervejs.
Der er en bobslæde på skinner der kører ned fra et bjerg, den berømte
saltmine, samt tovbaner op i bjergene for nu at nævne nogle forlystelser
i Puck.

Ved næsten alle motorvejsafkørsel er der muligheder i nærheden.

I år vil vi prøve noget nyt:

Vi vil gøre holdt på campingpladser og leje et mobilhome til
overnatning. Så kan børnene løbe lidt rundt og komme af med energien der.

Hilsen Claus