2004 Honda CBR1000RR: MD Track Test
Fra : MKS - 74

Dato : 19-12-03 15:33

Fra : M. Høy

Dato : 19-12-03 16:05

Mor mor, må jeg få sådan een til jul??

Den er godt nok lækker, må være dejligt den dag, man får en helt ny maskine!

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : Moller

Dato : 19-12-03 16:28

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.motorcycledaily.com/17december03_honda2004cbr1000rr.htm

*savle*

hmmm, kom lige i tanke om at så skal man jo næsten ikke skrue på noget
selv jo :( hmmm, hvor er Lotto kuponen henne :)

VH
Lars Molnit
Som gerne springer ud af skabet for en cbr1000rr :)

Fra : --=Stone=--

Dato : 19-12-03 17:01

> VH
> Lars Molnit
> Som gerne springer ud af skabet for en cbr1000rr :)

Ja vi er jo nogle som ikke behøver at springe ud den er da bare for
lækker... mon jule manden kan få den gennem min skorsten ? jeg må hellere
lave den størrer inden den 24 ...

--
--=STONE=--©
CB1100/1200F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-12-03 17:34

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> VH
> Lars Molnit
> Som gerne springer ud af skabet for en cbr1000rr :)

Ja, jeg har sgu også overvejet en CBR1000RR som næste cykel....
Men den bliver der nok ikke råd til, så jeg må nok nøjes med en CBR900RR
SC33 eller SC44...
Formentlig en sort/grå årgang 98-99. Så skulle det være muligt (også
lovligt) at smide en BB motor i.... mmmm

mvmch
christian, der lige har fået juleferie og tid til at drømme..

Fra : --=Stone=--

Dato : 19-12-03 18:39

> [...]
> SC33 eller SC44...
> Formentlig en sort/grå årgang 98-99. Så skulle det være muligt (også
> lovligt) at smide en BB motor i.... mmmm

Lovligt ?? hvordan det ?

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-12-03 20:04

"--=Stone=--" <bugtrup@SPAMemail.dk ( fjern SPAM )> skrev i en meddelelse

> Lovligt ?? hvordan det ?

BB motoren fra årgang 2001 og frem står kun opgivet til 152 hk, og så er den
inden for de magiske 20%

mvmch
christian

Fra : --=Stone=--

Dato : 19-12-03 20:22

CBR900RR

> BB motoren fra årgang 2001 og frem står kun opgivet til 152 hk, og så er
den
> inden for de magiske 20%

AAhhhh... jeg hører sød musik i mine øre ) det er lige et projekt jeg
syntes om... hvis jeg dog bare havde penge... ja det er dejligt at drøme..

Fra : John Jensen

Dato : 19-12-03 17:55

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.motorcycledaily.com/17december03_honda2004cbr1000rr.htm
>
> --
> -Michael

YES. !

Og køre kan den sku' osse, her er tiderne fra Dunlops tyretest på Daytona:

1: Ben Bostrom CBR1000R 1.47.650
2: M.Duhamel CBR1000R 1.48.475
3: J.Zemke CBR1000R 1.48.632
4: M.Mladin GSX-R1000 1.49.416
5: J.Hacking R1 1.49.501
6: J.Disalvo R1 1.49.508
7: D.Buckmaster R1 1.49.731
8: A.Yates GSX-R1000 1.49.776
9: T.Hayden ZX-10R 1.50.577
10:J.Hayes ZX-10R 1.50.977

/ John

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-12-03 21:19

MKS - 74 wrote:
> http://www.motorcycledaily.com/17december03_honda2004cbr1000rr.htm

Ooooorh hvad, den er så blæret at se på .. og så gør det jo ikke noget, at
teknikken også bare er super tip-top

Men øh, hvor mange hestekræfter har sådan en fætter?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : John Jensen

Dato : 19-12-03 21:35

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> teknikken også bare er super tip-top
>
> Men øh, hvor mange hestekræfter har sådan en fætter?

Mere end rigelig. !

/John

Fra : MKS - 74

Dato : 19-12-03 22:40

On Fri, 19 Dec 2003 21:35:02 +0100, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Mere end rigelig. !

He-he...spot on my friend,på en eller anden måde synes jeg nu heller
ikke at lige akkurat det ved den cykel,er så voldsomt interessant,i
forhold til alt det andet.

Men okay, officielt er den opgivet til 171 hk i std. trim.

--
-Michael

Fra : John Jensen

Dato : 19-12-03 22:57

> [...]
> forhold til alt det andet.
>
> Men okay, officielt er den opgivet til 171 hk i std. trim.

Netop, om en cykel har 165 - 170 - 173 Hk, med eller uden tryk i ram air'n
er efter min
mening en gang pubertær drengerøvssnak.

Der er ingen normale mennesker der i daglig trafik kan bruge dem, eller for
den sags skyld
mærke forskel alligevel.

På bane er det en hel anden snak, og osse hvor disse nye "super bikes" efter
min mening hører hjemme.

/ John

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-12-03 23:32

John Jensen wrote:

> Netop, om en cykel har 165 - 170 - 173 Hk, med eller uden tryk i ram
> air'n er efter min
> mening en gang pubertær drengerøvssnak.

Jeg spurgte mest for at kunne sammenligne lidt med Yamaha R1 som vist
presser 180HK ud af en 1000ccm motor?

> Der er ingen normale mennesker der i daglig trafik kan bruge dem,
> eller for den sags skyld
> mærke forskel alligevel.

Jeg havde ingen anelse om ydelsen, den kunne vel ligge på alt mellem 111 og
200HK.. og det må da kunne mærkes :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 20-12-03 00:13

On Fri, 19 Dec 2003 23:31:44 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Jeg spurgte mest for at kunne sammenligne lidt med Yamaha R1 som vist
>presser 180HK ud af en 1000ccm motor?

Yamha opgiver selv 172 hk uden Ram-air,180 hk med,Honda opgiver uden
Ram-air,altså officielt det samme...hvad så sandheden er - who
knows,men som sagt for nogle af os ret uinteressant egentlig.

>Jeg havde ingen anelse om ydelsen, den kunne vel ligge på alt mellem 111 og
>200HK.. og det må da kunne mærkes :)

Naturligvis,men sådan noget vil aldrig ske jo.Selv om fabrikanterne
opgiver lidt forskellige tal for max ydelse kan du godt regne med at
det i praksis er minimalt mellem i det mindste ZX-10R,R1 og
CBR'eren.... selv den "svagbrystede" og let datede Skrammel'suki kan
være med (i ydelse),mere afgørende er nok mere helt andre egenskaber
som hvordan kræfterne afleveres(linearitet), bremser, køreegenskaber,
kvalitet og den slags.

--
-Michael

Fra : MKS - 74

Dato : 20-12-03 00:26

On Fri, 19 Dec 2003 22:57:06 +0100, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:

>På bane er det en hel anden snak, og osse hvor disse nye "super bikes" efter
>min mening hører hjemme.

Jepper - jeg gad aldrig nogensinde give så mange penge for en
gadecykel,med bevidstheden om at jeg antagelig aldrig kunne bruge den
bare 90 % på gaden - en uden afgift til bane derimod kunne der være
noget mere fornuft i.

--
-Michael