OT - Tendens
Fra : Wheeler

Dato : 18-12-03 21:20

Dette er ikke en (jule-)trold....

Er jeg (som vel på sin vis kan betragtes som en relativ "trofast"
dfm-skribent/læser - ok RD'eren er jo solgt den eneste, som på det
seneste har fået fornemmelsen af at tonen og indlæggene/svarene her på NG er
blevet en tand mere grove og "ubarmhjertige", samtidig med at der postet
langt mere useriøst - ikke kun 6-relateret (typisk af personer med et
alias, man alene har oprettet til brug for netop denne kedelige "entré" ?

Jeg kunne godt frygte at den store seriøsitet og omgængelige tone på dfm med
tiden kunne forsvinde :-/

Og ja, mit indlæg er både OT og helt bevist skrevet uden konkrete
henvisninger..

Bernhard Wheeler

Ps. God hjul

--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-12-03 21:22

> [...]
er
> blevet en tand mere grove og "ubarmhjertige",

nej du er ikke den eneste der har den opfattelse.
Jeg synes også den seriøse og hyggelige tone er ved at forsvinde.

Før i tiden kunne ting debateres og hvis folk kunne argumentere, blev deres
holdning / mening også accepteret.
Idag er det som om folk bare vil svine andre til, når de ikke kan
argumentere mere.

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-12-03 21:46

I news: brt2h2$t8f$1@sunsite.dk,
skrev Thomas Jensen <thomasFJERN@thomas-jensen.dk>

> [...]
> deres holdning / mening også accepteret.
> Idag er det som om folk bare vil svine andre til, når de ikke kan

Njarhhh.....
Ved det ikke rigtig, men er da enig med jer i, at det ville være rigtig
ærgerligt om det blev tilfældet. Modtager derfor også gerne kritik på min
"tone" hvis jeg skulle være gået over stregen - det ka´jo smut´det skidt

OT_2
Det har været svært til tider at rådgive om citat- og svarteknik, uden at
blive udskældt for at være selvbestaltet ordensmagt, dette sagt uden bestemt
adresse. Men hvor har der været meget jeg ikke har gidet læse, fordi man
ikke har gidet sætte sig ind i reglerne. Ku´man lade bussemandsrollen gå på
skift måske?

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : Jan

Dato : 18-12-03 23:12

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

>. Men hvor har der været meget jeg ikke har gidet læse, fordi man
> ikke har gidet sætte sig ind i reglerne. Ku´man lade bussemandsrollen gå

> skift måske?

Hej Arne.

Nu er jeg en forholdsvis ny bruger. Har godt nok haft MC i 5 år og pc i
længere tid, men har til daglig ikke afset tiden til at beskæftige mig med
newsgroups. Da jeg nu er sygemeldt, har jeg været lidt herinde og lure, og
har da også skrevet et par indlæg. Årsagen til mit kendsskab om gruppen er,
at jeg har set en gut gå rundt med en af jeres T-shirts.. så de virker
Nå.. men det jeg kom fra var, at du henviser til, at folk skal "sætte sig
ind i reglerne".
Skal det forståes således, at du mener, at fordi man er herinde og lure, og
man lige falder over et emne, som man rent faktisk synes, man godt vil give
et indspark til, så er der et "regelsæt", som man skal kende ?.. og i givet
fald: Hvor finder man det ?

Med venlig mc hilsen
Jan
(som bare lurer lidt herinde

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-12-03 23:29

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> writes:

> [...]
> et indspark til, så er der et "regelsæt", som man skal kende ?.. og i givet

Ikke et regelsæt, men en hel flok retningslinjer. Tilsammen udgør det
hvad man uformelt kalder netiketten. Du kan læse om netikette på dansk
på <http://usenet.dk/>.

Bare lige for at vise at det ikke er et særligt dansk fænomen, så
tillad mig også at henvise til RFC 1855, som du fx finder på
<http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1855.html>.

Netiketten er et sæt retningslinjer der skal hjælpe med at gøre usenet
til et godt sted for alle brugere uanset om de læser gennem den ene
eller den anden udbyder eller med det ene eller det andet
program. Kort sagt er det et sæt retningslinjer der gør at det virker
for alle på en hensigtsmæssig måde.

Som lurker (altså en der læser uden at skrive) i gruppen må du da også
have bemærket et vist sammenfald mellem de sendte indlæg? Fx svarer
man nedenunder den tekst man citerer, og klipper det væk man ikke
svarer på. Dette er blot et enkelt eksempel, læs selv mere på
ovenstående links.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jan

Dato : 19-12-03 02:38

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> [...]
> have bemærket et vist sammenfald mellem de sendte indlæg? Fx svarer
> man nedenunder den tekst man citerer, og klipper det væk man ikke

Hej Jacob.

Tilfældigvis har jeg i forvejen lidt kendskab til netikette... ikke at jeg
derfor siger, at jeg efterlever alle skrevne og uskrevne regler. Så meget
kender jeg dog ikke til det. Årsagen til min kommentar var dog en lidt
anden:

Er det en forventning fra "garvede brugere" af newsgroups, at alle "nye"
kender til netikette ?... for så mener jeg personligt, at det er en forkert
holdning at have til nye brugere. Jeg opfattede Arnes kommentar med, at
brugere ikke "gider sætte sig ind i reglerne" som lidt forkert. Jeg tror
snarere, at nye brugere måske lærer reglerne, ved at prøve sig lidt frem, og
således bliver "rettet til" af garvede brugere.Årsagen til dette kunne
skyldes, at det ikke lige er alle som ved, at der er en netikette og hvor
man finder den. Men det er bare ,im opfattelse

Tak for linkene.. så har jeg jo i hvert fald ingen undskyldningen for, ikke
at sætte mig ind i tingene (bortset fra de sædvanlige med: Jamen jeg har
ikke tid, for jeg skal jo liiige nusse om min mc også

Mvh. Jan

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-12-03 09:07

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

[klip]

> [...]
> skyldes, at det ikke lige er alle som ved, at der er en netikette og hvor
> man finder den. Men det er bare ,im opfattelse

Nej, det er ikke de garvede brugeres forventning (kun) , det er samtidigt
aldeles hensigtsmæssigt:

citat:
Når en fast læser af dk.edb.internet.software får spørgsmålet "Hvorfor
glemmer min IE4.0 password til Internet?" for 20'nde gang, bliver det lidt
trættende.
Sådanne spørgsmål er passende til gruppen, men de er bare blevet stillet
lidt for mange gange. For at undgå at skulle forklare forfra hver gang er
der oprettet OSS'er til nogle af de danske nyhedsgrupper.
Det er en rigtig god ide at læse en gruppes OSS, inden du begynder at skrive
i den. Udover svar på spørgsmål indeholder de ofte en beskrivelse af, hvad
gruppen er til for, og om der er særlige forhold at tage hensyn til.
Eksempelvis gør OSS'en for dk.snak det tydeligt, at denne gruppe er ret
underlig.
Det behøver ikke at være en sur pligt, at læse OSS'en til en gruppe. Svarene
der gives er som regel grundigt gennemarbejdede, så man kan være ret sikker
på de er rigtige.
Udover læsning af OSS'en, er det også en god skik at kigge gruppen igennen,
inden man begynder at skrive. Hvis man har et spørgsmål kunne det jo være
det allerede var stillet nogle dage forinden, og det er under alle
omstændigheder en god ide at finde ud af hvordan tonen er i gruppen, før man
skriver.
citat slut

OSSén for denne gruppe findes her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.motorcykel

Mvh - Arne.
Der også har fået nogle hug i sin tid

Fra : Bjørn S

Dato : 19-12-03 14:31

"Arne Lorenzen" skrev
> Det er en rigtig god ide at læse en gruppes OSS, inden du begynder at
skrive
> i den. Udover svar på spørgsmål indeholder de ofte en beskrivelse af, hvad

Det er også fint med en FAQ/OSS , men det kan gå for langt i den forkerte
retning også.
F.eks. er jeg med på en ca. 10 år gammel mailgruppe som en gang var meget
informativ, nu vover næsten ikke folk at tage spørgsmål op, af fare for at
blive henvist til FAQ eller arkivet på en ikke altid lige pæn måde, hvilket
så klart er en god ting, men gruppens læreverdi for nykommere er minimalt,
så også trafikken efterhånden.

Det er nok rigtig at vi her på det seneste er kommet lidt langt fra subjekt
nogle ganger, men det skyldes nok ligså meget årstiden, og fordi mange
"hænger ud" her inde, med ligesinnede man er fortrolig med at skrive sammen
med.
Generelt sæt syntes jeg der hersker en meget god tone, og hvor der også
svares nykommere som spørg om ting som har været oppe 100 ganger tidligere,
og sådan syntes jeg personlig det skal være, ellers vil gruppen dø ud med de
gamle brugere som ikke gider at læse med på denslags, og hele tiden vil
henvise til Google. Det i sig selv "kan" føre til en meget OT trafik fra "de
infødte".

Generelt er det vel at sige at man kan forbedre det noget med, som her, at
markere OT-tråde og ikke mindst svar med OT, så kan dem som ikke gider at
læse det ha den oplevelse tilgode.

Mine 2 øre
- og god (h)jul

--
/Bjørn

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-12-03 12:44

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> citat: [ ... ]

Det er dårligt valgt citat IMHO. Det beskriver nødvendigheden af en
FAQ/OSS, men jeg ser ikke specielt tit henvisninger til en FAQ for
denne gruppe. Det skulle da lige være at der i ny og næ henvises til
FAQ'en på dmc-org.dk, men den er jo ikke specielt tilknyttet denne
gruppe.

> OSSén for denne gruppe findes her:
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.motorcykel

Nej, det er fundatsen for gruppen der beskriver hvad formålet med
gruppen er osv. Det har ikke noget med en FAQ/OSS at gøre.

> Der også har fået nogle hug i sin tid

Du ka' ta' det.
.... håber jeg

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-12-03 16:07

I news: spamdrop+m31xr1822h.fsf@paven.bunk.cc,
skrev Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>

> Det er dårligt valgt citat IMHO. Det beskriver nødvendigheden af en
> FAQ/OSS, men jeg ser ikke specielt tit henvisninger til en FAQ for

[..snip...]

> Du ka' ta' det.
> ... håber jeg

Ja, der ka´du bare se, nu er de efter mig igen
Jo, det gik vist lidt hurtigt der.

Den direkte tilknytttede FAQ til denne NG ligger så her:
http://www.dmcn.dk/
mens den du henviser til er FAQ´en på Danske Motorcyklisters Råds
hjemmeside:
http://www.dmc-org.dk/Index-faq.html

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-12-03 12:52

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> writes:

> Tilfældigvis har jeg i forvejen lidt kendskab til netikette... ikke at jeg
> derfor siger, at jeg efterlever alle skrevne og uskrevne regler.

OK, det lyder jo så som en god start på din usenetkarriere

> Er det en forventning fra "garvede brugere" af newsgroups, at alle "nye"
> kender til netikette ?

Nej, det ville være en urimelig forventning. Så skulle man også
forvente at alle nye brugere havde været forbi news:dk.velkommen først
osv.

Jeg mener dog at de garvede brugere har ret til at forvente at nye
brugere lytter til venlige vejledninger om hvordan tingene hænger
sammen. Her i gruppen er der tradition for at man skriver sine
vejledninger i gruppen, mens der i andre grupper er tradition for at
man henviser til specifikke undersider på <http://usenet.dk/>, fx
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Mange nye brugere tager det desværre som et personligt angreb når man
på venligste vis henviser dem til de retningslinjer der er
gældende. Den slags brugere findes i alle grupper i ny og næ, men
sjældent ret længe af gangen.

Hvis du har lurket i gruppen må du også fra tid til anden have set
vejledninger om at det er upopulært at skrive over det citerede, og at
skrive under mystiske aliaser uden at man i det mindste skriver sit
navn i sine indlæg.

> [...]
> sætte sig ind i reglerne" som lidt forkert. Jeg tror snarere, at nye
> brugere måske lærer reglerne, ved at prøve sig lidt frem, og således

Ja, det er klart. Sådan virker tingene. Sådan virkede de også for mig
da jeg startede på usenet, og jeg er da hvad jeg selv vil kalde en
garvet bruger af usenet nu om dage.

> Årsagen til dette kunne skyldes, at det ikke lige er alle som ved,
> at der er en netikette og hvor man finder den. Men det er bare ,im
> opfattelse

Netop - men når man så henviser til usenet.dk, så bør folk også lige
bruge 10 minutter der. Det er et meget informativt site, og er skrevet
i en meget venlig tone for at alle skal føle sig velkomne.

> Tak for linkene.. så har jeg jo i hvert fald ingen undskyldningen for, ikke
> at sætte mig ind i tingene (bortset fra de sædvanlige med: Jamen jeg har
> ikke tid, for jeg skal jo liiige nusse om min mc også

Det har du vel helt til marts til at gøre, ikke? Eller kører du
vinter-MC? Hvad skal du have lavet? ... for nu at forblive bare
marginalt on-topic

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jan

Dato : 19-12-03 17:13

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Det har du vel helt til marts til at gøre, ikke? Eller kører du
> vinter-MC? Hvad skal du have lavet? ... for nu at forblive bare
> marginalt on-topic

Det lyder som om vi har meget til fælles i vores opfattelse af tråden.. så
det er jo fint

Jeg kører skam først til marts. Har ikke de store projekter med cyklen, ud
over en plan om rengøring af kåbedele for at få dem givet klarlak.

Mvh. Jan

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 22:30

Wheeler > skrev i meddelelsen ...
>Dette er ikke en (jule-)trold....

>Jeg kunne godt frygte at den store seriøsitet og omgængelige tone på dfm
med
>tiden kunne forsvinde :-/

Vinterdepression ? Jeg har nu ikke bemærket det helt store, Jes' og
Michaels drillerier regner jeg ikke med, den slags skal der vel også være
plads til ? Når man har været her længe, så oplever man mange gentagne
spørgsmål, og så bliver svarene måske nok "kortere", og alligevel har et par
nybegyndere, udi at købe cykel, da fået de lange forklaringer gentaget....

>Og ja, mit indlæg er både OT og helt bevist skrevet uden konkrete
>henvisninger..

med julehilsen
Orla

Fra : Tommy Fer

Dato : 18-12-03 22:57

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> tiden kunne forsvinde :-/
>
> Og ja, mit indlæg er både OT og helt bevist skrevet uden konkrete

Hej Bernhard..

Jeg syntes ikke tonen er så slem som du antyder, jo der kommer skarpe
kommentare nogen af os imellem... Tag nu Bager,Moller, Christian Knudsen
jeg... Vi kender hinanden uden for gruppen. Vi fortsætter tonen her, måske
virker det stødende for andre, men lige os imellem er jeg ret sikker på vi
ikke kan svine hinanden i gruppen så vi bliver uvenner men lad det da
komme an på en tone.

En anden ting, jeg syntes der er blevet længere imellem indæggene med "kød"
på... Jeg syntes sjældent jeg når at læse en post, hvor at der er brug for
jeg svarer... Der kommer somregel mig en i forkøbet, med et svar der er
rimligt vis i min tanke.

Tjae... at der er nogen der poster "useriøst" kan jeg sagtens leve med,
sålænge det er på det lave niveau som det er nu.. Når det sker er det som
regel så gennemskueligt både hvem det er og at det er dybt pis....

just my 5 cents... .

Mvh Tommy Fer
.... .der har erfaret et en stel lakering er en omfattende beslutning

Fra : Wheeler

Dato : 18-12-03 23:27

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in

> [...]
kommentare nogen af os imellem... Tag nu Bager,Moller, Christian Knudsen
jeg... Vi kender hinanden uden for gruppen. Vi fortsætter tonen her,

[KLIP]

Hej Fer!

Måske var jeg alligevel for ukonkret, for det er ikke det jeg tænker på, da
jeg skev ubarmhjertig. De personer, du nævner der, som jeg selv har haft
fornøjelsen af at møde ved forskellige lejligheder og mit indlæg var slet
ikke myntet herpå :-/
I øvrigt nød jeg selv til fulde at blive mobbet med min RD'er

Du har ret i, at der mangler nogle historier med "kød" på...er et ikke længe
siden vi har hørt noget til Hans Jørgensens knallert
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-12-03 23:41

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jeg syntes ikke tonen er så slem som du antyder, jo der kommer skarpe
> kommentare nogen af os imellem... Tag nu Bager,Moller, Christian Knudsen
> jeg... Vi kender hinanden uden for gruppen.

Godt du ikke tog mig med i ovenstående gruppe ... så må du ikke drille
mig herinde

Jeg giver dig helt ret i at man tydeligt kan mærke når folk kender
hinanden uden for gruppen. Det samme gør sig fx gældende med alle
folkene fra Aalborg, hvoraf jeg kun kender Jes udenfor gruppen, men
derfor kan deres drillerier jo sagtens være fine nok uden at støde mig
på nogen måde.

> [...]
> jeg svarer... Der kommer somregel mig en i forkøbet, med et svar der er

Det har tidligere været luftet om det var en idé at oprette en
dk.fritid.motorcykel.teknik (navngivningen er til debat, måske skal
den i virkeligheden ligge under dk.teknik, og hedde
dk.teknik.motorcykel) og så lade snakken om alverdens lal forblive her
i gruppen.

På den måde ville dem der kun interesserer sig for teknikken kunne
nøjes med at følge en gruppe hvor hovedparten af indlæggene var
interessante for dem, mens links til diverse jokes, snak om køreture,
drillerier og andet godt kunne holdes adskilt fra teknikken. Folk der
ikke gider at læse om teknik kan nøjes med at følge en gruppe hvor de
fleste indlæg er interessante for dem, og folk der synes begge dele er
interessant skal så bare følge to grupper i stedet for en.

Problemet opstår når en teknik-tråd bliver til snak eller
omvendt. Dertil har man muligheden for FUT (FollowUp-To), men jeg er
ikke klar over hvor godt mulighedene er forstået blandt brugerne af
indeværende gruppe. De par gange jeg har FUT'et tråde herfra til fx
dk.admin.netikette er der aldrig nogle der er fulgt med over.

Er det med at oprette en teknik-gruppe noget der er stemning for? Så
skal jeg gerne skrive en OTD og tage det op i news:dk.admin. Det
kræver dog at der er nogle der er villige til at bakke idéen op.

> Tjae... at der er nogen der poster "useriøst" kan jeg sagtens leve med,
> sålænge det er på det lave niveau som det er nu.. Når det sker er det som
> regel så gennemskueligt både hvem det er og at det er dybt pis....

Faktisk er det vel en temmelig stor del af snakken i gruppen der er
ganske og aldeles useriøs/off-topic. Jeg vil tro det er i nærheden af
halvdelen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-12-03 00:17

Tommy Fer wrote:

> [...]
> "kød" på... Jeg syntes sjældent jeg når at læse en post, hvor at der
> er brug for jeg svarer... Der kommer somregel mig en i forkøbet, med

Der rammer du hovedet på sømmet, men vi skal jo lige huske at feje for egen
dør ikke
Vi kunne jo begge (og flere) selv få skrevt nogen indlæg med "kød" på !!!!!

Jo toner er blivet lidt værre gennem de 3-4 år jeg har fulgt med i gruppen,
dog ikke noget der støder mig endnu, men det ville være meget synd hvis den
blev som nogle andre grupper jeg følger med i, der "sviner" man desværre
hinanden til istedet for at argumentere.

God jul til alle fra mig.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-12-03 00:39

> [...]
> meget synd hvis den blev som nogle andre grupper jeg følger med i,
> der "sviner" man desværre hinanden til istedet for at argumentere.

Jeg synes faktisk, der er en behagelig tone herinde og de fleste folk gør
opmærksom på, når de siger noget for sjov, så man ikke føler sig stødt.
Selvfølgelig kan man læse nogle små ufine ytringer en gang imellem, men slet
ikke i samme grad som i andre grupper.

Jeg vil også selv forsøge at finde på nogle gode konstruktive indlæg, men
siden jeg har en GS'er har jeg jo ingen mekaniske problemer, så jeg må finde
på noget andet

> God jul til alle fra mig.

Også fra mig
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-12-03 00:52

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> blev som nogle andre grupper jeg følger med i, der "sviner" man desværre
> hinanden til istedet for at argumentere.

"Film at 11", som amerikanerne siger. På godt dansk: intet nyt under
solen. Newsgrupper gennemgår forskellige faser, og det gør dem som
læser/poster på news også.

Kai
--
Oldermand på dfm, og aktiv-newser i ~10 år.

Fra : cykellapper

Dato : 19-12-03 00:49

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
er
> blevet en tand mere grove og "ubarmhjertige", samtidig med at der postet

Som forholdsvis ny "lurer", må jeg til DFM's ros sige, at tonen herinde er
langt mere positiv og venlig, end i så mange andre NG's. Her kan man bidrage
med sin holdning, uden øjeblikkeligt at blive svinet til af folk, der ikke
er enige, og som sidste argument påtaler ens (eens? éns?) stavefejl.

Det er efterhånden unikt på internettet generelt!!

Jeg tænker ofte på, hvad der ville ske, hvis min "gamle" mor blev
introduceret til usenet og skrev et indlæg, der kunne skabe debat. Jeg tror,
hun ville begynde at tude, så snart folk begyndte at svine hende hensynsløst
til.

At en tråd fiser ud af en mere eller mindre seriøs tangent, synes jeg ikke
gør noget her, for det er 80% hyggeligt fis og ballade, og jeg nyder det!!
Der er langt imellem de store personlige skænderier.

> Jeg kunne godt frygte at den store seriøsitet og omgængelige tone på dfm
med
> tiden kunne forsvinde :-/

Bare tag den med ro! Motorcyklister er vant til at mødes IRL og
tale/diskutere med andre motorcyklister i klubber og til træf. Man ser da
aldrig, at folk begynder at skændes eller slås til træf, vel?

Preben
(Cykellapper)
- der reklamerer voldsomt for DFM ved enhver given lejlighed.

Fra : TheHobbit

Dato : 19-12-03 11:31

Wheeler wrote:
> [snip]
> Jeg kunne godt frygte at den store seriøsitet og omgængelige tone på
> dfm med tiden kunne forsvinde :-/
>
> Bernhard Wheeler

Tror du ikke bare folk er rastløse over ikke at kunne komme ud og køre - og
så laver lidt spas istedet?? Grunden til den faldende seriøsitet kunne også
være fordi der ikke er så mange relevante spørgsmål nu når en stor %-del at
alle maskiner er pakket væk.

Det er da sjældent der er nogen der bliver svinet - uden at der bliver gjort
kraftigt opmærksom på at det kun er for sjov.

Jeg synes da det er positivt at så mange MC-interesserede stadig holder
gruppen i live selvom det måske ikke er så seriøst her i en tid hvor de
fleste er (midlertidigt) konverteret til bilisme.

Stephan - DT, GS, CBR

> Ps. God hjul
Lige måde!

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-12-03 21:58

On Thu, 18 Dec 2003 21:20:08 +0100, "Wheeler" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:

Hej Bernhard.

>Dette er ikke en (jule-)trold....

Hø Hø, men små trolde har det med at hoppe ud af æsken på de mest
ubelejligede tidspunkter

> [...]
>langt mere useriøst - ikke kun 6-relateret (typisk af personer med et
>alias, man alene har oprettet til brug for netop denne kedelige "entré" ?

Jeg kan godt følge dig.
At man kan gemme sig under et pseudonym, og dermed optræde mere eller
mindre anonymt, gavner ikke det at lægge en naturlig dæmper på
sproget.

MEN, det er nu ikke min opfattelse at tonen i DFM har ændret sig, og
jeg betragter den stadig som meget sober - specielt sammenlignet med
andre NG.
Det at de fleste har valgt at være særdeles legitime lægger en
naturlig dæmper på det værste, og det finder jeg særdeles velkommen.

>Jeg kunne godt frygte at den store seriøsitet og omgængelige tone på dfm med
>tiden kunne forsvinde :-/

Det tror jeg ikke du skal frygte.
Igen, sammenlignet med andre NG, har DFM noget at være stolt af,
specielt når det gælder omgangstonen.
Man skulle formode at MC rødderne ville være det værste der findes,
det er på ingen måde tilfældet, tværdimod.
Det er klart, at der af og til dukker nogle op der har deltaget i
andre NG (Mudderkastning.dk) der prøver at fortsætte tonen fra andre
NG i dette forum.
Det kan man kun beklage, men så længe der er så meget selvjustits i
DFM at ingen lader sig "rive med" går det i sig selv igen.
Det bedste man kan gøre ved eventuelle udbrud under bæltestedet er at
tie det ihjel.
Efter devisen - no comments.

>Og ja, mit indlæg er både OT og helt bevist skrevet uden konkrete
>henvisninger..

Netop - no comments.

Da jeg for 5 år siden gjorde min entre i DFM var det med nogen bæven.
Min største, og mest positive, overraskelse var netop omgangsformen.
Det har bevirket at jeg er blevet hængende siden - nogle gange mere
aktivt skrivende end andre, men stadig daglig læser i gruppen.
OK, det er sket at Armand har placeret en fod i min bag når der er
noget jeg har overset, hvor Oraklet mener jeg skal give mit besyv med,
men det tager jeg positivt.
Med mindre noget ændrer sig dramatisk er jeg vel også at finde her
fremover

Glædelig jul til alle, og tak for en god NG i året der gik.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 19-12-03 22:14

Det er ved at blive vinter, der er ikke så meget relevat som ellers...?
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.frac.dk

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-12-03 01:27

> [...]
> langt mere useriøst - ikke kun 6-relateret (typisk af personer med et
> alias, man alene har oprettet til brug for netop denne kedelige "entré" ?

Jeg læste en us-cbr tråd i omtrent tre år før jeg opdagede dk.fritid.mc, og
der var der langt mere ævl og kævl (især våben, olie og dæk blev
diskuteret...). Tråden overlevede dog glimrende, og det gør denne
nyhedsgruppe nok også... emnet er jo relevant nok.

God jul...

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-12-03 09:19

....jeg har læst med hérinde en 3 års tid - samtidig med, at jeg har
abboneret på andre grupper...

....jeg har i dén periode bl.a. fulgt med i dk.fritid.bil hver eneste
dag, hvor jeg synes, at tonen er blevet skærpet - div. mennesker har
ønsket gruppen opdelt i en snik-snak og en teknik-gruppe - og mange
indlæg, der ikke beskæftigede sig med biler og teknik har fået
fingeren...

....det har derfor tit været som at komme ud af en skjorte der strammer
at læse med hér...

....thums up hérfra!
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-12-03 10:41

Jeg synes ikke det har været så slemt, men jeg tror at fordi nogen kender
hinanden godt, så bliver der tit skrevet noget ironisk, sarkastisk eller
lign.

dk.fritid.bil er for mig også et skræmme eksempel, der synes jeg tonen ofte
er hård. Men måske det er fordi jeg ikke kender de forskellige godt nok....

Jeg mener at jeg startede her, omkring sidst i 1997 / starten af 1998. Og er
klart den gruppe jeg har været mest aktiv i, og er stadig glad for at være
her

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-12-03 10:45

Jeg fandt lige for sjov en af mine første indlæg.

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&frame=right&th=9eef2f9a8fa
0c73d&seekm=6a0bft%24esq%241%40news.cybercity.dk#link1

Der er sket en del siden
Jeg har i hvert fald fundet nogen at køre med

Sjov læsning i dag.... (måske kun for mig, men her får i den)