Hjelm-holder, findes det?
Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-12-03 11:12

Davs.

Jeg ville lige høre om nogen kender noget til en dims man kan montere på sin
mc, sådan at man lige kan låse sin hjelm fast der, når man parkerer? Jeg ved
godt, at man selvfølgelig kan købe en topboks, men den synes jeg ikke lige
jeg vil putte på min gsx-r400.... (den er jo vildt praktisk, men ser ikke
for køn ud)
Jeg kunne forestille mig at man måske kunne få noget til at montere på
bagsædet (som jeg jo alligevel ikke har), som man bare kunne klikke hjelmen
ned i og låse, eller noget i den stil? (som stort set ikke kan ses når
hjelmen ikke er der)

Findes det, eller må jeg bare leve med at slæbe rundt på hjelmen?

Hygge...
Daniel

Fra : anders majland

Dato : 16-12-03 11:28

> Findes det, eller må jeg bare leve med at slæbe rundt på hjelmen?

Hvad med en en tynd wirelås ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-12-03 12:25

"anders majland" wrote in message news:brmono$bjs$1@sunsite.dk...
> Hvad med en en tynd wirelås ?

Det har jeg også overvejet, men så er der jo problemet med, at hvis folk
lige skubber til hjelmen så falder den måske ned. Man kunne så også lægge
den på jorden, men så bliver den måske beskidt osv... Men en wirelås bliver
måske også løsningen hvis ikke jeg finder andet...

Hygge...
Daniel

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-12-03 13:03

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in message

> [...]
bliver
> måske også løsningen hvis ikke jeg finder andet...

Hej Daniel.

Jeg har selv flere gange brugt en cykel-wirelås til at låse min klaphat fast
på K75'eren med og hængt hjelmen i låsen fra start af, således at hjelmen
ikke kan skubbes længere ned.
Dvs. hjelmen hænger på siden af mc'en. Der er ingen problemer i det, og så
behøver man ikke slæbe rundt på hjelmen.
Den hvide hjelm ser stadig pæn ud, det ville den jo nok ikke ville have
gjort hvis den var blevet raget ned fra mc'en, eller var blevet sparket til,
hvis den havde ligget på jorden, og der er ikke ridser efter hjelmen på
mc'en, da hjelmpolstringen jo går længere ned end kanten på hjelmen, og
derfor ikke kommer i kontakt med metallet, og så er der ingen der bare lige
render med hjelmen.
Køb evt. en kort tynd wirelås og hæng hjelmen fra metalbøjlen bag på mc'en,
så kommer den ikke i karambolage med noget, og du undgår for meget dingleri.
Ellers kan et par solide gamle Krauser-sidetasker anbefales, der er plads
til lidt af hvert på - og i - sådanne tasker, deriblandt en hjelm.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-12-03 13:40

"Aragorn Elessar" wrote in message
> Køb evt. en kort tynd wirelås og hæng hjelmen fra metalbøjlen bag på
mc'en,
> så kommer den ikke i karambolage med noget, og du undgår for meget
dingleri.

Jep, det bliver nok også det... Jeg må ønske mig en i julegave.

> Ellers kan et par solide gamle Krauser-sidetasker anbefales, der er plads
> til lidt af hvert på - og i - sådanne tasker, deriblandt en hjelm.

Kunne også være.... hmm.... tror dog ikke lige et par sidetasker passer til
min mc...

Hygge...
Daniel

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-12-03 15:35

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjelmen ikke er der)
>
> Findes det, eller må jeg bare leve med at slæbe rundt på hjelmen?

Er det SP versionen du har ??? (1 sæde) eller den normale med 2 sæder

Den normale Gk73a har en lille lås sammen med nøglemekanismen til bagsædet
der kan man sætte stroppen fast og man kan efterlade hjelmen hængende ned af
siden.

mvh Tommy Fer

Fra : Boye Wildt

Dato : 16-12-03 15:47

Hejsa.
På Virago 535, 750, 1100 er der hjelmholder. Måske kan udformningen give
inspiration.
Mvh
Boye Wildt

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-12-03 16:01

"Boye Wildt" wrote in message
> På Virago 535, 750, 1100 er der hjelmholder. Måske kan udformningen give
> inspiration.

Ok. Jeg må se om jeg kan finde nogle billeder af dem...

Hygge...
Daniel

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-12-03 16:00

"Tommy Fer" wrote in message news:brn56m$1v9j$1@news.cybercity.dk...
> Er det SP versionen du har ??? (1 sæde) eller den normale med 2 sæder

Egotripper-modellen.... (1 sæde)

> [...]
> der kan man sætte stroppen fast og man kan efterlade hjelmen hængende ned

Det tror jeg ikke min har... Den har et lille to-delt rum under det
manglende sæde, hvor der lige præcis kan ligge 2 skivebremselåse... Men jeg
kan da eksperimentere med om låsen dertil kan lukkes om stroppen (tvivler
dog).

Hygge...
Daniel

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 16-12-03 15:51

> [...]

> ses når hjelmen ikke er der)
>
> Findes det, eller må jeg bare leve med at slæbe rundt på hjelmen?

Er du ikke bange for at der er nogen der putter noget i hjelmen: ispapir,
hotdog-papir, snotpapir, spytklatter og deslige?

--
Mvh. Simon H. Pedersen
GSX 600 F

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-12-03 16:06

"Simon H. Pedersen" wrote in message
> Er du ikke bange for at der er nogen der putter noget i hjelmen: ispapir,
> hotdog-papir, snotpapir, spytklatter og deslige?

Tjoe... Nu plejer jeg godt nok ikke at holde sådan nogle steder, men tanken
har da strejfet mig. Det var egentlig også derfor jeg tænkte, at der måske
var en slags holder, hvori hjelmen kunne stå opret, sådan at man ikke lige
kunne putte noget i den... Men er det ikke de færreste der har været ude for
det? Jeg ser da mange, mest knallerter, hvor hjelmen bare ligger løst ved
siden af, og får lov til at blive liggende uberørt.....

Hygge...
Daniel

Fra : Ped

Dato : 16-12-03 20:35

Daniel Alstrup wrote:
> [...]
><snip>
> Findes det, eller må jeg bare leve med at slæbe rundt på hjelmen?

http://home20.inet.tele.dk/pedmail/gpz_mod1.htm

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-12-03 21:17

"Ped" wrote in message news:3FDF5E75.4090706@tdcadsl.dk...
> http://home20.inet.tele.dk/pedmail/gpz_mod1.htm

Hey! Det ser da genialt ud! Hvilken cykel kommer den fra? Og måske bedre:
Hvor pokker kan man få fat i en sådan?

Hygge...
Daniel

Fra : Ped

Dato : 17-12-03 20:22

Daniel Alstrup wrote:

> Hey! Det ser da genialt ud! Hvilken cykel kommer den fra? Og måske bedre:
> Hvor pokker kan man få fat i en sådan?

Den kommer såmænd fra en ophugget GSX750ES - samme model som den jeg
havde før GPZ'en, så derfor vidste jeg at den var egnet. Det betyder
selvfølgelig, at jeg er nødt til at have en ekstra nøgle i mit
nøgleknippe specielt til den, men hvad... Nu er det naturligvis også
heldigt, at der på GPZ'ens styr er et bolthul, der lige præcist passer.
Aner ikke hvad det ellers skulle have været brugt til.

Den er købt hos en af de huggere, der af og til annoncerer i Touring
Nyt: Ove Knudsen, tlf. 7534 7242. Men han tager ved, når han kan mærke
at der er et eller andet man VIL have. Så vidt jeg husker gav jeg 250 kr.

Eneste ulempe er, at der kan komme mærker på tanken, fordi hjelmen
faktisk ligger på den. Det har jeg løst ved at klæbe en "pad" på ovenfor
tankdækslet, der hvor hjelmen rører. Det ser ok ud.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Armand

Dato : 17-12-03 23:42

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ................ Nu er det naturligvis også
> heldigt, at der på GPZ'ens styr er et bolthul, der lige præcist passer.
> Aner ikke hvad det ellers skulle have været brugt til.

Reminiscens fra de kåbeløse dage hvor pågældende kontaktsæt og greb allerede
var i produktion: Det er hullet til spejlet

--
Armand.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 18-12-03 00:15

"Ped" wrote in message news:3FE0ACD4.1060505@tdcadsl.dk...
> Den er købt hos en af de huggere, der af og til annoncerer i Touring
> Nyt: Ove Knudsen, tlf. 7534 7242. Men han tager ved, når han kan mærke
> at der er et eller andet man VIL have. Så vidt jeg husker gav jeg 250 kr.

Ok tak, jeg kigger på det....

Hygge...
Daniel

Fra : Armand

Dato : 16-12-03 21:57

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> http://home20.inet.tele.dk/pedmail/gpz_mod1.htm

Konstruktivt!

Jeg har på et tidspunkt haft en dertil beregnet og billig wire med et øje i
hver ende. Brugen var at man lavede en "lasso-slynge" igennem sin hjelm og
efterfølgende forankrede de løse endes øje til en given krog under det
oplåste sæde, hvorefter at sædet lukkedes - Specielt til brug sammen med
tasker, hvorpå hjelmen kunne ligge, var dén praktisk!
P.t. har jeg til formålet en T. Hansen -wirelås til 35,- incl. holder
siddende på Lillefrøens bagfodhviler-holder!

--
Armand.

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-12-03 21:29

> Jeg ville lige høre om nogen kender noget til en dims man kan montere på
sin
> mc, sådan at man lige kan låse sin hjelm fast der, når man parkerer....

Hej

På min Geely scooter er der standard vedlagt en kort 5mm stålwire med
plasticovertræk og et øje i hver ende.

Denne er beregnet til at sætte omkring hjelmen fast i, og låse wiren fast i
låsetøjet til sædet.
Det virker, og wiren er så kort, at hjelmen umuligt kan falde ned.

Sådan een må du kunne lave selv.

Hilsen
Kim Olsen
Geely Boss 150, 2003
DKW RT125/2, 1953

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-12-03 21:40

"Kim Olsen" wrote in message
> Denne er beregnet til at sætte omkring hjelmen fast i, og låse wiren fast
> låsetøjet til sædet.
> Det virker, og wiren er så kort, at hjelmen umuligt kan falde ned.

Lyder smart nok, problemet er bare at jeg slet ikke har nogen lås i sædet!
Min cykel er med monosæde, og bagved er blot et lille rum med en "lem"... og
ikke noget at låse noget fast i ...
Men jeg kan se, at jeg nok må have gang i noget med en stålwire, eller også
den hjelmholder Ped nævner.

Hygge...
Daniel