Hvilken hjelm??
Fra : Anders Jensen

Dato : 16-12-03 10:43

Nu er familien træt af at se på min gamle hjelm ( Shark XRR Instinct ).
Ganske forståeligt. Den ligner l... Fyldt med gaffa fordi sen er det argeste
skidt med hensyn til holdbarhed. Skruerne er af plastic og så siger jeg ikke
mere!!!

Men men men, jeg skal jo ha' mig en ny. Jeg vil gerne ha' en opklappelig
model og lige nu står valget mellem 2 modeler.

BMW System 4, eller Schuberth Concept. Jeg er godt klar over at de bliver
lavet på samme fabrik men hvad er folks erfaringer med dem??

Har luret at Schuberth har visir indbygget.

Og hvor køber man dem??

Et eller andet tyder på at BMW ikke fås så mange steder.

Og læser man anmeldelser på DNCN er folk glade for Schuberth ( men der er
ikke nogle for System 4 ) ( kunne spørge en mc-betjent )

MVH Anders AREA51 der lister sig rundt lige for tiden

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-12-03 10:52

Prøv dem og så kender du sikkert svaret. Tag den som sidder bedst.
Personligt ville jeg vælge Schubert.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men Franz Kroon i Århus har Schubert.
Der var en test i Bike for et par år siden af BMW-hjelmen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 16-12-03 11:22

"Anders Jensen" <lillekatjensenhund@grisemail.tele.dk> wrote in message

SNIP
> [...]
> ikke nogle for System 4 ) ( kunne spørge en mc-betjent )
>
> MVH Anders AREA51 der lister sig rundt lige for tiden

Hej Anders,

Læs min fornyligt til DMCN leverede anmeldelse af min nuværende Shoei X-Ceed
II , hvor jeg også omtaler mine to tidligere BMW System 4 hjelme.

Schubert har jeg ikke kørt med, men jeg har i KBH-området set og prøvet den
hos Aagesen Motorcykler - www.aagesen.dk

I KBH-området kan du købe Bimmer-hatten hos bl.a. BMW Service i Rødovre,
vistnok på Damhus Boulevard 55 og hos bil-og mc-bimmerforhandleren Jan
Nygaard A/S, Englandsvej 51, 2300 København S, Tel: 32 59 46 11.

Carsten
BMW K1200 RS (vinterhi)
Suzuki DR 250 S(altracer)

Fra : brobaek

Dato : 16-12-03 11:49

"Anders Jensen" <lillekatjensenhund@grisemail.tele.dk> wrote in message
[SNIP]

Vi købte vores schubert hos Louis.de (i selve butikken) og er meget
tilfredse. Men kør dig en tur med den før du køber - vindstrømmen ved lige
præcis din model kan gøre, at en af de to hjelme er markant mere "stille"
end den anden. Der er altså en del støj ved en klap-hjelm, og jeg tror nok
jeg selv næste gange vælger en integral-hjelm af den grund

Solvisiret - som alle skriver... Genialt! Det er simpelthen for fedt, at når
solen titter frem drejer man det lige ned let med højre hånd mens man kører.

Evt. kan du overveje Shoei Synctrontec II, som er lidt dyrere men har de to
fordele at den efter sigende er bedre lyddæmpet samt er godkent som
integralhjelm, dvs. kæbeparitet har samme kraftighed som en integralhjelm
(hvor de øvriges kæbeparti ikke yder samme sikkkerhed).

Hvis du ikke skal køre her i vinter så tjek løbende louis.de og andre
internet-butikker. De får dem ofte på tilbud - vi købte vores Schubert til
lidt over 2.000 kr. på tilbud.

Mvh
Martin

Fra : Grunnet

Dato : 16-12-03 17:39

brobaek skrev:
> [...]
> tilfredse. Men kør dig en tur med den før du køber - vindstrømmen ved
> lige præcis din model kan gøre, at en af de to hjelme er markant mere

Helt enig - kør en tur med hjelmen på før du køber, ligemeget hvilken du vil
købe.
Jeg har været den "ulykkelige" ejer af en schubert concept - Utrolig dejlig
hjelm, men jeg kunne ikke holde ud at køre med den, da fartvinden omkring
mit høje kåbeglas lige præcis ramte øverste halvdel af hjælmen og gav
kraftige vibrationer i hjælmen, hvilket forplantede sig til mine briller.
Prøvede den på en MC uden kåbe, og her var der ingen problemer med
vibrationer.

--
Hilsen Steen - der satte 700 kr. til for at køre max. 100 km. med en
Schubert Concept

---

Fra : Anders Thorup

Dato : 16-12-03 14:43

Anders Jensen wrote:
<SNIP klaphjelme>
Den ultimative klap hjelm, er dog nok Schubert S1, men den er også temmelig
pebret i prisen.
Men den har også føromtalte solvisir.

Jeg kører selv med Concept, og er rimelig godt tilfreds. Støjniveauet er dog
ikke noget at skrive hjem om.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-12-03 16:00

"Anders Jensen" <lillekatjensenhund@grisemail.tele.dk> wrote in message
-sakse-
> [...]
>
> BMW System 4, eller Schuberth Concept. Jeg er godt klar over at de bliver
> lavet på samme fabrik men hvad er folks erfaringer med dem??
-snippe-
> MVH Anders AREA51 der lister sig rundt lige for tiden

Hej Anders.

Som tidligere foreslået i tråden: Prøv dem hver især, og tag den der passer
allerbedst. Det er det vigtigste.

Jeg er selv godt tilfreds med min BMW System 4, pasform, brugervenlighed
osv. er i top, og der findes en del tilbehør, således at man faktisk kan
lave sig den hjelm man vil have.
Tag evt. et kig på <http://www.bmwmc.dk/images/Systemhjelm_4/page_01.htm>,
der kan du se hvad der findes af tilbehør til 'klaphatten'.
Men derfor er det jo ikke sikkert at den model passer dig, så: Prøv den.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Richard

Dato : 16-12-03 17:01

Anders Jensen wrote:

> BMW System 4, eller Schuberth Concept. Jeg er godt klar over at de bliver
> lavet på samme fabrik men hvad er folks erfaringer med dem??

Nu hvor de andre fornuftig nok har lokket dig ud at prøve hjelmene,
burde du også prøve X-lite's flip-lid X-1001 (måske hedder den X-1002 i
dag). Gik efter de samme hjelme som du forrige år og fandt bedst komfort
og finish i X-lite'en, der lå lige under 3 kkr dengang. Men endte med
BMW Sys 4 Evo, der var den eneste, jeg kunne passe. Håber dit
hovedegiver dig større udvalg af hjelme at vælge mellem

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-12-03 17:36

Anders Jensen wrote:

> BMW System 4, eller Schuberth Concept. Jeg er godt klar over at de
> bliver lavet på samme fabrik men hvad er folks erfaringer med dem??
>
> Har luret at Schuberth har visir indbygget.

Hej Anders.

Har du overvejet Caberg Justissimo, den har også indbygget sol brille, og så
kan den købes for ca. 1800,-

http://www.caberg-helmets.dk/justissimo.htm

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : ls

Dato : 24-12-03 11:47

Jeg har haft Schuberths Concept hjelm i 1 år nu, og er rigtig godt tilfreds
med den. Specielt er den indbyggede solbrille kanon!
Pas på med at købe en for stor hjelm, da den har det med at "sætte sig" et
helt nummer.
God jul!

Mvh. Lars.
K1100RS