Thailand ?
Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 19-04-01 11:52

Vi er en familie på 3 personer,
der påtænker at tage 14 dage til Thailand i september.
Hvor i Thailand skal vi vælge at holde ferie?
Hvad skal vi se ?
(Det skal helst være ren afslapning, dog er vi åbne for
1 - 2 udflugter.
Er der nogen i gruppen, der har erfaringer derfra?

Venlig Hilsen
ack@privat.dk

Fra : \"Ulf Skov Nielsen /~

Dato : 19-04-01 12:26

Vi er en familie på 4 - 2 børn på henholdsvis 9 og 12 år - som lige er
kommet hjem fra en rejse til bl.a. Thailand.

Med forbehold for vejret - som jeg ikke kender noget til på det tidspunkt
af året - vil jeg anbefale at i tager syd på. De største snorkle-, dase-
og badeferieoplevelser fik vi på øerne Koh Bulon Leh og Koh Lipe. Specielt
den sidste ø, som ligger i en marie-naturpark, er endnu ikke opdaget af
masseturismen. Øen er en bounty-ø og rundt omkring ligger de smukkeste
naturoplevelser og venter over og under havoverfladen - eneste ulempe er,
at det ligge meget langt ude (5-6 timers sejlads) og meget langt mod syd
(next stop Malaysia).

Bangkok er en stor oplevelse, men også varm - så overdriv ikke - for
børnenes skyld. Få et hotelværelse med aircon.

God tur

/ulf

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-04-01 08:01

http://www.rejsebeskrivelser.dk/
http://www.tfb.co.th/index.html?/cgiehg2.nsf/exchange?openagent
http://www.geocities.com/TheTropics/Beach/3616/
http://www.bangkokbob.net/
http://www.cnn.com/WEATHER/as/Thailand/KoSamuiVT21.html
http://www.geocities.com/TheTropics/Beach/3616/
http://www.chopsticks.net/stickman/
God tur
MvH Steen

Knud Erik Mortensen <ack@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bmg10$eav$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 22-04-01 08:29

Tak for svarene, nu vil vi granske dem nærmere.

Med tastet hilsen

ack@privat.dk

Fra : Lotte Nygaard

Dato : 07-05-01 13:09

Hej Knud Erik!

Vi var i Thailand sidste år fra midten af august til omkring den 9. eller
10. september.
Det var en utrolig dejlig ferie. Det var tidspunktet for regntiden - som
slutter til oktober - men den mærkede vi ikke meget til - kun nogle enkelte
dage - midt på dagen i et par minutter.

Vi boede først et par dage i Bankok - det var da OK, men næste gang vil jeg
ikke spilde mine penge på det, men så tage direkte til mit bestemmelses
sted.

Vi boede i Hua Hin - en utrolig dejlig by, hvor vi boede på et hotel ca. 1
km. udenfor byen - Royal Garden Resort. Der var bl.a. en familie med med 5
børn ialt - og de sagde at de ville tage dertil igen - lige som os.

Royal Garden Resort er næsten lige blevet ombygget, så de har en lille
børnepool - og omgivelserne er lækre - lige ud til vandet - og selvfølgelig
også med deres egen swimmingpool.
Vi rejste med Alle tiders rejser - og det har mange gode ideer til
udflugter - såsom til det flydende marked, en trekking tur, en del
arrangementer med spisning om aftenen og dagen - man kunne selv bestemme,
hvor meget man ville være med til.

Vi kan klart anbefale at tage til Hua Hin - selvom vi ikke har børn - så vil
vi stadig overveje at tage dertil igen - også når/hvis vi får børn.

Hej fra Lotte

Fra : steinar lied

Dato : 07-05-01 14:02

Lotte Nygaard wrote:

> [...]

> Vi kan klart anbefale at tage til Hua Hin - selvom vi ikke har børn - så vil
> vi stadig overveje at tage dertil igen - også når/hvis vi får børn.

Hei
Er enig med at Royal Garden Resort er et meget bra Hotel men når jeg skal til
Thailand igjen vil jeg ikke reise til HuaHin desverre. Jeg vil dra til Krabi og
gjerne lenger sydover, der er det meget hyggeligere og ikke så turistifisert som
i Hua Hin. Vannet på denne siden av Thailand er også mye klarere enn på Hua Hin
siden
Uansett hvor går i HuaHin så hører man skandinavisk og tysk, og det er ikke
spesielt spennende spør du meg.b Sist jeg var i byen var i forrige måned.

Når vi er i Thailand pleier vi alltid å ta en rundreise i landet, for å oppleve
den thailandske kulturen, som er så mye mer enn badebyene ved kysten. Da reiser
vi alltid til NongKhai distriktet i Nord-Øst og til Chiangmai i Nord . ferien
avsluttes ved sjøen i Syd.

Vennlig hilsen
Steinar Lied
Norge.

Fra : Steen T.Christensen

Dato : 07-05-01 19:25

Hej med Jer !

Jeg kan se at I har været i Thailand, vi skal derned til nytår,
så jeg vil spørge om man skal vaccineres, og hvis man skal, hvad
skal man så vaccineres for.

med venlig hilsen

Steen T.Christensen
steinar lied" <safety@mobilpost.com> skrev i en meddelelse