polering
Fra : Benny Thomsen

Dato : 15-12-03 19:12

jeg skal have poleret noget alu og har tænkt mig at købe en skive + noget
polervoks til bænksliberen.

Efter en tur hos de normale værktøjs pushere - som ikke har det, håber jeg
at en eller anden her i ng ved hvor det kan erhverves.

Hilsen Benny

Fra : brian/hon 750

Dato : 15-12-03 19:24

Prøv at kigge her
/www.sayjes.dk/tools.html
Fint sæt tol fornuftige penge
--
MVH Brian /hon750
fjern" FJERN" i mail adresse

Fra : Henrik

Dato : 15-12-03 19:27

"Benny Thomsen" <noname@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Efter en tur hos de normale værktøjs pushere - som ikke har det, håber jeg
> at en eller anden her i ng ved hvor det kan erhverves.

http://www.ajengros.dk/shop/

har det under tilbehør > filt skiver

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Brian Lænø

Dato : 15-12-03 19:46

"Benny Thomsen" skrev
> [...]
>
> Efter en tur hos de normale værktøjs pushere - som ikke har det, håber jeg
> at en eller anden her i ng ved hvor det kan erhverves.

www.louis.de har noget.
http://www.louis.de/_509de2a1e65256c23dffcaf22f1ce9340b/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&artnr_gr=10003798&anzeige=all&back_url=%252F_509de2a1e65256c23dffcaf22f1ce9340b%252Fshop%252Fbeihefter_dispatch.php%253FCONTENT%253Dliste%2526COUPON%253D075%2526PAGE%253D6

Men det er nok lidt dyrt hvis man ikke skal have andet (+50 kr. i porto).

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Hekto

Dato : 15-12-03 20:13

In article <3fddf971$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Benny
Thomsen says...
> [...]
>
> Efter en tur hos de normale værktøjs pushere - som ikke har det, håber jeg
> at en eller anden her i ng ved hvor det kan erhverves.

Ja, Louis har også noget; men .....!!!!!
Vær opmærksom på svineriet!!!! Når du er færdig, og alt er blankt, vil
du opdage at resten af værkstedet er SORT og fuld af 'fnuller'!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-12-03 20:15

On Mon, 15 Dec 2003 19:12:18 +0100, "Benny Thomsen" <noname@nospam.dk>
wrote:

Hej Benny.

>jeg skal have poleret noget alu og har tænkt mig at købe en skive + noget
>polervoks til bænksliberen.

Ikke for at skræmme dig men:
Det sviner noget så skrækkeligt (Lises kommentar: Du ligner Al
Johnsson - Du er lige så sort i hovedet).
Jeg har bestemt at netop polering har jeg foretaget mig i mit eget
værksted for sidste gang.
OK, hvis jeg kan låne naboens værksted og han gør rent bagefter,så er
det OK men en gang polering

>Efter en tur hos de normale værktøjs pushere - som ikke har det, håber jeg
>at en eller anden her i ng ved hvor det kan erhverves.

Carl Rasmussen i Herlev (bag McDonalds) har de rigtige grejer.
Forskellige størrelser i skiver og forskellige gradueringer i
polervoks.
Alt til den rigtige pris.
Husk at lægge prisen på rengøringsmidler oveni

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 16-12-03 14:12

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> wrote in message
> [...]
> polervoks.
> Alt til den rigtige pris.
> Husk at lægge prisen på rengøringsmidler oveni

Jeg har egentlig også svoret en dyr ed som Steen..

Men jeg vil nu alligevel prøve en gang til. Denne gang ude i brændeskuret !

mvh
Bent Erik

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-12-03 23:11

On Tue, 16 Dec 2003 14:12:22 +0100, "Bent Erik Thomsen"
<bmw-h@poet.dk> wrote:

Hej Bent Erik.

>Jeg har egentlig også svoret en dyr ed som Steen..
>
>Men jeg vil nu alligevel prøve en gang til. Denne gang ude i brændeskuret !

Husk at tage handsker på når du efterfølgende skal hente brænde

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 20-12-03 00:33

Steen Gruby wrote:
> [...]
> <bmw-h@poet.dk> wrote:
>
> Hej Bent Erik.

> Husk at tage handsker på når du efterfølgende skal hente brænde

Jeg kan meddele at det ikke sviner nær så meget at polere rustfrit stål som
aluminium... ?!?

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1987 BMW K100RS
1992 Golf TD(i)

Fra : Armand

Dato : 20-12-03 12:03

"Bent Erik Thomsen" <use_address_in_signature@poet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan meddele at det ikke sviner nær så meget at polere rustfrit stål
som
> aluminium... ?!?

Fordi rustfrit stål nærmere bliver slebet af kombinationen voks/slibemiddel
og stivere børster, i modsætning til de bløde polér-rondeller der er
fremstillet
af en stak runde stof-lapper!

--
Armand.

Fra : Finn Andersen

Dato : 15-12-03 21:25

> [...]
>
> Efter en tur hos de normale værktøjs pushere - som ikke har det, håber jeg
> at en eller anden her i ng ved hvor det kan erhverves.

Jeg købte et sæt polerskiver til bænkslibern samt voks i det lokale
byggemarkede til ca. 100 kr, det virker udmærket.

Mvh Finn XV750

Fra : Benny Thomsen

Dato : 15-12-03 21:36

Takker for hjælpen, jeg er ved godt mod nu.
har forresten set et værksted engang hvor der blev poleret og har af samme
grund flyttet bænksliberen ud bag garagen

hilsen Benny

Fra : Armand

Dato : 16-12-03 21:54

> Takker for hjælpen, jeg er ved godt mod nu.
> har forresten set et værksted engang hvor der blev poleret og har af samme
> grund flyttet bænksliberen ud bag garagen

Og så er der kun de praktiske råd tilbage:
Man skal være opmærksom på hele tiden at lade rondellen "piske" ud over de
skarpe kanter på emnet - Ellers griber den pludselig fat når man nærmer sig
kanten, og det koster altså skrammer når sagerne flåes ud af hænderne på en
=

Er det en almindelig lille bænksliber kan man komme ud for at man ikke kan
komme til at vende og dreje emnet efter forgodtbefindende, og rigtige
polerbænke har da også mindst en ½ meter lang spindel som rondellen sidder
på enden af.
Man kan finde rondeller til brug i boremaskiner og en sådan kombinaton kan
med henblik på ovennævnte problematik virke ideel til jobbet; men
boremaskiners lejring ved borepatronen er primært et trykleje der skal
optage presset på langs af værktøjet når man trykker et bor mod emnet.
"Sidelæns" brug af en poler-rondel lægger en hel anden belastning i forenden
af boremaskinen, og dét kan brænde boremaskinen af. Ergo: At bruge sin
forhåndenværende hobby-boremaskine kan være en dum ide, hvor let det end kan
virke!!

--
Armand.