Burde det være så svær???
Fra : Mikael Skaaning Søre~

Dato : 14-12-03 23:06

Har haft min MC til salg både i marked.privat.motorcykel og i dba.dk flere
gange - men uden held! Der er tale om en suzuki gsx-r 250 - billederne
ligger her www.avendelbo.dk/gsxr - har fået en enkelt, useriøs,
henvendelse.. hvad burde man tage for en sådan MC?? den er indreg i 1990 og
har kun kørt 45.000, den fejler intet, kører faktisk rigtigt godt..
mvh
mikael

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 23:08

"Mikael Skaaning Sørensen" <FJERNmikaelssFJERN@stofanetFJERN.dk.FJERN>
wrote in message news:3fdcdeab$0$25832$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
1990 og
> har kun kørt 45.000, den fejler intet, kører faktisk rigtigt godt..

ej ej ej, det er den dårligste kamuflage i mit liv

Kenneth S

Fra : Mads Stetter

Dato : 14-12-03 23:21

Mikael Skaaning Sørensen wrote:

> CENSUR af Salgsannonce i DFM
>
> mvh
> mikael

Tror det er årstiden der er imod dig... desværre! :-/

MVH Mads Stetter

Fra : Hekto

Dato : 14-12-03 23:36

In article <3fdce252$0$69989$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Mads
Stetter says...
> Tror det er årstiden der er imod dig... desværre! :-/

Hvis prisen er rigtig, er den væk med det samme ... uanset årstiden.
Prisen kan så godt have noget med årstiden at gøre, ligesom standen
også betyder en del.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : m0rt3n

Dato : 15-12-03 00:07

Det er jo en skjult reklame!

Men mon ikke du skal fjerne de billeder der viser fejlene? Dem kan du altid
snakke om når en interesseret køber viser sig.

Men ellers er det også min oplevelse, at det er svært at sælge brugt MC.
Alle fattigrøvene kravler frem fra deres skjulesteder og vil ha' prøveture,
for bagefter at byde 48.000 kr under de 50K man selv har forlangt.

Sidste gang jeg solgte MC privat gik det helt galt. Der kom en hav af aber,
der kun havde ordet "prøvetur" i deres ordforråd. En af den kørte i 45
minutter(!), mens hans far/ chauffør blev tilbage. Så skulle jeg høre på al
faderens pis om gamle dage og dengang der var maskiner til, mens jeg nervøst
skulede i horisonten efter min MC. Nå, men sønnen kom tilbage og var meget
begejstret, men han ville lige tænke over det. Efter 3½ uge ringede han
tilbage og sagde at han ikke var interesseret. Som om jeg ikke havde regnet
det ud... I mellemtiden kom et hav af snyltedyr til min ydmyge bopæl for at
fræse Frederikssund rundt på min MC. Efter godt 2 måneder kom der så en
køber som ikke ville have prøvetur, men til gengæld bød 2.000 over
salgsprisen, fordi den så så flot ud! Jeg sagde top, men siden da har jeg
solgt brugt MC til forhandler eller kørt dem i Frederikssund Havn og hævet
forsikringspræmien, hvis forhandleren ikke var interesseret... Det giver en
del mindre bøvl.

-m0rt3n zrx1100

"Mikael Skaaning Sørensen" <FJERNmikaelssFJERN@stofanetFJERN.dk.FJERN> skrev
i en meddelelse news:3fdcdeab$0$25832$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Mikael Skaaning Søre~

Dato : 15-12-03 00:20

Viser nu bare billederne med fejlene for at være fair, ved hvor sur jeg selv
ville blivem hvis jeg først så dem, når jeg ankom! Problemet er, at jeg skal
ud at rejse i et halvt år, og gerne vil have skudt den af, men lykkedes det
ikk, så må en kaskoforsikring og en havn blive løsningen Og til dem som
tvivler, jeg skrev ikk dette indlæg for at prøve at sælge den, men istedet
fordi, at jeg er meget grøn på området, det er min første MC og har kun haft
den siden september - fik pludselig en ide om, at jeg ville have en MC og
købte så en, og begynde derefter at tage kortet!
Har ikk kørt mere end omkring 1000 km på den.. Lidt surt ikke at kunne komme
af med den, eftersom, den nok ikk blir mere værd indtil jeg kommer hjem igen
til april, og gider ikk køre på den mere, enten skal jeg ingen have igen,
eller også en meget hurtigere...

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-12-03 00:41

> [...]

skudt
> den af, men lykkedes det ikk, så må en kaskoforsikring og en havn

Jeg går ud fra at den smiley betyder at du mener det i sjov - ikke?

--
Tony

Fra : Mikael Skaaning Søre~

Dato : 15-12-03 00:51

Jo, selvfølgelig - det var nu bare fordi, at en anden nævnte det tidligere i
tråden Det gaaas - du kan ta det

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-12-03 08:03

Mikael Skaaning Sørensen wrote:

> Jo, selvfølgelig - det var nu bare fordi, at en anden nævnte det
> tidligere i tråden Det gaaas - du kan ta det

Hehe - jeps. Hvis ikke det havde været gas, så havde det været dårlig
værkstedshumor

--
Tony
Forslået Kilofazer

Fra : Armand

Dato : 15-12-03 01:04

"Mikael Skaaning Sørensen" <FJERNmikaelssFJERN@stofanetFJERN.dk.FJERN> skrev
i en meddelelse news:3fdceff4$0$25834$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
komme
> af med den, eftersom, den nok ikk blir mere værd indtil jeg kommer hjem

Manglende indsigt kan indebære at du:
- Har købt alt for dyrt, og derfor nu føler at skulle forære den væk for at
komme af med den !?
- Ikke er indstillet på at der generelt tabes penge på køb og videresalg !?
- har ladet dig overraske over spændet imellem motorcyklers brugtprisleje
ved påsketid - pre sommerferie (=højsæsonen) hhv. vinteren !?

At slå op i Den Blå Avis er den enkleste mpde at danne sig et indtryk af det
p.t. værende prisleje - Men regn ikke med at nogen motorcykel sælges til
annoncerede pris på denne tid af året!
Hvis du rejser bort, og derved ikke kan varetage en vedvarende annoncering,
er det ikke den værste ide at udsætte salget til april !!

--
Armand.

Fra : Thomas

Dato : 15-12-03 01:33

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message

.. Efter godt 2 måneder kom der så en
> køber som ikke ville have prøvetur, men til gengæld bød 2.000 over
> salgsprisen, fordi den så så flot ud!

Nu har jeg da hørt det med..... Hvem fanden byder mere end den pris den er
udbudt til?? ja undskyld mig!!!

Mvh

Thomas

der heller ikke fik solgt sin Yamaha XS 400 Seca i år, selvom den er med nye
dæk og kører knaldhamrende godt

Fra : m0rt3n

Dato : 15-12-03 07:36

hehe, ja den er altså god nok! Det var godt nok førstegangskøbere og
maskinen VAR flot og den var steget 20% procent i nypris på et år. Men
alligevel en dybt underlig oplevelse som var med til at jeg ikke vil sælge
privat mere. Jeg kan desværre ikke nævne hvilken maskine det var. Jeg har jo
et ry at tage hensyn til... Det er ikke alle maskiner jeg har ejet, som jeg
er lige stolt af. Jeg har jo ikke kørt +1000cc hele min MC-tid...
-m0rt3n zrx1100

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-12-03 09:07

> Har haft min MC til salg både i marked.privat.motorcykel og i dba.dk
> flere gange - men uden held! Der er tale om en suzuki gsx-r 250 -

Hej Mikael

Sætter du den ned under 20.000kr skal den nok blive solgt hurtigt. Prisen
bestemmer det hele.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-12-03 09:30

Alt kan sælges, det er kun et spørgsmål om pris.

Men på denne årstid forventer mange at få kastet MC'er i nakken.

Jeg har lige solgt min fars XJ600, og der var mange der ringede og bød langt
under, og ville købe den ubeset. Flere af dem fortalte de var
"fortovsmekanikere/forhandlere" og ville sælge igen til foråret med
fortjeneste. De regner nok med at finde nogen som skal sælge fordi de er i
økonomiske problemer eller hvad ved jeg....

Men vi havde tid nok, så vi ventede bare på en "rigtig" køber, for prisen
var ikke for høj. Men det tog et par mdr. at sælge den. Det går lidt
hurtigere om foråret...

Men hvis du overhovedet ikke har fået en henvendelse i meget lang tid, kan
det så være prisen der er for høj. Kender ikke niveauet på din model.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 15-12-03 09:34

> [...]
og
> har kun kørt 45.000, den fejler intet, kører faktisk rigtigt godt..

Det er prisen der bestemmer det. Det er en forholdsvis billig MC til
nybegyndere, som ikke har så stor forstand på andet end penge.
Og kigger du dba.dk igennem er der en del til lavere pris end din. Min
vurdering siger mig, at du skal ned på ca 20.000kr for at få den skudt af
i en fart. Det ville nok være den pris, som jeg ville være villig til at
skyde i cyklen, hvis jeg stod og skulle købe.

--
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 17-12-03 18:04

Det var smuk og solrig dag da Mikael Skaaning Sørensen skrev
news:3fdcdeab$0$25832$ba624c82@nntp03.dk.telia.net i
dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> billederne ligger her www.avendelbo.dk/gsxr - har fået en enkelt,
> useriøs, henvendelse.. hvad burde man tage for en sådan MC??

Jeg vil lige som Buus mene at du skal under de 20.000. Som du skriver,
"Eneste model i disse farver!!" Ja, nu er smag jo forskelligt fra person
til person, men jeg synes den originale sort/sølv er mange gange pænere.
Gav selv 23K for en sort/sølv model der havde gået 20KKM og ikke havde
ridser.
Jeg ville få sæddet ordnet, da de fleste der køber den her model er
nybegyndere der bare skal ud og køre med det samme, og ikke er så
interesserede i "håndværkertilbud".

--
Rune D. Jørgensen