GPS - hp iPAQ 2210
Fra : Finn

Dato : 14-12-03 12:52

Jeg påtænker at investere i en Pocket PC
og anvende den som vejviser.

Er der nogle her i gruppen der kan svare mig på følgende
spørgsmål.

I tilbuddet står der at der er kort over Danmark, Norge
Sverige, Tyskland, Østrig, Schweitz, Frankrig og Italien.
Men hvad gør jeg når jeg f. eks. vil have et kort over
Holland og Belgien installeret, og hvad koster det.
Hvordan installerer man nye kort (det står måske i
brugsanvisningen)
Prisen er 3.999 kr.

M.v.h. Finn

Fra : Thorstein

Dato : 14-12-03 13:07

Hvis det er TOMTOM software ( som det ofte er på PDA'er), så tag et kik her:

http://www.tomtom.com/products/content.php?ID=222&Section=1322&Language=1

/ Thorstein

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-12-03 13:09

Finn wrote:
> [...]
> Holland og Belgien installeret, og hvad koster det.
> Hvordan installerer man nye kort (det står måske i

Hej Finn.

Prøv at stille samme spørgsmål i news:dk.teknik.satellit.navigation

så er der helt sikkert bid

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Peter Hansen

Dato : 14-12-03 14:17

Hej Fin.

Der er en grund til de er så "billige"..

Du kan sikkert kun ha' et kort i af gangen, da der ikke er ret med ram med i
den pakkeløsning.

installationen af softwaren er ret nem. Det hele står i manualen :)

19.99€ for ekstra maps. Og en anden ting er, at du skal huske at oplade den,
ellers smider den softwaren.

Hvis du vil sætte den på din MC skal du lige montere en Cigarettænder )
(GPS modulet kræver extern strøm)

Fra : Bjørn S

Dato : 14-12-03 14:27

"Peter Hansen" skrev
> Hvis du vil sætte den på din MC skal du lige montere en Cigarettænder
)
> (GPS modulet kræver extern strøm)

Regner med Finn også kører MC, og vil bruge GPS'en på den, siden meldingen
havnet her
Det ville ikke være mit førstevalg af GPS til MC, jeg tænker mest på det med
vand og muligheder for at betjene den med tykke handsker på ..... :-/

--
/Bjørn

Fra : Peter Hansen

Dato : 14-12-03 14:51

> )
> Det ville ikke være mit førstevalg af GPS til MC, jeg tænker mest på det
med
> vand og muligheder for at betjene den med tykke handsker på ..... :-/

Mit valg ville nok også være noget andet. Så som Garmin Streetpilot III
eller lign. Hvis man endelige skulle ha' en på MC'en.
Men bevares, prisen er også derefter

Men kort til sådan en fætter er ikke helt billig i forhold til TomTom's.

-/ Peter H - CBR 600 F4 99'

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 14-12-03 19:07

"Peter Hansen" <hello@sbam-world.cum> skrev i en meddelelse

> Mit valg ville nok også være noget andet. Så som Garmin Streetpilot III
> eller lign. Hvis man endelige skulle ha' en på MC'en.
> Men bevares, prisen er også derefter

Jeps. Den har en smart lille farveskærm, der er overskuelig, og nem at
betjene!!
Sådan en kan fås brugt med europa kort og hele svineriet til små 5000kr!
Og jeg tror de er givet godt ud ifht de små lomme pc'er !

> Men kort til sådan en fætter er ikke helt billig i forhold til TomTom's.
>
> -/ Peter H - CBR 600 F4 99'

Thomas

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-12-03 20:24

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message

> Sådan en kan fås brugt med europa kort og hele svineriet til små 5000kr!
> Og jeg tror de er givet godt ud ifht de små lomme pc'er !

Hvorledes dog det ?????????

Køb et pakketilbud med håndholdt pc og med blutooth GPS-mus eller
CF-gpsantenne, og brug de sidste 1000 kr på et stort ramkort.......det
lander på ca. det samme og kan ALT det et garmin anlæg kan + du får en
håndholdt computer med i købet.

Thore

Fra : anders majland

Dato : 14-12-03 20:32

> det
> lander på ca. det samme og kan ALT det et garmin anlæg kan + du får en
> håndholdt computer med i købet.

Garmin's nye flade med stor farveskærm _er_ en PDA med PalmOS der bare
har fået indbygget en GPS. Lækker sag men skal i en vandtæt tanktaske
for at kunne bruges på mc.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-12-03 22:08

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:brii3j$d03$2@sunsite.dk...

> Garmin's nye flade med stor farveskærm _er_ en PDA med PalmOS der bare
> har fået indbygget en GPS. Lækker sag men skal i en vandtæt tanktaske
> for at kunne bruges på mc.

intet prop... man kan få stød og vandsikre etuier til PDA'er endda også
modeller som kan monteres i holdere

Thore

Fra : Finn

Dato : 14-12-03 20:29

Tak for alle svarene

Apparatet er kun til anvendelse på
MC`en og jeg kan se af svarene at der
er mange ting man skal tage stilling til.