OT: Spam i nyhedsgruppen
Fra : BoS.

Dato : 14-12-03 00:21

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det kun er fordi jeg for nyligt har
skiftet til Tele2 eller om der bare er kommet rigtigt mange
"exgirl_friend_masturbating"-indlæg og deslige her i gruppen den sidste
tid... De fleste af denne slags post har en virus vedhæftet.

Er der andre der også får dem, eller har TDC et spamfilter på deres
newsserver?

/BoS

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-03 00:36

BoS. wrote:

> Er der andre der også får dem, eller har TDC et spamfilter på deres
> newsserver?

Jeg har fået den på TDC's server ihvertfald.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-12-03 07:10

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message

> Jeg har fået den på TDC's server ihvertfald.
>
> --
Jeg har ikke set noget på denne TDC-server (dtext.news.tele.dk)

Thore

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-03 10:21

SmaRTrxxv wrote:

> Jeg har ikke set noget på denne TDC-server (dtext.news.tele.dk)

Jeg bruger den "almindelige".

Fra : Bjørn S

Dato : 14-12-03 00:53

"BoS." skrev
> Er der andre der også får dem, eller har TDC et spamfilter på deres
> newsserver?

Jeg kører gennem Tiscali, men kigget lige på Sunsite.dk serveren også, her
ligger kun det ene "MS critical patch" indlæg for den sidste uge i
hvertfald, faktisk syntes jeg det er meget sjældent der kommer andet ind via
min news-tilgang i denne gruppe.

--
/Bjørn - som forøvrig undrer sig over hvorfor OE automatisk fjerner OT i
emneteksten :-/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-12-03 01:31

"BoS." <elskak@hotmail.com> writes:

> [...]
> "exgirl_friend_masturbating"-indlæg og deslige her i gruppen den sidste
> tid... De fleste af denne slags post har en virus vedhæftet.

Jeg har dem ikke. Jeg filtrerer dog også alle binære indlæg i
ikke-binære grupper fra på min newsserver.

Det var mit indtryk at de fleste andre danske newsservere også gjorde
den slags. Sammenlignet med andre typer af filtre, så er
binær-filteret langt fra det filter der "spiser" flest indlæg.

> Er der andre der også får dem, eller har TDC et spamfilter på deres
> newsserver?

Jeg ved at TDC bruger et filter ligesom mit på den ene af deres
newsservere.

Mit bedste råd er at finde dig en newsserver der filtrerer på en måde
du bryder dig om. <http://news.individual.net/> var måske en mulighed?
Husk dog lige at læse deres betingelser først. Eller blot at sætte din
newsreader op til kun at vise de indlæg du gider at se.

Min newsreader har noget den kalder 'adaptive scoring', som får den
til at lære af hvilke indlæg jeg rent faktisk læser og hvilke jeg bare
springer over. På den måde kan den selv lære at springe bestemte
indlæg over. Måske har din newsreader en lignende funktion du kan
bruge, hvis du ikke gider at bekymre dig om den slags, men gerne vil
have det til at foregå automatisk?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : BoS.

Dato : 14-12-03 20:31

Hej Jacob

> Jeg har dem ikke. Jeg filtrerer dog også alle binære indlæg i
> ikke-binære grupper fra på min newsserver.

Jeg bruger bare Outlook Express. Måske ikek verdens bedste newsreader, men
den er tilstrækkelig for mig.
Det er bare irriterende med alle de der latterlige spams. Men man kan jo som
regel se i subject om det er et indlæg der er relevant. Og man skal vel være
mere end almidnelig dum for ligefrem at downloade en eventuel vedhæftning.

> Det var mit indtryk at de fleste andre danske newsservere også gjorde
> den slags. Sammenlignet med andre typer af filtre, så er
> binær-filteret langt fra det filter der "spiser" flest indlæg.

Jeg tror ikke, at Get2net filtrerer hvad der bliver srkevet på Usenet. De
kører "Expert mode"

> [...]
> indlæg over. Måske har din newsreader en lignende funktion du kan
> bruge, hvis du ikke gider at bekymre dig om den slags, men gerne vil

Det bliver nok for avanceret. Jeg kan stadig overkomme godt springe de der
spams over, så længe jeg kun følger med i mc gruppen. Men tak for rådet

mvh Bo

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-12-03 20:46

> Jeg bruger bare Outlook Express. Måske ikek verdens bedste newsreader, men
> den er tilstrækkelig for mig.

Faktisk er den måske verdens ringeste newsreader ... nu holdt jeg
mig ellers på måtten og sagde ikke noget grimt om den til at starte
med. Hvis det er virus du ser kan du være temmelig sikker på at det er
Outlook Express hos en eller anden virusramt stakkel der er synderen.

Det burde nu heller ikke ligefrem være nødvendigt at køre sin egen
newsserver for at kunne få en anstændig newsservice. Jeg syntes bare
det var sjovt lige at lege med.

> [...]
> mere end almidnelig dum for ligefrem at downloade en eventuel vedhæftning.

Kan du så ikke lave et filter der enten ikke viser indlæg med bestemte
ord i subject eller indlæg med vedhæftninger (de hører alligevel ikke
til her). Det første burde kunne køre ret hurtigt, da subject er del
af overview-data, mens det andet vil være relativt langsomt.

.... jeg kender ikke Outlook Express andet end at jeg har set det hos
venner og bekendte et par gange, men det kan da ikke være rigtigt hvis
den ikke kan lave nogen form for hjemmestrikket filtrering.

> Det bliver nok for avanceret. Jeg kan stadig overkomme godt springe de der
> spams over, så længe jeg kun følger med i mc gruppen. Men tak for rådet

Jeg følger en del grupper, og så er det altså meget rart at min
newsreader hjælper mig med at finde ud af hvad jeg gider at læse, og
hvad der bare er fyld. Ganske som nogle vil betragte denne tråd som
fyld fordi den ikke er on-topic.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : BorreBoy

Dato : 14-12-03 11:07

"BoS." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid... De fleste af denne slags post har en virus vedhæftet.
>
> Er der andre der også får dem, eller har TDC et spamfilter på deres

Jeg har ikke set den. Har CyberCity.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre