Benzinhane
Fra : Anne & Torben

Dato : 11-12-03 21:25

Hey.

Da jeg havde tanken på min vf500 pillet af, lod jeg mærke til 2 slanger.
En kraftig (12-14mm) som er benzin-tilførslen, samt en meget tynd (4-5mm).
Den tynde gik ned på en studs på den ene side af en af kaburatorerne.
Hvad bruges den tynde slange til?`

Mvh
Torben Riber Jensen.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-12-03 21:35

> Hvad bruges den tynde slange til?`

uden jeg kender til vf500, vil jeg gætte på vakuumstyring, så der kun kommer
benzin ud når motoren kører.

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Perpop

Dato : 11-12-03 21:39

"Anne & Torben" <jagt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En kraftig (12-14mm) som er benzin-tilførslen, samt en meget tynd (4-5mm).
> Den tynde gik ned på en studs på den ene side af en af kaburatorerne.

Det er vakuum-slangen, der sørger for at din benzinhane åbner, så snart
motoren roterer...

Vh. Per

Fra : Pwh

Dato : 11-12-03 21:40

Anne & Torben wrote:
> [...]
> tynd (4-5mm). Den tynde gik ned på en studs på den ene side af en af
> kaburatorerne. Hvad bruges den tynde slange til?`

Det er vacuumslangen som åbner for benzinen når motoren kører.

/Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-12-03 21:39

Anne & Torben skrev:

> [...]
> tynd (4-5mm). Den tynde gik ned på en studs på den ene side af en af
> kaburatorerne. Hvad bruges den tynde slange til?`

....lyder som en vacumstyret hane; åbner først når man starter motoren...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : jørgen Sørensen

Dato : 11-12-03 21:43

Uden at jeg kender en vf 500 vil jeg dog mene at det er vacumslangen til at
åbne hanen med når motoren kører.
mange nyere mcer har dette arangement til at styre benzin hanen så du ikke
behøver at slukke for hanen når cyklen stilles
mvh jbs

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 21:49

> [...]
(4-5mm).
> Den tynde gik ned på en studs på den ene side af en af kaburatorerne.

Det er en vakuumslange, som sørger for at lukke af for benzinen, når
motoren ikke kører.

mvh
Kenneth S

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-12-03 22:26

> Det er en vakuumslange, som sørger for at lukke af for benzinen, når
> motoren ikke kører.
>
> mvh
> Kenneth S

Det var ganske imponerende, 6 personer nåede at svare at det var en
vakuumslange inden for 14 minutter uden at se at andre havde svaret. Tror
svaret må være en vakuumslange

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-12-03 22:28

> Det var ganske imponerende, 6 personer nåede at svare at det var en
> vakuumslange inden for 14 minutter uden at se at andre >havde svaret.

må jo kun være 5 der ikke havde set det ?

Tror
> svaret må være en vakuumslange

ja skulle man tro

> Mvh
> Martin Pedersen

Thomas Jensen (som gættede rigtigt

Fra : Martin Pedersen

Dato : 12-12-03 00:11

> må jo kun være 5 der ikke havde set det ?

Damn, se der var jeg lidt for hurtig, jeg tænkte bare at jeg ville nå at
lave det første indlæg om at der var mange der havde svaret

Martin Pedersen
-Som ikke lige tænkte sig om der.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 23:03

"Martin Pedersen" <martin@SLETDETHERthorgaard.com> wrote in message

> Det var ganske imponerende, 6 personer nåede at svare at det var en
> vakuumslange inden for 14 minutter uden at se at andre havde svaret.
> [...]
Ja, det var lidt ups, du må da meget undskylde.

Jeg ved ikke hvad du insinuerer, men jeg havde nu altså ikke set de
andre indlæg

Kenneth S
R1

Fra : Martin Pedersen

Dato : 12-12-03 00:12

> Ja, det var lidt ups, du må da meget undskylde.

Jeg overlever nok, syntes bare det så lidt komisk ud )

> Jeg ved ikke hvad du insinuerer, men jeg havde nu altså ikke set de
> andre indlæg

Forhåbentlig ikke

> Kenneth S
> R1

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Armand

Dato : 11-12-03 23:11

"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:3fd8d733$0$95021$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er en vakuumslange, som sørger for at lukke af for benzinen, når
> motoren ikke kører.

Når nu spørgsmålet er besvaret rigtigt i så mangfoldig en grad, bliver jeg
nødt til at fluekneppe:
Vacuum-slangen sørger vel retteligt for at få åbnet(!) for bensintilførslen
efter
opstart, qua det i karb.stutsen opståede vacuum - Og IKKE det modsatte (som
du skriver) !

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 00:31

> [...]
bensintilførslen
> efter
> opstart, qua det i karb.stutsen opståede vacuum - Og IKKE det modsatte

Ja det er selvfølgelig rigtigt, men så lukker den jo også for benzinen
når motoren IKKE kører, og det er vel retteligt derfor den er der

mvh
Kenneth S

Fra : Armand

Dato : 12-12-03 01:18

"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:3fd8fed1$0$95004$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

Og IKKE

> Ja det er selvfølgelig rigtigt, men så lukker den jo også for benzinen
> når motoren IKKE kører,

NIX!
Det gør den fjeder der sidder bag bensinhanens vacuum-membran!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 12:48

> [...]
> Og IKKE

> NIX!
> Det gør den fjeder der sidder bag bensinhanens vacuum-membran!

OhMyGod!!

Fra : Brian Laursen

Dato : 13-12-03 01:50

> NIX!
> Det gør den fjeder der sidder bag bensinhanens vacuum-membran!

Med mindre den er blevet slap så benzen løber når stopper og stiller den fra
sig, og kommer tilbage og opdager at der ingen benzin er
på!"#¤%&/(/)(!!!!!!!!?=)/&(/&%¤#
--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Armand

Dato : 13-12-03 15:55

"Brian Laursen" <Thundeace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
>
> Med mindre den er blevet slap så benzen løber når stopper og stiller den
> fra sig, og kommer tilbage og opdager at der ingen benzin er på!

Øh??
Den typiske fejl er at bensinhanens vacuum-membran revner og at der derfor
lækker bensin ud til atmosfæren dér!
Hvis fjederen ikke kan holde ventilen lukket(*) vil bensinhanen stå åben,
hvorefter at karburatorernes svømmere bør lukke af (hvor mange med mekanisk
bensinhane lukker dén til daglig??), og kun hvis blot én af de lækker, vil
karburatorerne(!) svømmer over p.g.a. vacuum-hane prob's!

Er din erfaring læk ved hanen eller ved karbunaden??

(*):
Hvilket også kán skyldes snavs fastklemt i ventil-sædet!!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 14-12-03 16:45

> NIX!
> Det gør den fjeder der sidder bag bensinhanens vacuum-membran!

Ahva, skal der side en fjeder der ???? *GGG* så tror jeg sgu pokker
GT'en aldrig kunne lukke for benzinen og bare smed det ud til alle sider :)

VH
Lars Molnit
Jo jo, man lære noget nyt hver dag :)

Fra : ">> Allan

Dato : 11-12-03 23:32

> Den tynde gik ned på en studs på den ene side af en af kaburatorerne.
> Hvad bruges den tynde slange til?`

Det er vakuumslangen der sørger for at åbne for hanen - når maskinen
spinder... og omvendt...

Med Venlig Hilsen
Allan Rasmussen

Fra : Pwh

Dato : 12-12-03 07:35

> Det er vakuumslangen der sørger for at åbne for hanen - når maskinen
> spinder... og omvendt...

Nu mangler vi kun en der hårdnakket påstår at den bruges til at ilte benzinen med

/Jens

Fra : Anne & Torben

Dato : 12-12-03 11:01

He he he...

I princippet er det ligemeget et lukke for benzin ?

Mvh
Torben

Fra : Anders Thorup

Dato : 12-12-03 12:37

Anne & Torben wrote:
> He he he...
>

> I princippet er det ligemeget et lukke for benzin ?
>

> Mvh
> Torben

Nu vi er igang med flueknepperi, så er det altså ikke lige meget, for er der
lukket for benzin, så kan den jo ikke kører. Derfor er det altså IKKE lige
meget om der er lukket for benzin

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Anne & Torben

Dato : 12-12-03 13:35

Stop stop stop.......

Mvh
Torben

Fra : Perpop

Dato : 12-12-03 14:53

> Stop stop stop.......

Nejnejnej!!! Nu skal gruppen i guinnes book of records for verdens længste
tråd i spørgsmålet om en benzinhane

Go' weekend - kom ikke at sige at gruppen ikke ta'r spørgsmålene alvorligt

Mvh.

Per

Fra : Anne & Torben

Dato : 12-12-03 15:36