Sprit og pis...
Fra : Dak

Dato : 11-12-03 15:23

Hej alle i gør det selv folk.

Kender i følelsen af at blive ved med at dreje på en møtrik og efter 5 min.
så begynder man først at tænke over at man skal stoppe? Ja det lykkedes mig
endnu engang at kværne OG brække en skrue på 1 gang, og kun kværnet en
anden. Så nu er jeg vel ca. oppe på halvdelen af cyklens samtlige møtrikker
som jeg er kværnet/brækket. Satans osse for alle de kræfter jeg har
det er med ringe trøst at min Tophjælp også gælder uden for køresæsonen. Så
nu er det bare med at få den fragtet til Enghave motor og lade pengene fosse
ud af lommen.

Nå men til et spørgsmål: Det sprit i hælder i tanken for at undgå vand, er
det det der hedder Denaturede 98% i f.eks. kvickly? de kommer i 1L grønne
dunke.

Mvh

Dak
Suzuki GS500Ev (med mange uoriginale skruer)

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-12-03 16:07

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er med ringe trøst at min Tophjælp også gælder uden for køresæsonen.

> nu er det bare med at få den fragtet til Enghave motor og lade pengene

Surt.. hvilken bolt er der tale om? btw.. har sendt en mail med et
alternativ...

> Nå men til et spørgsmål: Det sprit i hælder i tanken for at undgå vand, er
> det det der hedder Denaturede 98% i f.eks. kvickly? de kommer i 1L grønne
> dunke.

Nej, ikke lige det det er Ethanol, det du ønsker er isopopylalchol... købes
lige på tanken hvor du tanker, får i blå/grønne/røde osv udgaver. Kaldes som
oftes Karburator sprit.

mvh Tommy Fer
VFR400R.. nu i atomer, en stallakering er omfattende

Fra : Dak

Dato : 11-12-03 20:28

Det er dem man skal skrue på når man skal have sit oliefiltre ud... består
af ialt 3 stk som holder dækslet på plads.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 11-12-03 21:03

Dak wrote:
> Det er dem man skal skrue på når man skal have sit oliefiltre ud...
> består af ialt 3 stk som holder dækslet på plads.

Du har for meget krudt i fingrene så, for de skal slet ikke have så meget.

Et godt råd er altid at give møtriker og bolte en go gang guldfedt, eller
lign. inden de bliver skruet på / i. Så mindsker man muligheden for at rette
alle rynkerne ud, og samtidig er det til at skille ad næste gang!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Armand

Dato : 11-12-03 23:10

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
rette
> alle rynkerne ud, og samtidig er det til at skille ad næste gang!

Sidder oliefilteret/boltene ikke også "under op"??
Bundskruen, der af princip altid sidder "under op" i bundkarret, er ofte
udsat for overspænding og det af den simple grund at det er let at komme til
at vende begreberne "spænd" og "løsn" når gevindet sidder uvant "på
hovedet", og at man derfor bliver ved med at lægge kræfter i for at få
lortet løsnet, men ender med at over-spænde(!) aluminiums-rynkerne istedet
=
En enkel metode til at forhindre dét er altid at bruge en skralde-nøgle når
man arbejder "under op" - Stil skralden til at arbejde rette vej mens man
har den foran sig og stol derefter den under brugen på
bundproppen/oliefilteret!!

Og nu vi er i december: Hva' mæ' at ønske sig en simpel momentnøgle i
julegave i år??
Louis har dem til acceptabel pris!!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-12-03 08:18

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Og nu vi er i december: Hva' mæ' at ønske sig en simpel momentnøgle i
> julegave i år??
> Louis har dem til acceptabel pris!!

Jeg vedtog i går aftes at de mellem 8 og 12Nm mit oliefilter skulle spændes
med, var det jeg kunne klare med fingrene.

Nu skal jeg bare ha' fundet ud af hvorfor den ene cylinder ikke ville
lege med de andre 3...

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-12-03 23:19

Mikkel Christensen wrote:

> [...]
> spændes med, var det jeg kunne klare med fingrene.
>
> Nu skal jeg bare ha' fundet ud af hvorfor den ene cylinder ikke ville

Tak for materiale til 'den der anden tråd'
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Dak

Dato : 12-12-03 16:36

> [...]
> man arbejder "under op" - Stil skralden til at arbejde rette vej mens man
> har den foran sig og stol derefter den under brugen på

nej nej... bundproppen kværnet jeg SIDSTE år! og ved at dreje den
forkerte vej, så dit råd kommer lidt for sent.

men oliefiltret møtrikker sidder ikke oppe på min model. de er lige foran
motorblokken...

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Dak

Dato : 12-12-03 16:37

> Og nu vi er i december: Hva' mæ' at ønske sig en simpel momentnøgle i
> julegave i år??
> Louis har dem til acceptabel pris!!

har forresten en momentnøgle men den er på minimum 10Nm. :-/

dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-12-03 23:18

Dak wrote:

> har forresten en momentnøgle men den er på minimum 10Nm. :-/

louis.de ->
DREHMOMENTSCHLUESSEL 1/4 ZOLL, 4-24 NM. Bestell. nr 10003085

Brug den til at indøve momenterne. Der findes std. tabeller for hvor meget
bolte af forskellig styrke kan spændes i forskellige materialer, men hvor?
--
mvh Jes Vestervang