?? R65 BMW nogen der kender denne??
Fra : Saint James

Dato : 10-12-03 09:22

Hello i gruppen.

Da jeg har behov for at kende nærmere til denne lidt ukurante BMW boxer,
forsøger jeg ad denne vej at tilegne mig andres erfaringer.
For mig ser den tiltalende ud med sin lavere vægt og højere effekt end
kusinerne R60/5 - og /6, ja og endda samme effekt som R75 - og R80.

Jeg venter spændt - på forhånd tak og venlig hilsen

Palle Bugtrup

Mail to: pilgrim.cyclemotors@mail.dk eller fjern (RR) i adressen
pilgrim.cyclemotorsRR@mail.dk

begin 666 Saint James.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..D9R;V5S93M386T-"D9..E-A
M:6YT($IA;65S#0I%34%)3#M04D5&.TE.5$523D54.G-A;4!L86ME8V]U;G1R
K>6QO9RYC;VT-"E)%5CHR,# S,3(Q,%0P.#(R,C!:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end

Fra : Boye Wildt

Dato : 10-12-03 10:03

BMW R 65 blev fremstillet i perioden 1978 til 1986. Ukurant ? I forhold til
hvad ?
Boye Wildt

Fra : Saint James

Dato : 10-12-03 12:59

Tak for svar 'Boye Wildt'.

Det var nu ikke noget der gjorde mig meget klogere.
Jeg kunne godt tænke mig en seriøs brugerberetning.

Er du selv R65-rider? - I så fald må du gerne lukke nogle flere
oplysninger ud.

Palle Bugtrup

P.S. Det er nu da vist rigtigt, at der blev set lidt skævt til de to
short-strokes, af de mest garvede BMW entusiaster.

Fra : Mcisten

Dato : 10-12-03 13:46

> [...]
>
> P.S. Det er nu da vist rigtigt, at der blev set lidt skævt til de to
> short-strokes, af de mest garvede BMW entusiaster.

Jeg kører BMW og ser aldrig skævt til nogen
Det er da bedøvende hvad motorcykel folk kører på , bare de selv kan lide
den. Alt det mærkepis, jeg har kørt mange slags mc'er igennem 25 år, alt
afhænger af pengepung, køretype (som skifter med alderen) og hvad jeg nu
falder for af design.

Men for at gøre en kort historie lang, så har min kammerat engang haft en
650 bimmer, den blev han træt af fordi den var for sløv. Som han sagde en
solid men kedelig mc.

Skal du bruge den som begynder eller som transport så er det en fin mc, men
til sjov skal du nok have noget mere power.

Mvh Mcisten

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 10-12-03 14:09

Hvis jeg ikke husker meget forkert var det dem de stadig har et par stykker
af i forsvaret, jeg kørte heldigvis BMW F650 GS. Men de oplevelser jeg har
haft med dem at under en øvelse med både tærren og landevej, var at ud af 5
mc'er brød 3 af dem sammen i løbet af de 2 dage.

Så hvis du anskaffer sådan en så syntes jeg at du skal undersøge om det er
et tidligere militærkøretøj, for så skal prisen jo selvf. være derefter. Men
ellers udekærket køretøj i tærren!

Mvh Joachim

Fra : cykellapper

Dato : 10-12-03 23:51

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> wrote in message
> [...]
5
> mc'er brød 3 af dem sammen i løbet af de 2 dage.

Jeg kørte R65GS da jeg var inde og springe.
Det eneste _generelle_ problem jeg husker ved dem, var at
generatoren/akkumulatoren var for svag til at holde strøm på dyret ved
kolonnekørsel ved lave hastigheder/omdrejninger. (Den kickstarter tager lidt
tid at blive gode venner med!). Der var også et par stykker, der fik skiftet
tændingsboxen. Ellers var det mest
sidespejle/sidetasker/blinklys/styr/koblings-og bremsegreb der blev skiftet
pga rådden kørsel.

Preben
(Cykellapper)
- Der sgu egentlig gerne vil ha' sådan een igen.... bare for sjov...

Fra : K

Dato : 10-12-03 14:23

> [...]

> For mig ser den tiltalende ud med sin lavere vægt og højere effekt end
> kusinerne R60/5 - og /6, ja og endda samme effekt som R75 - og R80.

er den ukurant ?

Fra : Hans Olsen

Dato : 10-12-03 17:27

"Saint James" <pilgrim.RR.cyclemotors@mail.dk> skrev i en meddelelse
Hej Palle
Søg i www.google.dk
og du vil finde masser af sider om R65.
Oplys om hvilken årg. og om det er R65 eller
R65LS, så kan jeg sende dig MC Revyens test af
cyklen.
MVH
Hans Olsen

DATA:
R65 78-85 649cc 45 HP (78-79) 50 HP (80 on) @ 7250 RPM
R65LS 81-85 649cc 50 HP @ 7250 RPM

LINKS:
http://www.geocities.com/jgj29640/My_BMWR65_Page.html

http://www.r65.org/

http://www.krhandel.dk/MC/vis_solgte_detaljer.asp?ID=196

http://www.muppetlabs.com/~reaper/bmw-bike/reviews/r65ls.html

Fra : Anders R. Hansen

Dato : 11-12-03 17:47

> DATA:
> R65 78-85 649cc 45 HP (78-79) 50 HP (80 on) @ 7250 RPM
> R65LS 81-85 649cc 50 HP @ 7250 RPM

Det er altså ikke kun LS'eren der har 50 HK'er. Alle modeller fra 81 og frem
til 86 har 50 HK.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-12-03 22:33

> Det er altså ikke kun LS'eren der har 50 HK'er. Alle modeller fra 81
> og frem til 86 har 50 HK.

Det skriver han da også?

--
signing off.. Martin Sørensen