Lavere afgifter på import?
Fra : Janitor

Dato : 10-12-03 07:16

Har hørt rygter om man vil nedsætte afgiften på eksport/import af brugte
køretøjer da pengene åbenbart fosser ud af statskassen i form af
tilbagebetalt afgift til gamle bilvrag, der bliver eksporteret i stedet for
at blive skrottet. Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte dette?

MVH
Klaus

Fra : Rasmus Færch

Dato : 10-12-03 12:59

Jeg har meget svært ved at se hvordan man skulle kunne få penge for et
bilvrag, alle biler bliver vurderet ved export, og der bliver ikke udbetalt
beløb under 6000kr. Men man kan saktens gøre en god handel ved at exportere
sin bil, frem for at sælge den i DK.
/Rasmus

Fra : Janitor

Dato : 10-12-03 14:22

Jeg korrigerer, der burde have været en lille efter bilvrag, men faktum
er at det i mange tilfælde bedre kan betale sig at eksportere ældre biler i
stedet for at forsøge salg i DK.

Og der bliver brugt en masse krudt på det, hver bil skal jo vurderes af "de
3 vise mænd" lige som alle importerede køretøjer. Derfor skulle der være
ændring af reglerne undervejs hvad der måske kunne falde heldigt ud til
fordel for de 2-hjulede......

MVH
Klaus

Fra : Armand

Dato : 10-12-03 18:19

"Janitor" <hemme@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> .....................................men faktum
> er at det i mange tilfælde bedre kan betale sig at eksportere ældre biler
> stedet for at forsøge salg i DK.

Jup!

Prøv at slå op på mobile.de, og se hvad tyskerne vil give for en velholdt
Kadett B fra omkring '70

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 10-12-03 20:53

In article <br7l2r$2nk8$3@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Prøv at slå op på mobile.de, og se hvad tyskerne vil give for en velholdt
> Kadett B fra omkring '70

.... og ældre, velholdte/renoverede Duc'er!
Køb her, kør over grænsen, inkasser 15.000,- og fortsæt til START.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto