Historie/Anmeldelse af Transalp 1995.
Fra : Esben

Dato : 09-12-03 22:18

Hej Alle.
Jeg har levet en lille beskrivelse om min første tid med min transalp.
Historien/anmeldelsen har jeg også sendt til www.dmcn.dk så der kommer den
også til at ligge på et tidspunkt.
Men for nu har jeg lagt den under min egen side: http://bikez.dk/ta/ta.htm

Jeg vil være glad hvis i har nogle rettelser eller ideer til hvad der
mangler. Man er vel entusiast!

MVh Esben Bøll
http://dfmc.dk/?id=200

Fra : TheHobbit

Dato : 10-12-03 09:29

Hej Esben

Fin side! Du skriver "en tur gennem skovbunden" - hvor meget offroad har du
fået kørt på T'Alpen?

Stephan

Fra : anders majland

Dato : 10-12-03 11:16

> Jeg har levet en lille beskrivelse om min første tid med min transalp.
> Historien/anmeldelsen har jeg også sendt til www.dmcn.dk så der

Fin historie.
Hvor godt holder din spraymaling ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Esben

Dato : 10-12-03 14:14

> [...]
> Hvor godt holder din spraymaling ?
>"Snip"
> Fin side! Du skriver "en tur gennem skovbunden" - hvor meget offroad har

Hej Stephan og anders.

Ang Offroad er det desværre ikke blevet til det helt store endnu men det
skal nok komme.
Det er en lidt for tung cykel til hardcore offroad.
Grusveje og stubmarker er rigtigt fede og en tur igennem skovbunden er også
fedt.
Men det er selvfølgelig meget vigtigt med de rigtige dæk. Jeg kører normalt
med sådan nogle halv offroad og halvt vejdæk. Hvis man skal ud i skøven så
bliver man nødt til at skifte til rigtige offroad dæk. Det gør det noget
federe. Det er i hvert fald min erfaring.

Ang. spraymalingen så holder den faktisk trigtigt godt. Det eneste problem
er at hvis man ikke giver den klarlak ovenpå bliver overfladen ret ru og det
kan være svært at vaske den helt ren.
Det problem har jeg dog løst ved at give den en gang silikonespray efter
hver vask. det hjælper meget på det.

MVH Esben

meddelelse news:br6ru2$amf$1@sunsite.dk...

Fra : anders majland

Dato : 10-12-03 15:14

> Ang. spraymalingen så holder den faktisk trigtigt godt. Det eneste
> problem er at hvis man ikke giver den klarlak ovenpå bliver
> overfladen ret ru og det kan være svært at vaske den helt ren.

Den skal vel ikke være pudset til cafe besøg alligevel ?

Det meste skidt falder vel af helt af sig selv (givet tid men det er
selvf. rarere at skrue på en ren.

Jeg overvejer lidt at om min tenere skal males, men er bange for at det
bliver umuligt at få det til at holde ordenligt på de bløde sidsdæksler.

Nu er mine brugte sidetaskeholdere også lige kommet med posten. Jeg har
ikke nogen sidetasker dertli endnu, men de smidover sadeltasker jeg har
brugt er lidt hårde ved cyklen. Dvs i den ene side ridser de bare
plastikken, men de i udstødningsiden har mast plastikken ind mod
udstødningen. Jeg troede jeg havde løst det ved at få monteret en
manglende afstandsklods på udstødningen,men istedet for at hele
plastikstykket bare bukker ind har de yderste 20cm fået en permanent
bukning og der er smeltet endnu mere af enden

Jeg har heller ikke kørt rigtig offroad på den da jeg primært bruger den
til transport. Jeg skal også lige have lært det her med baghjulets
"opførsel" på løst underlag. Jeg er stadig ikke helt tryg når baghjulet
ikke kører i sporet... Det er jo trods alt også noget af spring fra den
sofa jeg har kørt de sidste 60000km på.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-12-03 19:16

I news: br7mcg$sjk$1@sunsite.dk,
skrev anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid>
> [...]
> baghjulet ikke kører i sporet... Det er jo trods alt også noget af
> spring fra den sofa jeg har kørt de sidste 60000km på.

Hvis du kan få fingre i DORMCklubbens blad nr. 5 okt. 2003, kan du læse en
god (synes jeg)artikel / beretning om, hvordan man hænger på offroad med en
TA: "Smerte, men på den fede måde" siger vel alt?

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : cykellapper

Dato : 10-12-03 23:24

> Det problem har jeg dog løst ved at give den en gang silikonespray efter
> hver vask. det hjælper meget på det.

Silikonespray?? ... Så er det vist desværre slut med at hjemmemale på den.
Så vidt jeg ved er det kun proffer, der kan male/lakere på en overflade der
på et tidspunkt har fået silikone. Har selv forsøgt, men lakken skilte bare
(selv efter overfladeslibning!). Og på det tidspunkt var det flere år siden,
lakken var blevet udsat for silikone.

Nogen, der er bedre orienteret end mig? Jeg ville faktisk gerne vide lidt
mere om, hvad det er autolakerere putter i lakken for at opløse silikonen.

(Og indtil vi har styr på det, kan undertegnede _ikke_ anbefale folk med
dyre/flotte maskiner at benytte ovenstående trick )

Preben
(Cykellapper)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-12-03 00:04

cykellapper wrote:

> Nogen, der er bedre orienteret end mig? Jeg ville faktisk gerne vide lidt
> mere om, hvad det er autolakerere putter i lakken for at opløse silikonen.

Bedre orienteret?. Det ved jeg ikke, men sig til maleren at du skal have en sjat
at hælde i sprøjten til samme formål. Så ved han hvad sagen drejer sig om. Jeg
har hørt det benævnt som "antisilikone".

Ib Jakobsen