afslutning på for kort bagskærm.
Fra : Allan Jørgensen

Dato : 09-12-03 13:58

så skulle jeg i retten d. 2 dec. for at forklare hvorfor jeg ikke ville
betale de 500kr i bøde for at køre med for kort bagskærm som jeg fik den 6
juni.

jeg havde inden da taget nogle billeder af maskinen med og uden belastning
og med støddæmperen i hårdeste/blødeste leje, printet de relevante §'er osv
ud fra detailforeskrifter for køretøjer så der var noget dokumentation for
mine påstande om fejl ved målingen.

hvordan gik det så, jo jeg blev frifundet med den begrundelse at der
muligvis var fejl i målingen hvad de ikke kunne vide da betjenten ikke var
blevet inkaldt. De kunne så indkalde betjenten til et nyt retsmøde for at
høre hans version og hvis han så sagde det samme som jeg, ja så var de lige
vidt. desuden sagde anklageren at der i EU var kommet nye regler omkring
bagskærme, og at danmark pt kører efter de gamle regler. han kunne også
fortælle om at hvis jeg importerede en maskine magen til min fra tyskland
ville den være lovlig da den ville være lovlig dernede efter de nye
EU-regler...

men som de sagde det gør jo ikke min bagskærm lovlig, så den måtte jeg
hellere få kontrolleret, for næste gang så kunne der jo være noget om at den
var for kort, medmindre de når at lave loven om inden

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Hekto

Dato : 09-12-03 14:34

In article <GFjBb.56243$jf4.3169707@news000.worldonline.dk>,
allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk says...
> men som de sagde det gør jo ikke min bagskærm lovlig, så den måtte jeg
> hellere få kontrolleret, for næste gang så kunne der jo være noget om at den
> var for kort, medmindre de når at lave loven om inden

Har vi det ikke dejligt, her i 'smørhullet'???
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 09-12-03 15:24

Det var da ok

--
Regards Rune
www.Bandit600RR.frac.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 09-12-03 15:32

On Tue, 9 Dec 2003 15:24:19 +0100, "Rune \(Bandit600RR\)"
<RURremovethis@tele2adsl.dk> wrote:

>Det var da ok

Ja både og ik' - Er det ikke lidt latterligt at udskrive bøder for den
slags når grundlaget tydeligvis er så tyndt,kunne man måske forestille
sig at politiet fik besked på at administrere den regel lidt mere
lempeligt ?!? Gad vide hvad det retsmøde har kostet i samlede
udgifter...

--
-Michael

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 10-12-03 14:42

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
> On Tue, 9 Dec 2003 15:24:19 +0100, "Rune \(Bandit600RR\)"
> <RURremovethis@tele2adsl.dk> wrote:
Gad vide hvad det retsmøde har kostet i samlede
> udgifter...

ja lige min tanke og det tror jeg også var grunden til at de ikke ville
indkalde betjenten til et nyt rets møde
det har garanteret kostet en hel del mere end de 500kr jeg skulle ha givet
:-/

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-12-03 15:31

Bureaukratiet længe leve. Særreglerne er åbenbart blevet for
uoverskuelige....

Hurra for det

Godt du slap for bøden. Denne bagskærmsregel er fuldstændig vanvittig. Hvem
dælen har fundet på at lave en regel som skal måles med belastning, som jo
er meget forskellig... Det mindste man kunne have gjort var et definere en
belastning.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : MKS - 74

Dato : 09-12-03 15:43

On Tue, 9 Dec 2003 15:31:24 +0100, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Godt du slap for bøden. Denne bagskærmsregel er fuldstændig vanvittig.

Den er i hvert fald obsolet i ekstrem grad...

>Hvem
>dælen har fundet på at lave en regel som skal måles med belastning, som jo
>er meget forskellig

Det har DMC vist

>... Det mindste man kunne have gjort var et definere en
>belastning.

Og dog - hvis rationalet er noget med at undgå sprøjt/sten giver det
jo god mening at måle det udfra faktiske forhold og ikke en teoretisk
belastning,men samtidig gør det også reglen så plastisk at man jo i
praksis får et problem med bevisførelsen - læg dertil at nogle
betjente ikke kender reglen ordentlig så bliver det rigtig godt

--
-Michael

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-12-03 16:11

"Det har DMC vist"

De kæmper da for at få reglen fjernet helt..... Eller har jeg misset noget
her?

Fra : MKS - 74

Dato : 09-12-03 16:56

On Tue, 9 Dec 2003 16:10:33 +0100, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>"Det har DMC vist"
>
>De kæmper da for at få reglen fjernet helt..... Eller har jeg misset noget'
>her?

Ja da - men såvidt jeg kan forstå så lykkedes det ikke oprindeligt og
istedet fik de så indført en passus om at det skulle måles med
belastning...

--
-Michael

Fra : Per P.

Dato : 09-12-03 21:02

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da - men såvidt jeg kan forstå så lykkedes det ikke oprindeligt og
> istedet fik de så indført en passus om at det skulle måles med
> belastning...

Det er så ikke helt rigtigt. DMC har ikke noget med måling med belastning at
gøre, men DMC arbejder på at få reglen slettet, som Armand også skriver. Og
det er godt på vej til at lykkedes DMC at få den væk. Læs evt. sidste nummer
af DMC-bladet.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat feb 2002: Det der.. det holder sgu nok....

Fra : MKS - 74

Dato : 09-12-03 21:11

On Tue, 9 Dec 2003 21:02:13 +0100, "Per P." <per_p@wanadoo.dk> wrote:

>Det er så ikke helt rigtigt. DMC har ikke noget med måling med belastning at
>gøre, men DMC arbejder på at få reglen slettet, som Armand også skriver.

Sjovt nok,for det er ellers ham der har skrevet det et antal gange

F.eks

<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=8h7rmt%24no8%242%40news.cybercity.dk&rnum=8&prev=/groups%3Fq%3DDMC%2Bbagsk%25C3%25A6rm%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26hl%3Dda>

Og da han jo har været med i DMC troede jeg naturligvis at det passede

> Og det er godt på vej til at lykkedes DMC at få den væk. Læs evt. sidste nummer
>af DMC-bladet.

Uanset om det skal tillægges et godt arbejde fra DMC's side eller
EU-harmonisering er det da bare fint....

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 09-12-03 17:44

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Det har DMC vist"
>
> De kæmper da for at få reglen fjernet helt..... Eller har jeg misset noget
> her?

Reglen med fører i sædet er oprindelig en til-lempning efter regler der
allerede galdt for auto-genren.
Derved at man v.h.a. reglen vinder en given afkortning af stænklappen, kan
man da ikke flame DMC for noget deromkring :-/

Det er ikke dén regel, men derimod der danske forlængelse at man i DMC vil
have
fjernet og således ende på EU-længde af bagskærm/stænklap!

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-12-03 16:23

Allan Jørgensen wrote:

> SNIP ...en god historie.
_____________________________

Rigtig dejligt at høre Allan, tillykke med den afgørelse!

Er det så rigtigt forstået at min gixxer 600, som jeg hentede i DE for et
par måneder siden, er lovlig med kort bagskærm, hvis jeg kan dokumentere
import-datoen for strisserne?

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 10-12-03 14:47

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> par måneder siden, er lovlig med kort bagskærm, hvis jeg kan dokumentere

takker
hehe det er et rigtig godt spørgsmål?
jeg har ikke kunnet finde nogen paragrafer der fortæller om det er lovligt
eller ej og hvilken skæringsdato man bruger!!! anyone?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-12-03 16:18

Jeg skal nok syne en importeret (fra Tyskland) VFR for min far, i starten af
det nye år. Jeg kunne jo prøve at undlade at sætte den lange bagskærm på til
syn og så henvise til din sag, men synsmanden er måske ikke den rette at
diskutere med.....

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 10-12-03 17:46

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
> lange bagskærm på til syn og så henvise til din sag, men synsmanden
> er måske ikke den rette at diskutere med.....

He he, jeg forestillede mig faktisk lidt det samme med min nye gixxer, men
hvis nogen på forhånd ved at det er en dum idé, agter jeg selvfølgelig at
lade være. Men fristende er det godt nok, at sætte denne latterlige danske
regel lidt på spidsen.

Fra : Armand

Dato : 10-12-03 18:10

> [...]
til
> syn og så henvise til din sag, men synsmanden er måske ikke den rette at

Godt gættet!
I modsætning til byretten koster det ikke ham noget unødigt at sige "om
igen"

--
Armand.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 10-12-03 22:05

> Godt gættet!
> I modsætning til byretten koster det ikke ham noget unødigt at sige "om
> igen"

kan lige se det for mig.... jamen allan har lige været i retten og
anklageren sagde......

--som nødig vil hænges op på den konto :-]

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-12-03 08:14

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
>
> Godt gættet!
> I modsætning til byretten koster det ikke ham noget unødigt at sige "om

Næh, de er kolde som jordbæris. Jeg har dog ikke været ude for at de går
så højt op i det, hvis eller cyklen er i orden. Jeg har en fin samling
betingede godkendelser der går på bagskærmen (som jeg naturligvis monterer
lige så snart jeg får chancen)

Men hvis man ligefrem har bagskærmen liggende kan man da lige så godt
sætte den på for at være sikker...

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Intet Navn

Dato : 11-12-03 23:15

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message

> [...]
> lige så snart jeg får chancen)
>
> Men hvis man ligefrem har bagskærmen liggende kan man da lige så godt

Jamen så kan jeg da godt hælde lidt benzin på bålet med min sidste oplevelse
fra Statens Bilinspektion:

Den 3. september i år kørte jeg min 'nye' motorcykel til told- og
registreringssyn i Næstved. Motorcyklen er i ualmindelig fin stand og har
tidligere i år været indregistreret i Tyskland - og har ikke været udsat for
'modifikationer' siden.

Synsmanden havde lidt knas med at aflæse motornummeret (som de af
fuldstændig uforståelige grunde går VÆLDIG meget op i!) og tilkaldte en
kollega. De fik til sidst læst nummeret - og på vej væk bemærker den
tilkaldte kollega til mig, at bagskærmen ikke opfylder lovens krav og taster
lidt på computeren inden han smutter igen. Den oprindelige synsmand synes
ikke at der var noget at bemærke, så han udfyldte registrerings-anmeldelsen
med et kryds i "Køretøjet godkendt" og printede synsrapporten ud og
overleverede den til mig uden at læse den.

Nu har jeg en registrerings-anmeldelse med et klokke-rent "Godkendt" - og en
synsrapport (fra samme 'session'!) der fortæller mig at "Køretøjet er ikke
godkendt" og at det skal gen-fremstilles!

- Prøv selv at gætte hvilket papir der tilfældigvis IKKE kom med ind til
Told&Skat...

/claus (forvirret forbruger...)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-12-03 08:31

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> writes:

> Nu har jeg en registrerings-anmeldelse med et klokke-rent "Godkendt" - og
> en synsrapport (fra samme 'session'!) der fortæller mig at "Køretøjet er
> ikke godkendt" og at det skal gen-fremstilles!

Sært. Men det beviser vel bare at synet ikke er 100% objektivt på trods af
de mange regler.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-12-03 23:22

Mikkel Christensen wrote:

> Sært. Men det beviser vel bare at synet ikke er 100% objektivt på trods af
> de mange regler.

I dette tilfælde er det dog bare et bevis på en vaskeægte gummiparagraf, så
det er nok ikke selve synsproceduren der skal klandres her :-|
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 11-12-03 22:49

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> så højt op i det, hvis eller cyklen er i orden.
> Men hvis man ligefrem har bagskærmen liggende kan man da lige så godt

Eller afgive sin protest igennem montering af en stænklap udfærdiget af et
totalt håbløst stykke plast (á: marmeladespand!?) der skriger: "jeg bliver
taget af akkurat lige indenfor havelågen derhjemme!"

--
Armand.

Fra : Intet Navn

Dato : 11-12-03 23:31

> Eller afgive sin protest igennem montering af en stænklap udfærdiget af et
> totalt håbløst stykke plast (á: marmeladespand!?) der skriger: "jeg bliver
> taget af akkurat lige indenfor havelågen derhjemme!"

I et (naturligvis sjældent) provokativt øjeblik overvejede en kollega og jeg
at fremstille præcis sådan en pseudo-skærm af pop-nittede flad-trampede
øl-dåser...

/claus

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-12-03 08:28

> [...]

> totalt håbløst stykke plast (á: marmeladespand!?) der skriger: "jeg bliver
> taget af akkurat lige indenfor havelågen derhjemme!"

Hehe, ja jeg husker en bestemt DT med et stykke plastikspand nittet på,
med ordet "STÆNKLAP" i 10cm høje bogstaver.

Samme DT bar/bærer vist også påskriften Dansk Jordbrugsundersøgelse