Rejseforsikring - Ægypten
Fra : Nic

Dato : 20-12-03 17:27

Hej Folkens

Vi er igang med at checke hvad vi skal have / burde have af forsikring inden dykkerferien i april i Sharm.

Hvad plejer i andre at gøre?

Vi har købt afbestillingsforsikring, men hvad dækker den danske sygesikring og hvad burde man dækkes ind under?

På forhånd tak.

--

Nic

(remove all xyz from email address to reply)

Fra : Have

Dato : 20-12-03 17:46

Hej Nic

Her kan du læse hvad dit gule sygesikringsbevis dækker.

http://www.arf.dk/Sundhed/Sygesikring/Sygesikringen.htm

Der står bl.a. at det dækker i afrikanske lande der grænser op til
midelhavet, hvorunder Egypten falder.

Derudover plejer plejer dykkercentrene at tilbyde en forsikring de dækker
ubegrænset brug af trykkammer. Jeg mener at den koster 5-6 US $. Den plejer
jeg at købe for a være sikker på ikke at stå med probler i en kritisk
situation.

Er du medlem af DSF er der ligeledes kommmet den meget omdiskuterede
forsikringsm som jeg ved gælder i udlandet, men ellers har jeg ikke studeret
den næmere.

God tur og glædelig jul

Jens

Fra : Nic

Dato : 20-12-03 19:03

> Her kan du læse hvad dit gule sygesikringsbevis dækker.
>
> http://www.arf.dk/Sundhed/Sygesikring/Sygesikringen.htm

Det og så med trykkammer-gebyret ser det ud til man er godt nok dækket ind. Er det korretk observeret?

Fra : Have

Dato : 20-12-03 21:27

"> Det og så med trykkammer-gebyret ser det ud til man er godt nok dækket
ind. Er det korretk observeret?

Det er hvad jeg plejer at have af forsikringer, og skulle dække de fleste
situationer. Dog er der situationer der ikke er dækket ind med ovenstående
løsning, så som garantistillelse til eftersøgning, hvis man fx bliver
efterladt midt på havet og evt. andre. Jeg vil mene at sygesikringen også
dækker trykkammerbehandling, men jeg foretrækker det lille gebyr, bare for
at gå med livrem og seler i den situation.

Jeg skal lige for god ordens skyld nævne at jeg på ingen måde er ekspert i
forsikringer, men at jeg personligt foretrækker at være nogenlunde godt
forsikret (hvad det så end er).

Jens

Fra : Jan Peterson

Dato : 21-12-03 15:30

"Have" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| dækker trykkammerbehandling, men jeg foretrækker det lille gebyr, bare for
| at gå med livrem og seler i den situation.

Der har tidligere været en tråd om sygesikringens dækning. Jeg forespurgte
sidste år hos Europæiske hvad sygesikringen faktisk dækker - altså inden for
dækningsområdet. Og det er korrekt at trykkammerbehandling er dækket. Også
transporten til trykkammeret er dækket, hvorimod eftersøgning ikke er
dækket. På visse destinationer er en lokal trykkammerforsikring vist nok
alligevel obligatorisk, idet betalingen herfor fungerer som en art gebyr for
at financiere driften af trykkammeret. Men dette er der nok andre, der ved
mere specifikt om?
vh Jan Peterson

Fra : Ken Bordig

Dato : 22-12-03 15:03

Du skal lige have i mente at du vist nok selv skal lægge ud når du bruger
Det Gule i udlandet.

Hilsen

Ken Bordig

Fra : JSC

Dato : 22-12-03 15:12

"Ken Bordig" <Ken@bordig.slet.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal lige have i mente at du vist nok selv skal lægge ud når du bruger
> Det Gule i udlandet.

De fleste der kommer galt afsted på skiferier får da klaret det hele på "Det
Gule" uden at lægge ud selv. Om Ægypten er specile i den sammenhæng ved jeg
så ikke.

/Jørgen

Fra : Ken Bordig

Dato : 23-12-03 12:05

Hvis man læser inde på siden om Det Gule står der at man i nogle tilfælde
selv skal lægge ud og huske at få kvitteringer, det gælder især lande uden
for EU.

Ken

Fra : Nic

Dato : 23-12-03 19:36

> Hvis man læser inde på siden om Det Gule står der at man i nogle tilfælde
> selv skal lægge ud og huske at få kvitteringer, det gælder især lande uden
> for EU.

Tak for info.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-12-03 16:56

Nic wrote:
> Hvad plejer i andre at gøre?
>
> Vi har købt afbestillingsforsikring, men hvad dækker den danske
> sygesikring og hvad burde man dækkes ind under?

Den gule dækker trygkammerbehandlingen, det er ikke engang nødvendigt at
lægge ud for det (ca. 15000 kr.)

Jeg har en DAN (divers alert network) forsikring som dækker hvis jeg bliver
invalid som følge af dykning, altså hvis jeg får dekompressions syge, så har
jeg en TRYG forsikring hvor min ulykkes forsikring dækker hvis jeg f.eks.
slår hovedet under vand og deraf får mén.

Du vil muligvis også gerne have en rejseforsikring som giver dig erstatning
hvis du bliver syg og må ligge i sengen, og som betaler hvis du skal have
dine nærmeste på besøg under sygdom i udlandet.

Fra : Nic

Dato : 21-12-03 17:01

> Den gule dækker trygkammerbehandlingen, det er ikke engang nødvendigt at
> lægge ud for det (ca. 15000 kr.)
Imponerende. Tak.

> [...]
> jeg en TRYG forsikring hvor min ulykkes forsikring dækker hvis jeg f.eks.
> slår hovedet under vand og deraf får mén.
Det har jeg så også. Tak.

> Du vil muligvis også gerne have en rejseforsikring som giver dig erstatning
> hvis du bliver syg og må ligge i sengen, og som betaler hvis du skal have
> dine nærmeste på besøg under sygdom i udlandet.

Ok - det vil jeg overveje - og en afbestillingsforsikring - gælder den hvis jeg bliver hjemme med snot i hele hovedet -
det kræver vel en lægeerklæring?

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-12-03 21:40

Nic wrote:
> Ok - det vil jeg overveje - og en afbestillingsforsikring - gælder
> den hvis jeg bliver hjemme med snot i hele hovedet - det kræver vel
> en lægeerklæring?

Afbestillingsforsikringen gælder kun hvis du bliver syg inden du tager
afsted, de kræver begge lægeerklæring så vidt jeg ved, men i det tilfælde at
man ikke kan komme i land, som det jo er tilfældet når man er på liveaboard,
kan kaptajnen på skibet vist nok sige god for at du var syg. Men det skal
man nok lige tjekke med sit forsikringsselskab.