Hvad skal en O2 analysator koste.
Fra : Henrik

Dato : 17-12-03 12:28

Hej NG'er.

Har været lidt rundt på nettet og kigge efter O2 analysatore, hvad er jeres
erfaringer til modeller og priser samt handelssteder.

--
Med venlig hilsen Henrik

Fra : Olaf Trygve Berglihn

Dato : 17-12-03 13:17

* Henrik <palshoej@nyka.dk>
> Har været lidt rundt på nettet og kigge efter O2 analysatore, hvad er jeres
> erfaringer til modeller og priser samt handelssteder.

Har du allerede et multimeter liggende? Da trenger du bare en sensor og
evt. en T. Les mere:
http://www.pvv.org/~olafb/dir-no/library/misc/o2_analyzer.txt

En sensor kan du få fra http://www.oxycheq.com for 65USD, evt. et helt
El Cheapo-II byggesett for 100USD.

--
Olaf Trygve Berglihn

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 17-12-03 13:53

Olaf Trygve Berglihn wrote:
> En sensor kan du få fra http://www.oxycheq.com for 65USD, evt. et helt
> El Cheapo-II byggesett for 100USD.

Kjøpte sensor fra http://www.toskedaluvservice.no for 520NOK inkl moms.

Kan anbefale den butikken der på det varmeste.

--
Ole Martin Pedersen

Fra : Søren Lund

Dato : 22-12-03 10:42

El Cheapo II virker fint. Den celle der følger med er bare ikke
temperaturkorrigeret (betyder ikke en dyt til alm nitrox dykning), men er
lidt "klumset" at have med på tur.
En Analox derimod er lille, robust, og virker fint. den er heller ikke
Temperatur korrigeret men her har man lavet et lille kort med
korrektionsfaktor på (betyder stadig ikke en dyt). Den er set til 2495,- her
http://www.scansub.dk

Lund

Fra : Søren Reinke

Dato : 22-12-03 12:32

Søren Lund wrote:

> [...]
> Temperatur korrigeret men her har man lavet et lille kort med
> korrektionsfaktor på (betyder stadig ikke en dyt). Den er set til 2495,-

Jeg vil håbe de har mere styr på dykning end de har på standarder indenfor
webdesign.

Deres site er totalt ubrugeligt i Mozilla, som i forskel til IE overholder
standarderne.

/Søren

Fra : Henrik Manley

Dato : 22-12-03 13:14

> Deres site er totalt ubrugeligt i Mozilla, som i forskel til IE overholder
> standarderne.

Så vidt jeg ved overholder IE også standarderne, men kan bare lidt ud over
dem. Opgrader til IE så vil standarderne snart følge IE i stedet for at være
år bagud.

FUT - FUT

--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Søren Arnvig

Dato : 17-12-03 18:55

"Henrik" <palshoej@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG'er.
>
> Har været lidt rundt på nettet og kigge efter O2 analysatore, hvad er
jeres
> erfaringer til modeller og priser samt handelssteder.

Jeg købte en OXY-Spy for 2.000,-, den er nem at anvende,
selvom designet er lidt "poppet". Der var en her på NG
som samlede bestillinger sammen og så fik vi lidt rabat.

Jeg har også bygget en selv, som jeg kalder "Poxymon"
(Pocket Oxygen Monitor)
En sensor kan købes for kr. 600 - 800 og så kan man selv
bygge "meteret" for omkring 120,- , hvis ellers man kan
lodde 2 ledninger sammen.

Søren Arnvig

Fra : Henrik

Dato : 22-12-03 17:24

Jeg vil anbefale en Vandagraph - robust - præcis og den skal ikke
"ryste" kalibreres, men kun "indstilles" inden brug . Dvs drej på en
knap til displayet viser 20.9 og den er klar.
Prisen kender jeg ikke da jeg købte min brugt og billigt - men mon
ikke sådan en fyr ligger omkring 3 kilo fra ny ? Den er det værd efter
min mening...

Mvh
Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : kim henriksen

Dato : 22-12-03 17:31

Her er linket til Vandergraph i England: http://www.vandagraph.co.uk/

Prisen for et kit er ca. 2000 kr. alt incl.

Jeg har kun positive erfaringer med denne analysator.

Kim.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 22-12-03 18:16

Henrik wrote:
> [...]
> Prisen kender jeg ikke da jeg købte min brugt og billigt - men mon
> ikke sådan en fyr ligger omkring 3 kilo fra ny ? Den er det værd efter

Jeg har prøvet både Vandagraph og Oxyspy, jeg vil sige at Oxyspy er 100
gange smartere end Vandagraph. Oxyspy kalibrere sig selv og der er ikke alle
de her slanger og ting som Vandagraph har.

mvh
Jonas

Fra : Henrik

Dato : 23-12-03 08:15

> [...]
> gange smartere end Vandagraph. Oxyspy kalibrere sig selv og der er ikke alle
> de her slanger og ting som Vandagraph har.

Hej Jonas

Ulempen ved Oxyspy kontra Vandagraph er at du skal holde den hen på
flasken og f.eks skal sidde på hug under aflæsning. Efter min mening
ser metoden hvor du holder den hen på flasken ikke så skide smart ud -
der kunne slippe "falsk" luft ind og gøre din aflæsning unøjagtig.
Samtidig kan du med Vandagraph også bruge den på et kontinuerligt
blandingsanlæg og f.eks have 2 sensore - een på anlæget og en til
rejsebrug !
Men smag og behag - gudskelov - ellers kørte vi vel alle rundt i
Ferrari og måtte deles om Sandra Bullock ? ;)

God jul
Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 23-12-03 11:20

Henrik wrote:
> Ulempen ved Oxyspy kontra Vandagraph

Ja det er muligt, men jeg mener at fordelene ved Oxyspy er flere end
ulemperne og endnu flere end fordelene ved vandagraph.

Du må købe værktøjet med det formål for øje som det skal bruges til, hvis du
skal have en kontinuert blandeanlæg må du købe hvad der passer hertil og
hvis du skal stå og måle på flasker må du finde hvad der er det bedste
værktøj til det.