Hjemmelaget HID-lykt
Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 16-12-03 00:21

I dag er lykta mi (MK3.1) endelig ferdig montert. Den er allerede
trykktestet.

http://www.olemartin.no/hid

Bruker helelektronisk magnetisk bryter av typen
http://www.olemartin.no/sw1.pdf

Tekniske data:
18W HID
12V 9Ah NiMH batterier
Utskiftbar HID/Halogen slug

--
Ole Martin Pedersen

Fra : Michael Ottesen

Dato : 16-12-03 12:55

Fed side

Hvilke mærke af batterier bruger du, og hvor store er de ????

Michael Ottesen

"Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i en
meddelelse news:3fde4356$1@news.broadpark.no...

Fra : Morten Dall

Dato : 16-12-03 13:33

> [...]
meddelelse news:3fde4356$1@news.broadpark.no...
> I dag er lykta mi (MK3.1) endelig ferdig montert. Den er allerede

hvor har du fået fat i HID pære og balast, og hvad har de dele kostet dig ?

mvh Morten Dall

Fra : Carsten Suhr

Dato : 16-12-03 16:47

Total fed lygte. Jeg har selv lavet en halogen lygte efter dine tegninger,
har dog lavet lidt om på lygtehovdet da jeg havde lidt problemer at
frontglas gik nemt i stykker. Jeg sender dig nogle billeder snart.
Jeg ville dog også gerne vide hvor du har fået fat i ballast og pære.

Mvh

Carsten

Fra : Frederik Rugaard

Dato : 17-12-03 00:57

>Total fed lygte. Jeg har selv lavet en halogen lygte efter dine tegninger,
> har dog lavet lidt om på lygtehovdet da jeg havde lidt problemer at
> frontglas gik nemt i stykker.

Hvad har du gjort ved lygtehovedet? Jeg får mit lygtehoved, der er lavet
efter samme
tegninger som dit, og synes ikke mit glas skal smadres... :D

/Frederik

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 17-12-03 03:02

Frederik Rugaard wrote:

> Hvad har du gjort ved lygtehovedet? Jeg får mit lygtehoved, der er
> lavet efter samme
> tegninger som dit, og synes ikke mit glas skal smadres... :D

Legg merke til kommentaren i tegningene på
http://www.olemartin.no/dykking/filer/PDF/MK1.1_hode.pdf

Det er viktig at høyden på kanten for glasset er litt høyere enn selve
glasset. bare slik kan man sikre jevnt trykk på glasset - ellers sprekker
det.
Ved denne endring er konstruksjonen 110% og kan varmt anbefales.
Aldri bruk plexiglass, men polycarbonat kan brukes, f.eks Lexan. Det er dog
ikke så bra ved bruk over vann over noe tid.

--
Ole Martin Pedersen

Fra : Tec1

Dato : 20-12-03 22:46

Kul lykt,kommer det arbeidstegninger,og dele liste senere
"Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i
melding news:3fde4356$1@news.broadpark.no...